guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
alkos napisał/a:

Kurde, jakos nie chce mi sie wierzyc mimo wszystko. Zreszta przedluzenie czasu w bleachu musialo byc juz jakies kosmiczne przy 30 rolce...


Tak, gdzieś się pojawiła liczba 25 minut ;-) Ale swoją drogą samego bleacha można dokupić osobno sobie, i tak wychodzi optymalnie. (jendak drugiej strony fuji na 70 rolek kosztuje 180pln, więc zabawa nie warta świeczki)

@Kefa - zrzucamy się na chemię Fuji ? ;-)
 
kefa  Dołączył: 13 Mar 2008
guerilla napisał/a:
@Kefa - zrzucamy się na chemię Fuji ? ;-)
chetnie, ale nie lepiej na poczatek sprawdzic sobie chemie na 1l indywidualnie. Pozniej jak najbardziej tak. Chcesz zamawiac w PL? A co do wolania wiekszej ilosci rolek w tej samej chemii to mozna sie o to pokusic jak ktos juz nabierze w tej materii co najmniej rutyny. A facet z rff nie uzywa nawet termostatu wiec calosc zakrawa o niezbyt wysokie oczekiwania odnosnie jakosci wywolanych negatywow ;-)
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
[quote="kefa"]
guerilla napisał/a:
@Kefa - zrzucamy się na chemię Fuji ? ;-)
chetnie, ale nie lepiej na poczatek sprawdzic sobie chemie na 1l indywidualnie./quote]

Zależy, 1 litr tetenala z wysyłką kosztuje prawie tyle co 2,5 fuji :)

ale w sumie masz rację, najpierw trzeba zacząć, a mam akurat do zrobienia 17 rolek koloru, wykąpie to w tetenalu.
 
rybka  Dołączył: 28 Gru 2010
Witam Wszystkich ! To moj pierwszy post na tym forum , tak ze prosze o wyrozumialosc ... Ale do tematu - jakies 8 lat pracowalem na obu zestawach , tj. Fuji i Tetenal'a . Recznie i przeciagowo ( w maszynie Agfy ) i bardziej podchodzil mi zestaw Fuji - po pierwsze mam wrazenie "ladniejszych" barw , po drugie egzotyczne filmy ( jak Konica , czy tez Fuji 1600 ) mialy nieco mniejsze ziarno i kontrast w zestawie Fuji Hunt . Nie potrafie okreslic przyczyny - ale zniechecilem sie sie do Tetenala i calosc ( tj. filmowke i printer ) zalalem Fuji - mimo wyraznie wyzszej ceny i paro-letniej pracy na Tetenalu . Jako ciekawostke dodam , ze wysylalem negatywy kontrolne do laboratorium Tetenal'a i korygowalem proces ( nieznacznie zmieniajac dawki regeneracji ) wedlug ich wskazan . Tak ze - polecam Fuji .
Pozdrawiam .
 
kefa  Dołączył: 13 Mar 2008
rybka, Witaj :-)

Docelowo i tak na pewno lepiej pracowac na fuji ze wzgledu na cene. A co do recznego wolania, moze zechcesz wniesc jakies wskazowki? ;-)
 
rybka  Dołączył: 28 Gru 2010
Witam. Wskazowki ??? Recznie robilem to przed 12-14 nastu laty po raz ostatni . Zostaly mi odczucia i odruchy ( o ile jeszcze zostaly ... ) , teraz mam zaprzyjazniony zaklad foto i w cenie 2 EU mam wolanie i skan z labu (Frontiera ) , bez odciskow palcow ( jak musze robic C41 ) . Wlasciwie to wygralo lenistwo i notoryczny brak czasu ( rodzina ... ) . Pozdrawiam .
P.S. A recznie to mocze E6 w 3-kapielowej Fuji , ale to inna bajka .
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
rybka napisał/a:
teraz mam zaprzyjazniony zaklad foto i w cenie 2 EU mam wolanie i skan z labu (Frontiera )


Gunn czy Conns? :-)

rybka napisał/a:
bez odciskow palcow


Eee, to raczej Conns :-P
 
rybka  Dołączył: 28 Gru 2010
Witam . Zaden z nich , aczkolwiek zdarzylo sie w Gunn . I raczej nie zdarzy sie wiecej .
Mamy lokalnie , w Balbriganowie maly zakladzik i syn wlascicielki okazal sie "kumatym" czlowiekiem . Jedyny problem - nie wola mi sredniakow i wielkich , wiec te tylko w E6 i samemu . Tak w ogole , to 90% prac mam cz-b i raczej tak zostanie ...
Pozdrawiam .
P.S. A Szanowny Pan rowniez z okolic Dublina , ze nieskromnie zapytam ?
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Z centrum wręcz :-)
 
kefa  Dołączył: 13 Mar 2008
Mam juz tetenala na 1l. Do koreksu (kaiser) wchodzi mi max. 2 filmy 135, czyli potrzeba mi min. 650 ml. roboczego roztworu. Co w takim razie z pozostala nie zuzyta chemia z 1 wolania? Mieszac to przy kolejnych wolaniach? W ogole chyba w wiekszym koreksie jest to bardziej ekonomiczne :->
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Trzymaj w butlelce 1L, lej ile potrzeba i zlewaj z powrotem.
 

schabu  Dołączył: 08 Lut 2007
ma ktoś tanie źródło tego Fuji w PL, albo nawet nie w PL, ale żeby przesyłka nie była kosmicznie droga, bo tetenal na 5 litrów w PL kosztuje ledwo ponad 200plnów, a fuji z wysyłką z UK to mnie wychodzi prawie dwa razy drożej:)
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
schabu napisał/a:
ma ktoś tanie źródło tego Fuji w PL, albo nawet nie w PL, ale żeby przesyłka nie była kosmicznie droga, bo tetenal na 5 litrów w PL kosztuje ledwo ponad 200plnów, a fuji z wysyłką z UK to mnie wychodzi prawie dwa razy drożej:)


afv.pl
 

schabu  Dołączył: 08 Lut 2007
dzięki, jakoś zapomniałem o tym sklepie.
 
kefa  Dołączył: 13 Mar 2008
Zastosowalem sie do powyzszych i mysle, ze pierwsze wolanie wyszlo calkiem ok. No i w koncu nie ma rys i sladow po palcach :!: Cale wolanie nie zajelo mi wiecej czasu niz kiedy wolam bw. A superia 400 calkiem przyjemnie sie skanuje, kiedys strasznie sie z nia meczylem. Pewnie popelnilem jakies bledy ale na pewno ich nie widac na pierwszy rzut oka ;-) Szczerze polecam sfrustrowanym :-)
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
:mrgreen:
 

tilt  Dołączył: 10 Maj 2006
Czy ktoś wywoływał C-41 w chemii Tetenala w 30 stopniach? Coś w instrukcji jest napisane, że można... Pytam, bo mam termometr wyskalowany tylko do 30 stopni :/
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
tilt napisał/a:
Czy ktoś wywoływał C-41 w chemii Tetenala w 30 stopniach?
Wołałem. Jest spoko :-)

Ale ja o czym innym. Co to jest tak naprawdę stabilizator? Z rozpędu wylałem do zlewu i nie wiem czym zastąpić. Pieni się jak woda z mirasolem. Dobrze kombinuje, czy tam jest jeszcze coś?

I jeszcze jedno. Po czym poznać, że odbielacz wysiada albo czas odbielania był za krótki?
 

wuzet  Dołączył: 12 Sie 2009
U mnie na torebce stabilizatora, jako skład podana jest "hexamina"
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
Mało kto już tu chyba zagląda, ale sprobuje :-) Co może być powodem takiego nieregularnego wywołania? Wywołałem ostatnio 10 filmów w świezym kicie Tetenala i na kilku klatkach mam takie pionowe od linijki zafarby. Więcej klatek w całości wpada w magentę, ale to da się usunąć jednym ruchem suwaka. Wywołanie rotacyjne. Podejrzewam problem ze zbyt niską temperaturą, ale nie potrafię zrozumieć mechanizmu takiego regularnego zafarbu w procesie rotacyjnym. Nie zwracajcie uwagę na ogólną kolorystykę - kolory są tak dobrane, aby maksymalnie pokazać efekt.




Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach