szopen  Dołączył: 20 Maj 2007
nie, chcę żeby pisali to co napisane nie było ;)
testy w necie czytałem i ciągle czytam... PPD - heh...
pozdr
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
argawen napisał/a:
Poza tym, nie zamieniłbym 77 Limited na DA 70. Dużo ostrzę ręcznie, a 77 wygodniejsza do tego
Oczywiście, że się mylisz (QSF) :-)
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
szopen, ale tak na serio - dobrze się umówić na plenerek z kimś z Twojego miasta... Jak poszukasz w userach, to może znajdziesz jakiegoś aktywnego forumowicza z Lublina. A i :-B można potem wypić :-)
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Jarek Dabrowski napisał/a:
Oczywiście, że się mylisz (QSF) :-)
Chodzi o to, że 77 jest dłuższa, łatwiej trafić na pierścień ostrzenia.
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
argawen napisał/a:
Jarek Dabrowski napisał/a:
Oczywiście, że się mylisz (QSF) :-)
Chodzi o to, że 77 jest dłuższa, łatwiej trafić na pierścień ostrzenia.
Wiem, wiem :)
 
eryk Dołączył: 18 Lip 2006
Nie wiem , jaka ogniskowa preferowana jest przy fotografowaniu mody , ale jednego jestem pewien, obiektyw musi oddać dużo szczegółów, więc w grę mogą wchodzić 31/1.8, 35/2 AL,50/1.4 . Moim skromnym zdaniem sam obiektyw to nie wszystko . Ważne jest ustawienie światła, aby w uwypuklić np. strukturę materiału a nie tylko urodę modelki. Polecam zestawienie obiektywów na photozone,de
 

szopen  Dołączył: 20 Maj 2007
eryk - wiem że pucha+szkło to nie wszystko, za dobrze by było ;) 31/1.8 to może być dobre szkiełko dla mnie na początek... Dzięki za poradę :)
bEEf - a właśnie, pomysł dobry. Poszukam i postaram się kogoś wyciągnąć. Thx za w sumie oczywisty pomysł :)
 

Pentagram  Dołączył: 21 Wrz 2006
szopen jeżeli będziesz robił "moda/glamour", jak napisałeś, to moim zdaniem pomyśl o FA*80-200/2.8 lub tym DA*50-135/2.8 jak wyjdzie na rynek.
Znajomy z HK używa tego pierwszego na wybiegach i nie tylko, a mnie pozostaje podziwiać tylko efekty jego pracy
 

daro  Dołączył: 19 Kwi 2006
Cytat
Z tego co wyczytałem kandydaci są następujący:
a1) Tamron 28-75mm {42-112} f/2.8 XR Di [370$]
a2) Sigma 28-70mm {42-105} f/2.8 EX DG [320$]
a3) Sigma Zoom Super Wide Angle 18-50mm {27-75} f/2.8 EX DC Macro AF [300$]


Sam nie mam z tymi obiektywami doświadczeń, choć kilka fotek Sigmą 18-50 strzeliłem i...wybrałem Sigmę 17-70/2.8-4.5 Macro (jest na jej temat osobny wątek).
Mam znajomego który używa a1 z Nikonem i bardzo sobie ten zestaw chwali.
Patrząc po opisach tez celowałbym w tego Tamrona - przy tej samej cenie co Sigma jest od niej lżejszy, ma mniejszą średnicę i system wewnętrznego ogniskowania - co ma swoją zaletę przy załozonym "polarku"


Cytat
Dalej. Przydała by się jakaś stałka, i tu nie mam pomysłu. Mam na stanie Heliosa 58 {87}/2 oraz Jupitera 135{202,5}/3,5. Rozważałem takie szkiełka:
b1) Pentax Normal SMCP-FA 50mm {75} f/1.4 Autofocus Lens [200$]
Tu pytanie do znawców tematu. Jak 'duża' jest różnica między 1.4 a 2.0? Innymi słowy -- czy warto teraz kupować to szkło, czy może lepiej używać starego dobrego Heliosa?
b2) Pentax Telephoto SMCP-DA 70mm {105} f/2.4 Limited Autofocus Lens [470$]
Szkiełco całkiem ciekawe, tylko na długim końcu Tamrona mam też 70 przy 2.8 czyli niewiele mniej. Jest zatem sens kupować to szkło?
b3) Pentax SMCP-FA 77mm {115,5} f/1.8 [650$]


moje doświadczenia z istDS i M42 skłoniły mnie do...sprzedazy tych ostatnich. Nie lubię dźwięku ścierania jaki słyszę przy ich zapinaniu do aparatu, oczyma wyobraźni widzę te stada opiłków w komorze aparatu (jakoś do tej pory nic takiego nie znalazłem, ale sam efekt mi się niezbyt podoba). Przejściówki są róże, zdecydowanie wolę stały bagnet K przy obiektywie. Co do stałek - mam M50/1.4 i choć chętnie bym dołożył do niej AF to uważam że to świetne szkło. Kompletnie nie znam ( :cry: :cry: :cry: ) limitedów - na gwiazdki mnie jeszcze nie stać. Ale w tym zakresie akurat juz dostałeś dobre rady....

Cytat
c0) Sigma APO 70-200mm {105-300} f/2.8 EX DG HSM [ale to chyba nie ma mocowania do pentaxa, tak?!]
c1) Sigma 70-300mm {105-450} F4-5.6 APO DG MACRO [130$]
c2) Tamron AF 70-300mm {105-450} F/4-5.6 Di LD Macro 1:2 [140$]


skoro rozważasz zakup c0 i nie martwisz się o jego cenę, to moze warto się zainteresować Sigmą 100-300 F4? Optycznie to świetne szkło a cena ciut niższa. Fakt, że będziesz miał dziurę pomiędzy 75-100 mm ale myślę że to można przeżyć. Jeśli zaś będziesz wybierać między c1 a c2 to....życzę szczęścia :mrgreen: Też będę stał przed tym wyborem i sam nie wiem co wybiorę....Sigma korci lepszym (przynajmniej na oko) wykonaniem i szkłami APO, Tamron zaś jest dłużej jaśniejszy i zdecydowanie lepszy przy 300 mm....ale ja mając Tamrona 75-300 jakoś się do tej firmy uprzedziłem....
Mały kit jest....mały :lol: i szybko okaże się "za krótki" a że jest dość ciemny to jego wydłużenie np. telekonwerterm x1.4 da wyniki gorsze niż c1 lub c2. Ja wiem, że mi 200mm nie wystarcza dlatego mierzę w którąś z 70-300mm....

Cytat
d1) Tamron AF 28-300mm {42-450} F/3,5-6,3 XR Di LD Aspherical [IF] MACRO [370$] ciemny nie jest, i raczej ok


wiem, że pisałeś o braku potrzeby posiadania szerokiego kąta....ale jeśli potrzebujesz spacer-zooma to jednak bym zaczynał od czegoś szerszego "na początku". mając już np. Tamrona 28-75 i coś 70-300 zdecydowanie szkoda pieniędzy na 28-300 - wymiana obiektywu nie zajmuje dużo czasu a jakość na pewno będzie lepsza. Szukając uniwersalnego obiektywu nie mozna zaczynać od 28 (42) mm ....miałem 28-200 Pentaxa który był idealny jako "obiektyw do wszystkiego" z analogiem ale z cyfrą to 42mm okazało się pomyłką. Rozważ jednak coś 18-200 mm albo jeśli potrzebujesz czegoś dłuższego nowy Tamron 18-250 - a AS kadyszki da Ci to bardzo porządny zestaw....

To moje rady wynikające z bardzo amatorskich doświadczeń fotografa-hobbysty, dla którego fotografia jest pasją uzupełniającą do innych działań. Zdjęcia robię głównie dla siebie, czasem dla rodziny i nie czerpie z niej żadnych (poza estetycznymi) zysków...
oczywiście jeśli nie liczyć poprawy kondycji z długich, porannych spacerów z plecakiem ze sprzętem na plecach.... ;-)
Pozdrawiam
 

asklop  Dołączył: 22 Kwi 2006
szopen napisał/a:
Zainteresowało mnie też to, że "70/2,4 na kliszy mozna uzywac". Dużo rzeczy można... Nie będzie winietować, mieć zniekształceń i innych 'ciekawostek'?


akurat ten obiektyw na kliszy nie winietuje, nie ma zadnych jak to stalka widocznych znieksztalcen. Jest pelnocennym kliszowym obiektywem.
 
cottik  Dołączył: 21 Maj 2007
DA*50-135 podobno juz w sprzedazy
Witam pozdrawiam wszystkich jestem na tym forum od jakiegos miesiac bardzo interesuje sie kadyszka (szczeze mowiac juz do mnie chyba jedzie) co za tym idzie tez obiektywami i znalazlem w jednym sklepie na wyspach dostepny w sprzedazy obiektyw
PENTAX DA* 50-135mm przedstawiam ponizej link i zycze milego focenia http://www.cameraworld.co...SUBCAT_CODE=204
 

deniel  Dołączył: 15 Kwi 2007
Ja znalazlem ten obiektyw w Niemczech ponad miesiac temu na stronie sklepu za okolo 700€ ale jak przyszlo do zamowienia to nie bylo ich na stanie.Tak wiec to jeden Bull... W USA tez trzeba jeszcze czekac.
 
cloot  Dołączył: 11 Cze 2007
witam.

Próbuję dobrać obiektyw do aparatu Pentax K10D - jak w tym wątku, tylko że wymagania mam nieco inne niż autor wątku.

Moje wymagania: (poza kompatybilnością z K10D oczywiście ;))
- obiektyw szerokokątny i jednocześnie teleobiektyw
- zakres ognisk. min. 20-180mm, najlepiej co najmniej 18-200mm

Jeden taki obiektyw już znalazłem - z poleconej przez fotografa jako "niezła" firmy Sigma
- o taki: Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC

Ma to być pierwszy obiektyw do tego korpusu, uniwersalny (kit-owe chyba kiepskie), w przyszłości będą pewnie dokupione inne - po premierach szkieł Pentaxa.

Czy ten obiektyw to dobry wybór?
Jaki (inny) obiektyw o podobnym zakresie ognisk. polecilibyście w podobnej cenie?


Z góry dziękuję za rzeczowe rady :)

PS: Od razu uprzedzam że zupełnie się nie znam i - choć przejrzałem FAQ i przejrzałem ten wątek - nie znalazłem informacji, których szukam. Przygotowany jestem na trochę besztania typu "a czemu nie zajrzałeś tutaj" - proszę o skierowanie w odpowiednie miejsce a najlepiej konkretną rzeczową odpowiedź. Dzięki.
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
Witaj. Skoro uważasz, że kity są kiepskie, przeszukaj forum* i pooglądaj sample w necie :-D
sample 18-55
sample 50-200
sample sigma 18-200

cloot napisał/a:
Ma to być pierwszy obiektyw do tego korpusu, uniwersalny (kit-owe chyba kiepskie)
znacznie lepszym wyborem jest zakup DA18-55 i DA50-200 niż jednego cuda, które aspirując do bycia sprzętem do wszystkiego może się okazać do niczego. Kity Pentaksa biją na głowę konkurentów innych systemów. Oczywiście pozostaje "niewygoda" podmiany szkieł, no ale chyba po to jest lustrzanka. Poza tym podpinanie kiepskiego szkła do K10d i jej dużej matrycy... kiepski pomysł. Ja w tej sigmie to widzę dość duże aberracje.

zaraz [nad ranem] wpadną inni i Ci pomogą/wyperswadują tego spacerzooma [mam nadzieję].


* proste zapytanie o treści "kit" daje wyniki -> LINK
albo "kita" -> LINK
 

spox73  Dołączył: 19 Mar 2007
Kity są ok. Na pewno lepsze niż Sigma 18-200. Fociłem nią troche na Canonie. Szału nie było. Oba są wystarczająco szybkie. Wprawdzie na krótkim końcu 18-55 winietuje, ale i tak uważam jest nieźle. No i są małe i poręczne. Za 50-200 dałem 220$ za takie pieniądze uważam nie znajdziesz nic lepszego.
 

cypis  Dołączył: 18 Gru 2006
tref napisał/a:
Kity Pentaksa biją na głowę konkurentów innych systemów.

na pewno? :-/ piszesz to na podstawie jakichś testów, porównań, czy własnej opinii? Widziałem efekty fotografowania kitami Olympusa i nie dałbym, głowy za kity pentaxa... sorry, za wcinkę trochę nie na temat.
clootowi doradziłbym jedno: formułuj pytania tak, by nie prowokować zaczepek ;-) nie pisz, że kity są słabe, napisz po prostu: interesuje mnie sigma 18-200, czy ktoś ma doświadczenia z fotografowania nią? Chociaż i tak zaraz wszyscy zaproponują ci - nie bez pewnej racji - doublekita. Jeśli jednak wystarczy ci przeciętny, lecz uniwersalny (więc wygodny) obiektyw na spacery z przyjaciółmi pewnie Sigma będzie okej. Nie spodziewaj się po niej tylko cudów.
 

olgierd  Dołączył: 06 Cze 2007
Też mam wrażenie, że Zuiko 14-45 jest *znacznie* lepszy od Pentaksa 18-55. Po pierwsze nic nie lata, po drugie nie winietuje nawet na szerokim, po trzecie efekt rozświetlenia tła przy nieostrości jest o wiele ładniejszy.

Nie mówiąc już o Zuiko 40-150 f/3,5-4,5 - bomba.
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Znacznie lepszy? Cóż, nie miałem identycznych zdjęć przed sobą, więc trudno jest mi się wypowiadać, jednakże w tym teście:
http://www.ephotozine.com/article/Pentax-K100D-1
Zdjecia na dole strony zdają się nie potwierdzać teorii o wyższości kita Olkowego.
 

olgierd  Dołączył: 06 Cze 2007
LOL, akurat ze zdjęciem zrobionym E-330 jest "coś nie tak", chyba że miałby on właściwości fotografowania "przez przeszkody" (gdzie są drzewa)?

Pentaksa mam od tygodnia, wcześniej - przez 2 miesiące ;-) ) - fotografowałem właśnie Olympusem. O optyce może nie powinienem się wypowiadać, natomiast w kwestii jakości wykonania tych zumików mogę.
I powiem tylko, że w przypadku 18-55 mm mam wrażenie, że za chwilkę mi się rozsypie. A skakanie obrazu przy ustawianiu ostrości to w ogóle jest historia (czołówka obiektywu ma luzy na 2-3 milimetry).
 

spox73  Dołączył: 19 Mar 2007
 
olgierd napisał/a:

I powiem tylko, że w przypadku 18-55 mm mam wrażenie, że za chwilkę mi się rozsypie. A skakanie obrazu przy ustawianiu ostrości to w ogóle jest historia (czołówka obiektywu ma luzy na 2-3 milimetry).


A może Ty od Canonowy kit założyłeś :lol: ? Bez przesady - to kit - nie ma co być superwymagającym. Udaje się nim robić świetne zdjęcia, tak samo jak słoikiem od C. Tylko trzeba umieć :mrgreen:

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach