ukash  Dołączył: 19 Wrz 2009
odświeżam temat. Jak tam wasze aparaty?Ktoś już dostał z serwisu? Ja dzisiaj posłałem swojego i teraz czekam.
 
pich  Dołączył: 11 Wrz 2008
Już otrzymałem
Serwis był uprzejmy odesłać mi aparat po naprawie. Całość trwała 10 dni (dzięki Apollo), ale po moich wielki prośbach.
Usłyszałem, że nie jest to popularny problem, właściwie jeszcze takiego nie było. Skończyło się na wymianie e-pokrętła. Póki co działa a ja się raduję (ach te przyzwyczajenia - jak druga natura ;))
 
Armakuz  Dołączył: 17 Lis 2009
Do mnie wrócił wczoraj, 11 dni roboczych. Wymienili e-pokrętło, szybko i miło, chociaż wolałbym się nie rozstawać z aparatem.
 
rsvk  Dołączył: 07 Paź 2010
Re: Już otrzymałem
pich napisał/a:
Serwis był uprzejmy odesłać mi aparat po naprawie. Całość trwała 10 dni (dzięki Apollo), ale po moich wielki prośbach.
Usłyszałem, że nie jest to popularny problem, właściwie jeszcze takiego nie było. Skończyło się na wymianie e-pokrętła. Póki co działa a ja się raduję (ach te przyzwyczajenia - jak druga natura ;))


A ja wczoraj odebrałem aparat, a dzisiaj - odniosłem :-/
(powód tytułowy)

Niestety poprzedni egzemplarz sklep dla mnie ściągał na zamówienie, teraz muszę zamówić kolejny, od co - nie można wymienić:-|
 

AreKc  Dołączył: 27 Cze 2008
U mnie też wystąpił ten problem, aparat wędruje do serwisu.
 

Alchemiq  Dołączył: 06 Paź 2010
widzę, że to dość powszechny problem ...
w swoim K-x też to miałem:
http://pentax.org.pl/view...=33179&start=40

aparat oddałem do sklepu, następnego dnia otrzymałem inny egz. i wszystko jest oki :->
 
MrFreeze  Dołączył: 26 Wrz 2010
jestem nowy na forum, również nowa (3 miesiące) K7 i tylne pokrętło!!! w prawo dobrze w lewo porażka:(

Odsyłacie bezpośrednio do Apollo Electronics czy do punktu gdzie kupiliście???
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Bezpośrednio przez Apollo powinno być szybciej załatwione.
 
MrFreeze  Dołączył: 26 Wrz 2010
ostatnie pytanie panowie!

Co trzeba wysłać?

wypełniona karta gwarancyjna - na pewno
dowód zakupu - ????

a co do sprzętu - samo body + bateria??? czy kompletny zestaw???

dzięki
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
MrFreeze napisał/a:
ostatnie pytanie panowie!
Co trzeba wysłać?
wypełniona karta gwarancyjna - na pewno
dowód zakupu - ????
a co do sprzętu - samo body + bateria??? czy kompletny zestaw???
dzięki

I panie...
Karta gwarancyjna powinna wystarczyć. Choć ja zawsze dodaję dowód zakupu.
Zawsze wysyłam goły aparat tzn. bez obiektywu, baterii, karty.

P.S. Pamiętaj, że jeśli wysyłasz DHL-em bezpośrednio do serwisu, za przesyłkę płaci tylko odbiorca (czyli serwis).
 
MrFreeze  Dołączył: 26 Wrz 2010
no mam własnie zamiar wysłać DHL! tylko jest pewien "chyba problem", bo wysyłam do nich z zagranicy, ale oni mają mi odesłać do Polski.

Więc nie wiem czy pokryją koszt odbioru z zagranicy.

Lepiej zadzwonie do nich żeby nie było "cyrków", bo chce moją K7 całą, zdrową, najszybciej jak się da.
 
gocha8  Dołączyła: 09 Gru 2009
Witam wszystkich serdecznie. Właśnie przejrzałam kilka postów na temat problemów z e-pokrętłem w K-7 i się załamałam:(
Przyznam że nie spodziewałam się że tak wiele osób boryka się z tą usterką...
W moim przypadku: problem wystąpił po raz drugi:(((((((((
A przechodząc do rzeczy: w listopadzie ubiegłego roku zakupiłam aparat i niestety dopiero w domu podczas testowania zauważyłam problemy z e-pokrętłem. Objawy były identyczne jak u osób powyżej ze skaczącymi parametrami i problemami z ich ustawieniami. Złożyłam reklamację w sklepie i z powodu problemów ze strony Poczty Polskiej (w tym przypadku na moją korzyść) pismo z decyzją sklepu (że niestety nie wymienią mi aparatu tylko naprawią bo wymiana będzie dla nich za droga) dotarło po terminie, czyli powyżej 14 dni. Sklep nie był zadowolony ale wymienił mi aparat na nowy. I co się okazało? Że w nowym dzieje się to samo!!! Właśnie zastanawiam się co zrobić. Czy rozwiązać umowę ze sklepem i bankiem (aparat wzięty niestety na raty) i kupno nowego, czy oddanie go do serwisu i naprawa. Po przeczytaniu Waszych wypowiedzi naprawdę boję się że kolejny trzeci aparat znowu będzie z tą samą wadą:(
Gdyby ktoś miał pytania co zrobić w sytuacji kiedy okazuje się że kupił wadliwy towar (j.w) piszcie maile na adres: malgorzata.kowalska@poczta.onet.pl Przechodziłam już śledzenie ustawy, kłótnie ze sklepem, niekompetentnymi pracownikami infolinii (sklepu), rozmowę osobistą i telefoniczną z Rzecznikiem Praw Konsumenta. Nikomu nie życzę takich nerwów:( Pozdrawiam i życzę bezproblemowego robienia zdjęć!!! Gosia

[ Dodano: 2011-01-13, 00:37 ]
Poniżej załączam materiały odnośnie Reklamacji wadliwego towaru:

"Podstawowym obowiązkiem konsumenta, który chce złożyć skuteczną reklamację jest przekazanie sprzedawcy pisemnego zgłoszenia reklamacyjnego.
Pisemna forma jest bardzo ważna z uwagi na możliwość udowodnienia w łatwy sposób faktu złożenia reklamacji, a także jej terminu i treści żądania. Nie
należy zgadzać się na namowy sprzedawcy, że reklamację przyjmie ustnie i w ten sposób ją załatwi. W przypadku ustnego umawiania się ze sprzedawcą
zawsze może dojść do nieporozumień na tle złożonych obietnic. Nadto w przypadku gdyby konsument musiał wystąpić na drogę sądową przeciwko
sprzedawcy, brak pisemnego zgłoszenia reklamacyjnego mocno ograniczy skuteczność jego działań. Nie wszystkie sklepy posiadają druki reklamacyjne,
dlatego konsument sam powinien zaopatrzyć się w taki protokół bądź napisać zwykłe pismo dotyczące reklamacji. W przypadku jednak gdy sprzedawca
poda nam gotowy protokół reklamacyjny do wypełnienia należy go dokładnie przeczytać przed podpisaniem i złożeniem. Nie wiemy bowiem jaki „kruczek”
napisany drobnym druczkiem może znaleźć się w takim zgłoszeniu. Podstawą takiego zgłoszenia reklamacyjnego jest wyraźne określenie w nim
żądania reklamacyjnego. Należy dopilnować, aby taki protokół był opatrzony datą i podpisem sprzedawcy. Koniecznie należy zachować dla siebie kopię
złożonego zgłoszenia.
Są dwa sposoby reklamowania wad towaru:
1) skorzystanie z gwarancji lub
2) powołanie się na niezgodność towaru z umową.
Gwarancji, która jest dobrowolna, udziela producent, importer, serwisant, sprzedawca. Powinno to być sprecyzowane w karcie gwarancyjnej.
Określony jest tam czas gwarancji, termin, w jakim należy składać reklamację oraz jej forma ( np. pisemnie – listem poleconym, za zwrotnym
potwierdzeniem odbioru, osobiście). Zapisany jest również tryb uwzględniania reklamacji oraz wyłączenia, tj. co nie podlega warunkom gwarancji. Zanim np.
wymienimy wadliwy towar na nowy, musi on przejść naprawę, nadto niektóre rodzaje napraw mogą być wyłączone z gwarancji lub płatne.
Niezgodność towaru z umową występuje wtedy gdy zakupiony towar nie nadaje się do celu, do jakiego jest zwykle używany, nie odpowiada
oczekiwaniom wynikającym z zapewnień producenta lub sprzedawcy, nie ma cech odpowiadających towarom tego rodzaju lub też gdy towar nieprawidłowo
zamontowano lub uruchomiono. Towarem niezgodnym z umową jest przykładowo robot kuchenny, który nie działa czy zestaw wypoczynkowy w innym kolorze
niż zamówiony. Reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową składa się bezpośrednio u sprzedawcy w terminie do dwóch lat od dnia wydania
towaru (w przypadku rzeczy używanej w terminie jednego roku). Należy jednak zawiadomić sprzedawcę o takiej niezgodności w ciągu dwóch miesięcy
od dnia jej wykrycia. W piśmie reklamacyjnym należy podać swoje dane i dane sprzedawcy, określić towar, opisać nieprawidłowości oraz wskazać czy
wybieramy naprawę towaru czy wymianę na nowy egzemplarz. Jeżeli naprawa lub wymiana są możliwe do spełnienia to nie możemy odstąpić od umowy, czyli
żądać zwrotu pieniędzy. Naprawa lub wymiana na nowy powinny być bezpłatne.
Wzór protokołu reklamacyjnego
PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY NR ¼..
Sporządzony w dniu ¼.. w związku ze zgłoszeniem reklamacji nr ¼.. z dnia ¼..
Imię i nazwisko nabywcy: ¼. Dokładny adres: ¼.. Nr telefonu: ¼.
Data nabycia towaru: ¼. nr rachunku: ¼. z dnia ¼..
Rodzaj towaru ¼.. typ ¼. cena ¼.. data produkcji ¼. producent ¼..
Dokładny opis wad: ¼.
Reklamacja z tytułu: 1) gwarancji 2) niezgodności towaru z umową *)
Żądanie nabywcy co do sposobu załatwienia reklamacji: ¼..
Opinia rzeczoznawcy: ¼..
Decyzja pracownika handlu: ¼..
Imię i nazwisko przyjmującego reklamację
¼¼¼¼¼¼¼¼¼¼¼¼¼¼¼¼.. ¼¼.¼¼¼¼¼¼¼¼¼¼
PODPIS PODPIS NABYWCY
*) niepotrzebne skreślić
1
www.skarzysko.powiat.pl
WAŻNE!!!
· Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
· Sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia towaru zgodnego z umową czyli bez wad do sklepu i zwrotu jego wartości. Rozporządzenie dające możliwość
zwrotu towaru zgodnego z umową do sklepu w terminie pięciu dni od dnia zakupu nie obowiązuje od 1995 roku!!! Decydując się na kupno, zawieramy umowę
i nie możemy oczekiwać od sprzedawcy, że będzie skłonny bez powodu tę umowę rozwiązać. Jednakże niektóre sklepy, aby zachęcić klientów do zakupów,
ustalają kilkudniowy termin, w którym możemy oddać towar, o ile go nie używaliśmy Zależy to wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Można również
indywidualnie umówić się ze sprzedawcą na termin, w którym ewentualnie będziemy mogli zwrócić zakupiony towar. Należy jednak pamiętać, aby w jakiś
sposób zostało to zaznaczone na paragonie lub rachunku.
Wyjątek stanowi ujęta w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów sytuacja, kiedy dany towar nabyliśmy na podstawie umowy zawartej
poza lokalem przedsiębiorstwa (na przykład zakup towaru od akwizytora) lub umowy zawartej na odległość (na przykład z katalogu wysyłkowego, przez
internet). Wówczas można od takiej umowy odstąpić zwracając towar bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 10 dni od
zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. W takiej sytuacji sprzedawca ma obowiązek
niezwłocznie (maksymalnie w terminie 14 dni) zwrócić całą uiszczoną przez nas kwotę.
Towar przeceniony.
T o, czy możemy reklamować towar, który został przeceniony, uzależnione jest od przyczyny przeceny. Najczęściej przecena dotyczy towaru
pełnowartościowego, z którego zbyciem sprzedawca ma problem. Wówczas przysługują konsumentom takie same uprawnienia jak w przypadku towaru,
który nie był przeceniony. Może się jednak zdarzyć, że sprzedawca obniżył cenę ponieważ towar miał określoną wadę, o której przy dokonywaniu zakupu
konsument zostanie poinformowany. Wówczas możliwość składania reklamacji wyłączona jest w odniesieniu do tej konkretnej wady.
Niezgodność z umową Gwarancja
Kiedy ma zastosowanie
Obowiązuje z mocy prawa zawsze po zawarciu umowy sprzedaży
konsumenckiej
Jeśli zostanie udzielona przez gwaranta (producenta, importera, serwisanta,
sprzedawcę); nie ma obowiązku udzielania gwarancji, gwarancja to
dobrowolne, dodatkowe oświadczenie woli gwaranta.
Do kogo należy złożyć reklamację
Do sprzedawcy czyli do przedsiębiorcy, u którego zakupiono towar
konsumpcyjny. Nie ma znaczenia natomiast osoba sprzedawcy. Do
przyjęcia reklamacji nie jest potrzebny właściciel, ani kierownik sklepu –
każda osoba pracująca w sklepie jest w tym przypadku sprzedawcą.
W miejsce wskazane w gwarancji. Może to być punkt serwisowy albo
sprzedawca albo producent – to zależy od gwaranta i musi być
określone w warunkach gwarancji.
W jakim terminie od daty zakupu można składać reklamację
Można to zrobić w ciągu dwóch lat od daty wydania towaru (w przypadku
zakupu rzeczy używanej w ciągu jednego roku).
Termin ten powinien być jasno określony w gwarancji – jeśli jest krótszy
niż dwa lata – można skorzystać z uprawnień wynikających z ustawy
konsumenckiej.
W jakim terminie od ujawnienia się niezgodności z umową
można złożyć reklamację
Konsument musi powiadomić sprzedawcę o stwierdzeniu niezgodności
towaru z umową w ciągu dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności –
jeśli tego nie zrobi w terminie – traci uprawnienia do reklamacji.
Nie ma żadnych ogólnych zasad – termin może być ewentualnie
określony w gwarancji.
Z jakich przyczyn konsument ma prawo złożyć reklamację
Przyczyna ogólna to niezgodność towaru z umową, co może wynikać
z następujących powodów:
· towar nie nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle
używany,
· właściwości towaru nie odpowiadają właściwościom ch*** towar
tego rodzaju,
· towar nie odpowiada oczekiwaniom dotyczącym tego rodzaju towaru,
które wynikają z zapewnień sprzedawcy lub producenta,
· towar został nieprawidłowo zamontowany lub uruchomiony przez
sprzedawcę albo przez kupującego, jeśli ten ostatni postępował
zgodnie z instrukcją otrzymaną przy sprzedaży.
Przyczyny te są podane w gwarancji, zwykle jest to popsucie się sprzętu;
zwykle też gwarant określa, jakich usterek nie obejmuje gwarancja.
Należy sprawdzić, czy gwarant faktycznie za coś odpowiada, czy być może
wymieniając uszkodzenia i usterki, które nie są objęte gwarancją, chce
przekonać konsumenta, że nie powinien w ogóle składać reklamacji.
W jakim terminie konsument ma być poinformowany o tym, czy jego reklamacja została uznana
2
www.skarzysko.powiat.pl
Niezwłocznie!
Jeśli sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania konsumenta nieodpłatnej
naprawy albo wymiany towaru na nowy wyrażonego podczas składania
reklamacji w ciągu 14 dni – uważa się, że reklamacja została uznana.
Ustosunkowanie się sprzedawcy do reklamacji oznacza dostarczenie
(wysłanie) na adres podany przez konsumenta pisemnej odpowiedzi –
konsument nie musi chodzić do sklepu, żeby się dowiedzieć, jak została
rozpatrzona jego reklamacja.
Termin powinien być określony w gwarancji.
Jeśli termin ten jest dłuższy niż 14 dni – warto się zastanowić czy
warunki gwarancji są dla konsumenta korzystne.
Czego może żądać konsument
Konsument może żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z
umową poprzez:
· nieodpłatną naprawę lub
· wymianę na nowy,
Chyba, że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają
nadmiernych kosztów, np. narażają konsumenta na duże niedogodności,
bierze się także pod uwagę okoliczność czy sprzedawca zdoła uczynić
zadość żądaniu w odpowiednim czasie. W takiej sytuacji konsument
ma prawo żądać:
· obniżenia ceny lub
· zwrotu pieniędzy (odstąpienia od umowy).
Możliwości określone są w gwarancji, zwykle jest to bezpłatna naprawa
w wyznaczonym punkcie serwisowym. Jeśli gwarant nie określa po
ilu naprawach konsument będzie mógł wymienić towar na nowy – warto
się zastanowić czy warunki gwarancji są dla konsumenta korzystne.
W jakiej formie należy składać reklamację
Najbezpieczniej jest złożyć reklamację na piśmie, wyraźnie określając
swoje żądania, za pokwitowaniem lub wysyłając list polecony ze zwrotnym
poświadczeniem odbioru.
Najbezpieczniej jest złożyć reklamację na piśmie, a ponadto
zgodnie z postanowieniami gwarancji.
Kto pokrywa koszty dostarczenia towaru do naprawy
Nieodpłatność naprawy lub wymiany oznacza, że sprzedawca ma obowiązek
zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w tym kosztów demontażu,
transportu, ponownego montażu i uruchomienia.
Odpowiedzi na to pytanie udzieli dokument gwarancyjny.
Co zrobić, jeśli słuszna reklamacja zostanie odrzucona
Można skierować sprawę do:
· sądu konsumenckiego (przy Inspekcji Handlowej),
· sądu powszechnego, korzystając z trybu postępowania
uproszczonego (jeśli cena towaru nie przekroczyła 10 tys. zł),
· sądu powszechnego w postępowaniu zwykłym (jeśli cena przekracza 10
tys. zł).
Można zwrócić się z reklamacją do sprzedawcy, korzystając z tytułu
niezgodności towaru z umową.
Podstawa prawna:
* Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 r., Nr 141, poz.
1176 ze zm.).
* Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
niebezpieczny (Dz. U. z 2000 r., Nr 22, poz. 271 ze zm.)".
3
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
gocha8 napisał/a:
Witam wszystkich serdecznie. Właśnie przejrzałam kilka postów na temat problemów z e-pokrętłem w K-7 i się załamałam:(

O problemie napisało kilka osób. Większość tego problemu nie miała więc nic nie pisała.
 

Dada  Dołączył: 01 Mar 2007
Co do dylematu-proponuję dać do naprawy, a nie wymieniać. Po naprawie ma szansę działać długo i poprawnie, a w następnym korpusie może być różnie.
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Wymieniając w sklepie na drugi nie będziesz miała pewności, że nie dostaniesz egzemplarza zwróconego przez innego klienta.
 

rjan  Dołączył: 18 Mar 2008
gocha8, wyluzuj. To na prawdę drobiazg. Wyślij na naprawę gwarancyjną. Dostaniesz nowiutkie, świetnie działające kółeczko i problem zniknie. Nie ma sensu tracić nerwów w tak prostej sytuacji. Wiem, że sporo kasy wydałaś, chciałabyś by nowiutki błyszczący sprzęt był nieskazitelny, ale czasami tak bywa, że jakaś usterka się przytrafi. Masz 2 wyjścia. Pierwsze, to walczyć ze sklepem, chodzić po rzecznikach, rwać włosy z głowy, nie przesypiać nocy. Pewnie wygrasz, ale taki start obrzydzi Ci to, z czego powinnaś się cieszyć - fotografowanie nowym sprzętem. Drugie wyjście jest proste i bezbolesne - wysłać sprzęt do serwisu by po kilku dniach (w sam raz na ochłonięcie po batalii) otrzymać z powrotem sprawną i chętną do pracy maszynkę.

Jeszcze jedno - do serwisu wyślij sama, jeśli chcesz zaoszczędzić kilka dni.

Pozdrawiam
 
gocha8  Dołączyła: 09 Gru 2009
Dziękuję za podpowiedzi, chyba jednak oddam go do naprawy. Pozdrawiam!
 
MrFreeze  Dołączył: 26 Wrz 2010
moje pokrętełko już tydzień śmiga bez problemu!!!
 
celiot  Dołączył: 31 Paź 2010
K-x i też po 3 miechach od zakupu nawaliło e pokrętło. i też w prawą stronę zawodzi. Ale jak kupiłem aparat to od razu pomyślałem że to najsłabsza część aparatu i pierwsze się popsuje... :) wykrakałem oddałem na gwarancji ale niestety przez sklep i będę czekał na aparat.
 
gocha8  Dołączyła: 09 Gru 2009
Najpierw złożyłam pierwszą reklamację, że chcę wymiany na nowy sprzęt. Ponieważ odpowiedź przysłali po terminie uznano ją i dostałam nowy aparat. Pech chciał że w nowym po niedługim czasie e-pokrętło też nie chodziło. Złożyłam więc drugą reklamację że rozwiązuję umowę ze sklepem EURO/RTV AGD i ponieważ znowu odpowiedź przyszła po terminie uznali moje roszczenie i już nie mam K-7. Na razie zostaję ze swoim K 200D. Jak zbiorę pieniądze kupię nowy. Kto wie czy nie K-7. hehe...
Pozdrawiam wszystkich i życzę by nie przechodzili tego co ja:(

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach