lukaszwojcik  Dołączył: 22 Maj 2009
[K20D] Serwis gwarancyjny
Mam problem z k20d, chodzi o zawieszanie się podczas robienia zdjęć, pomaga tylko wyjęcie aku. Czytałem na forum o podobnych przypadkach, że aparat był wymieniany w serwisie na nowy. Gwarancja jaką posiadam to karta gwarancyjna Pentax + faktura imienna. Czyli jak wynika z info na stronie pentax.pl :

Dla gwarancji międzynarodowej Pentax.
Zakup po za granicami kraju/sklep internetowy. Gwarancją 12 miesięcy. Bezpłatna naprawa, na podstawie wypełnionej karty gwarancyjnej Pentax lub dowodu zakupu. W przypadku uszkodzenia należy dostarczyć sprzęt bezpośrednio do naszego serwisu (na swój koszt).
W przypadku uszkodzenia głównego układu elektronicznego, sprzęt wysyłany jest do centralnego serwisu Pentax w Hamburgu. Przesyłka do Pentax Hamburg jest płatna, 80 EURO Koszt przesyłki pokrywa użytkownik (zgodnie z warunkami gwarancji Pentax)

Czyli będę musiał wysłać na swój koszt za 80 euro żeby mi wymienili główny układ lub całe body ?

Trochę wkurzająca forma gwarancji...
 

Zdano  Dołączył: 23 Paź 2006
lukaszwojcik napisał/a:
Trochę wkurzająca forma gwarancji...

Coś za coś, kupiłeś taniej niż w dystrybucji polskiej to musisz zapłacić za wysyłkę do serwisu.
Jeżeli wyślesz sam do Hamburga to będzie chyba taniej ale przydałby się ktoś z biegłą znajomością niemieckiego, żeby do nich zadzwonić, a później opisać usterkę.
 

lukaszwojcik  Dołączył: 22 Maj 2009
A czy polski dowód zakupu nie wystarczy do realizacji gwarancji w polskim serwisie Pentax ? Bo nie wiem z jakiej dystrybucji był sprzęt.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
lukaszwojcik napisał/a:
A czy polski dowód zakupu nie wystarczy do realizacji gwarancji w polskim serwisie Pentax ?

raczej nie

bo przecież sprzęt mógł pochodzić z Polskiego sklepu, ale nie pochodzić z dystrybucji Apollo (sklep ściągnął np bezpośrednio od jakiegoś zagranicznego dystrybutora Pentaxa)

 

gezeb  Dołączył: 26 Maj 2007
Dystrybutor sie liczy , czyli karta gwarancyjna od Apollo , bo to ze dowód zakupu jest polski jeszcze nic nie znaczy .
 

j-z  Dołączył: 23 Sty 2009
Jak Cie to urzadza to napisz mi na PW (dobrze mysle, ze to forumowa skrzynka?) co dokladnie chcesz od tych z Hamburga wiedziec, opisz dokladnie usterke i czestotliwosc jej wystepowania, jak i numery "bodziaka" i inne rzeczy, ktore Cie nurtuja. Przetlumacze Ci to po Swietach bo teraz jestem zawalony robota. Wyslesz sobie mailika ze zdjeciami dowodow zakupu jakie masz i poczekasz co Ci odpowiedza. Potem wsadzisz sobie ich odpowiedz z aparatem i wyslesz do nich.
 

Adam Sławomir  Dołączył: 07 Maj 2007
Ostatnio pisałem do nich (w sensie do Hamburga) po angielsku i nie było problemu. Po 2 dniach odpisali, łamanym angielskim, ale odpisali w przeciwieństwie do naszego rodzimego Apollo, do którego pisałem po naszemu :-) , żeby nie komplikować im sprawy.
 

bobek  Dołączył: 26 Mar 2008
Mam takie pytanko bo zastanawiam sie czy wyslac aparat na gwarancje.
1. problem polega na tym ze zle mierzy swiatlo w sytsuacjach np. miasto noca, czas maksymalny przy przeslonie 5,6 i ISO200 to 0,8" gdzie na przyklad w K100D to jest 4-5" a jak u was? dziwi mnie to troche bo wydaje ze to problem blachy ale na iso1600 ponizej 1/10 nie zejdzie
2. nie ma pomiaru zuzycia baterii,a to napewno feler umozliwiajacy oddanie do gwarancji
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Poza zakres światłomierza nie wyjdziesz.
 

bobek  Dołączył: 26 Mar 2008
rozumiem ale dziwi mnie fakt ze mniej profesjonalny model mierzy doklasdniej i zakres ma wiekszy niz najwyzszy model- nie sadze ze tak ma byc

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach