Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
ILFORD 3200
Czy może mi ktoś powiedzieć jaką faktycznie ma czułość ten cholerny film?
Bo mam wrażenie że to co pamiętałem z testów czyli ok 2000ASA też już nie jest prawdą.
Zachowanie tego filmu w cieniach jest słabe.
Foty które kiedyś wykonywałem na tym filmie przy takich czułościach były znacznie lepsze.
Powoli dochodzę do wniosków że 1600 ASA to jest wszystko co z tego filmu da się wyciągnąc
 
psore
[Usunięty]
osobiscie tego nie testowalem ani nie mierzylem ale spotkalem sie z paroma opiniami że ten ilford (podobnie jak Kodak T-max 3200) ma realną czułość 1000 ISO
tutaj pan też tak uważa:
http://www.swiatobrazu.pl...wy-22814.html,1
 

karmazyniello  Dołączył: 05 Lut 2008
Fafniak, przejechałem się na tym ilfordzie strasznie i od tamtego czasu wolę zdecydowanie Neopana 1600.
Też mi się wydaje że ma połowę tego co na opakowaniu.
Pracowałem jedynie na małym obrazku.
 

zieloo  Dołączył: 25 Wrz 2010
psore napisał/a:
ma realną czułość 1000 ISO


Tak, około 1000, w zależności od wywoływacza.

Delty są dość wymagające i trzeba dobrze dobrać chemię, w przeciwnym razie efekty będą kiepskie.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
trix + diafine ma 1250 z tego co pamietam...
 

xneon  Dołączył: 11 Gru 2009
alkos napisał/a:
trix + diafine ma 1250 z tego co pamietam...


kilka razy pojawiała się opinia że nawet 1600
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Z tym bym juz uwazal, jesli komus zalezy na

Fafniak napisał/a:
Zachowanie tego filmu w cieniach



Poza tym podstawowa rzecz przy forsowanych filmach: nie pozwalac na niedoswietlenie, nawet o 0,5EV...
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
Fafniak napisał/a:
Powoli dochodzę do wniosków że 1600 ASA to jest wszystko co z tego filmu da się wyciągnąc
Ten film po prostu ma ~ 1600 ASA :-D
Pisałem gdzieś o tym w zamierzchłych czasach roku 2007.
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
No tak... ja cały czas mam w pamięcie testy faceta który pokazywał różnice przy różnych czułościach i o ile dobrze pamiętam graniczna czułośc tego materiału to było ok2000ASA i w czerniach był detal.
Ale to było dawno...ja mam wrażenie ze ten materiał sie zmienił...
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Fafniak napisał/a:
w czerniach był detal.
Fafniak napisał/a:
testy faceta


Jak mierzyl swiatlo? Jaki byl kontrast sceny? To bardzo wazne...
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
hmm o ile pamiętam to były to sceny dość ciemne - światło latarń itp.(tak an zasadzie testów gdzie faktycznie można takiego filmu używać)
Wiesz, teraz tak z głowy to nie przypomnę sobie wszystkiego.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
No, to jesli swiatlo latarn to tym bardziej interesuje mnie na co mierzyl ;-) Bo nie wierze w 2000ASA + pomiar CW na ulicy. Za duzy kontrast...
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
Światłomiarką mierzył - chyba padające bo nie przypominam sobie aby pisał coś o odbitym
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Ale gdzie to padajace? Pod latarnia? Troche dalej?

Widzisz, sam z tym walcze i dlatego jestem sceptyczny... ;-)
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
alkos, nie pamiętam to było sporo lat temu jak te filmy weszły do sprzedaży w naszym kraju.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Ustaw 1600, pomiar centralno-wazony i niech wolaja bez zadnych zmian, czyli nic im nie mow.

Wynik jednak i tak ciagle zalezy od dokladnosci pomiaru twojego aparatu i kontrastowosci scen - mam nadzieje ze to nie cos super waznego ;-)



BTW. Skad wziales to -1ev?
 

technik219  Dołączył: 25 Sty 2009
P-3200-nominalnie naświetlałem przedstawienie teatralne. Tylko, że pomiar robiłem spotem i wołałem sam w D-76 według zalecenia ze strony firmowej. Wyszło bardzo OK, chociaż i ziarenko daje o sobie znać ;-) Natomiast robiąc scenę w sali weselnej, gdzie było fatalne oświetlenie, ale według pomiaru CW miało być OK, wyszła kicha. Sam mam mieszane odczucia co do rzeczywistej czułości tego filmu. Tak więc, jeśli pomiar CW, to raczej na 1600 ASA, jak radzi alkos. Przynajmniej sam bym teraz tak ustawił w moim drugim przypadku.
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
jedrus68 napisał/a:
To -0,5 do -1ev to jakoś tak samo się wyklarowało podczas focenia cyfrówką - w zależności od oświetlenia, na minusie nie przepalało twarzy


Ale wiesz, negatyw to nie cyfrówka. Na negatywie prześwietlenia (ewentualne) nie są tak groźne, jak na cyfrze.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach