schwefel  Dołączył: 17 Gru 2007
Co prawda nie z k200 tylko z k10D ale lepsze to niż nic.


Pawelzqx sprawdziłem swoją gwarancję na 540 i też jest 14 dni.
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
schwefel napisał/a:
Co prawda nie z k200 tylko z k10D ale lepsze to niż nic.
Warunki gwarancji mogły się zmienić od czasu K10D ;-)
 

schwefel  Dołączył: 17 Gru 2007
Mogły ;-) ale Panowie z serwisu jeszcze o tym nie wiedzą, bo 3 dni temu jak oddawałem sprzęt do naprawy to mówili, że mają 14 dni.

Lampę mam roczną, więc nieco świeższą niż k10D i gwarancja ta sama.
 
konar 2009  Dołączył: 13 Sie 2010
Czegoś nie rozumiem w Waszych wypowiedziach.W ustawie napisano,jeśli naprawa przekracza 14 dni należy poinformować o tym fakcie reklamującego.Czyli jak rozumiem każdy dzień zwłoki powyżej 14 dni bez informacji to odszkodowanie , wymiana sprzętu na nowy lub zwrot kasy
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
konar 2009, tyle że nie wiadomo kiedy serwis dostał sprzęt, bo piotrek oddał aparat do sklepu, zamiast słać bezpośrednio do serwisu

pytanie po ilu dniach sklep posłał aparat do serwisu
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
konar 2009, 14 dni to sklep ma na odpowiedź jak się ustosunkuje do roszczeń klienta.
Jeżeli nie da odpowiedzi w tym terminie, to uznaje się, że zgadza się z roszczeniem.
Ale to odnosi się do niezgodności towaru z umową.

Termin naprawienia towaru w ramach gwarancji, to inna para kaloszy. Określa to tylko zapis w gwarancji.
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
Radolex napisał/a:
piotrek0001, ja bym dzwonił ;-) wystarczy podać numer seryjny i facet powie Ci na jakim etapie jest naprawa Twojego aparatu.
O baterie... warto spytać, ale czasem mogą w tajemniczy, nikomu nie znany sposób zniknąć...

Tak. Panowie z Apollo to hieny czyhające tylko na roztargnionych klientów, których następnie okradają z paluszków pozostawionych w body... :evil:
 

schwefel  Dołączył: 17 Gru 2007
konar 2009 napisał/a:
W ustawie napisano

My o gwarancji a Ty o ustawie :roll:
 
konar 2009  Dołączył: 13 Sie 2010
schwefel No to poczytaj sobie ustawę tam napisano właśnie o sposobie załatwiania reklamacji
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
konar 2009, w ustawie jest o warunkach niezgodności towaru z umową. I jeśli dobrze pamiętam, to jest 14 dni na rozpatrzenie zasadności roszczenia oraz dość enigmatyczny zapis o terminie naprawy. Który de facto nie określa dokładnie czasu, jaki jest przewidziany na naprawę lub wymianę, w zależności od tego, na co się klient zdecyduje.
Gwarancja to zupełnie inna sprawa. Gwarancję daje producent (a odpowiedzialność z tytułu niezgodności obciąża sprzedawcę) i wiążące są warunki podane w gwarancji. Tam sobie trzeba przeczytać, czy są jakieś terminy i ewentualnie jakie.
W każdym razie nie należy mieszać dwóch porządków - gwarancji i odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową.
 

schwefel  Dołączył: 17 Gru 2007
konar 2009 napisał/a:
schwefel No to poczytaj sobie ustawę tam napisano właśnie o sposobie załatwiania reklamacji

A co ma piernik do wiatraka? Najpierw się dokształć w tym zakresie a później każ komuś czytać coś co zna od dawna i dlatego się dziwi.
Korzystając z gwarancji tak jak piotrek0001 obowiązują terminy z gwarancji.
 
paser  Dołączył: 30 Maj 2010
Generalnie każdy producent olewa totalnie klientów. Wszystko jest cacy i super dopóki nie kupimy towaru, a później problemy ma tylko klient (który jest zwykle winien tego że coś nie działa). Wszystkie duże, znane mi, koncerny zachowują się tu skandalicznie, a kompletnym nadużyciem jest to, że sprzęt zwykle dostarczamy do serwisu na własny koszt i ze stratą własnego czasu. Jak pamiętam za komuny warunki gwarancji na produkty były uczciwsze.
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
paser, ale dlatego możesz skorzystać z opcji "niezgodność towaru z umową" i wtedy warunki gwarancji Cię nie obchodzą! A ustawa przewiduje zwrot kosztów demontażu / ponownego montażu i dostarczenia sprzętu do sprzedawcy - oczywiście o ile roszczenie jest zasadne.
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
Dochodzenie własnych praw jest upierdliwe i wymaga poświęcenia własnego wolnego czasu. Ale jeśli nie chce się nam łazić po rzecznikach praw konsumenta i sądach, to możemy mieć żal tylko do siebie samych. A nie do producenta, czy "niekomunowych" czasów.

P.S. Korzystając z napraw gwarancyjnych w Apollo zawsze wysyłam sprzęt kurierem na koszt serwisu.
P.S. do P.S. Za tzw. "komuny" to sprzęt tej klasy co lustrzanki Pentaksa znałem z katalogów, które wujek czasem przywoził z Berlina Zachodniego. A więc nie narzekam na zmiany systemowe. ;-)
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Benek napisał/a:
Korzystając z napraw gwarancyjnych w Apollo zawsze wysyłam sprzęt kurierem na koszt serwisu.
To samo jest z Eizo, tv Panasonic, Xbox( a co :-P ). Wysyłka na koszt serwisu.
 

piotrek0001  Dołączył: 05 Sty 2009
hej... byłem odebrać pentaxa...
apollo mi napisał.. usterki nie stwierdzono !

podpiełem w sklepie kita i rybie oko.. przełączyłem na mf... i .. działa....
af też sprawdzilem...

jeden plus - nie zabrali aku ;)

i co o tym sądzicie ?
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
piotrek0001 napisał/a:
i co o tym sądzicie ?

nie wiem, bo nie napisałeś co ci się "zepsuło" w aparacie

może po prostu nie potrafisz go obsługiwać :roll:
 

White  Dołączył: 31 Paź 2008
piotrek0001 napisał/a:
i co o tym sądzicie ?


Sądzę, że tak.
 

schwefel  Dołączył: 17 Gru 2007
A ja sądzę, że nie ;-)
 

paveld  Dołączył: 06 Lut 2010
W kaemce poleciała mi wbudowana lampa. I tak jej nie używam, ale się trafiło na wakacjach BUM! w środku i po lampie. Dodatkowo mam problem z bagnetem - czasami (i nie wiem od czago to zależy.) ciężko się wymienia obiektyw. To samo pokrętło trybu - raz chodzi luźno, a czasem z dużym oporem. Zasadniczo lampa i tak kieruje aparat do naprawy.
Teraz pytanie: wymieniałem matówkę i korygowałem BF. Lepiej wymienić matówkę na oryginalną i wrócić z Focusem na zero? Mogą mi coś tutaj zakwestionować, że "grzebano" gdzie nie trzeba? Ma ktoś doświadczenie w tej kwestii?..

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach