RiddlerPL  Dołączył: 19 Sty 2008
Miałem styk z takimi co miały wybłysk z pełną mocą w 1/125 sec wiec piszę o własnym doświadczeniu. Zresztą np. lampy systemowe Metz sa podobnie wolne - 58AF1 z pełną moca ma wybłysk circa 1/125 (sami uczciwie piszą to w instrukcji), a to akurat tania chińszczyzna nie jest (ale fakt - to nielampa studyjna). Anyway tak długi wybłysk nie jest wcale żadkością, szczególnie ostatnio w dobie cięcia kosztów przez producentów, zaś by naprawde skutecznie mrozić dynamiczny ruch potrzeba b.krótkich czasów (1/1000 i mniej).
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
RiddlerPL napisał/a:
Miałem styk z takimi co miały wybłysk z pełną mocą w 1/125 sec wiec piszę o własnym doświadczeniu. Zresztą np. lampy systemowe Metz sa podobnie wolne - 58AF1 z pełną moca ma wybłysk circa 1/125 (sami uczciwie piszą to w instrukcji), a to akurat tania chińszczyzna nie jest (ale fakt - to nielampa studyjna).
Wiem, że Metz podaje t.1=1/125 s dla pełnej energii błysku, ale to oznaczałoby, że ma bardzo długi jak na speedlighta t.5, czyli ok. 1/500 s, podczas gdy w speedlightach innych firm wynosi on od 1/800, do 1/1000 s... BTW, tak z ciekawości, bo nie mam pod ręką instrukcji - jak wygladają obcinane czasy dla poszczególnych energii błysków? Też są dłuższe niż przeciętna dla speedlightów?
Cytat
Anyway tak długi wybłysk nie jest wcale żadkością, szczególnie ostatnio w dobie cięcia kosztów przez producentów, zaś by naprawde skutecznie mrozić dynamiczny ruch potrzeba b.krótkich czasów (1/1000 i mniej).
Nie jest rzadkością wśród prostych lamp sterowanych napięciowo, zwłaszcza, że czas błysku wydłuża się u nich wraz z jego skręcaniem. Przyjmuje się, że t.1 by skutecznie mrozić ruch powiniem być na poziomie conajmniej 1/500 s, czyli t.5 (który zazwyczaj podają producenci lamp) nie powinien być dłuższy niż ~1/1800-1/1500 s - oczywiście im krótszy, tym lepiej.
 

joker333  Dołączył: 24 Cze 2009
jaad75 napisał/a:
joker333, sugerujesz, że z jakąś kombinacją przycisków pojawia się sygnał na środkowym pinie powyżej nominalnego synchro? Bo HSS jest chyba realizowany z innych styków i trzeba by wyzwalacza, który oszukuje aparat, że jest lampą w trybie HSS...

nie wiem jak ale sygnał sie pojawiał nie pamiętam tylko czy lampe podłączałem przez gorącą stopke czy złącze lamp studyjnych z aparatu. W każdym razie zdaje się najkrótsze co mi sie udało uzyskac to 1/250 i dlaczego akurat wtedy wyzwoliło pojęcia nie mam na kilkadziesiąt prób wtedy udało sie zdaje sie z 3-4 razy
Przestawiałem tryby etc ale prawidłowości żadnej nie udało mi sie ustalić
 

MAX581  Dołączył: 18 Mar 2010
Wszystko pięknie o czym piszemy , ale zapomnieliśmy o "drobiazgu" - o tym że różne modele mogą mieć różnie... Ja pisałem o K-X w którym synchro z niededykowanymi to max. 1/160s, z dedykowanymi 1/180s. W K-5 ponoć nawet 1/5000s , ale jak - nie mam pojęcia.

Co do pełnego błysku - zauważyłem w moim Metzu - że faktycznie nawet poruszyć zdjęcie można, co przy Nationalu mi się nie zdarza. I w studio też nie.
 
RiddlerPL  Dołączył: 19 Sty 2008
Mylą ci się deko pojęcia. O ile dobrze rozumiem ja całą dyskusje tu rozmowa jest o współpracy z lampami STUDYJNYMI, a te jak wiadomo powszechnie sa ograniczone poprzez x-sync migawki aparatu (wiąże się to z pełnym otwarciem migawki). Lampy SYSTEMOWE (i im podobne) często maja opcje High Speed Sync (HSS) dzięki której generują dłuższy błysk, trwający wystarczająco długo by utrwalić obraz mimo nie w pełni otwartej migawki (szczelina pokonuje swoją drogę podczas tego błysku). Dzieje sie to kosztem mocy błysku niestety. Tak więc o ile czasy krótsze niźli 1/180 sec (dla K-10/20/5/7 - ile mają K-M/X/R nie wiem bo ne mam takowego) są normalnie nieosiągalne w studio, o tyle z dobrą lampą 1/4000 lub krócej (krócej oczywiscie to już tylko dla K-5/6) dla w/w aparatów to wcale nie jest takie nieosiagalne. Ale siła błysku wtedy jest naprade słabiutka (o czym zwykle producenci informują w instrukcjach).
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
RiddlerPL napisał/a:
Lampy SYSTEMOWE (i im podobne) często maja opcje High Speed Sync (HSS) dzięki której generują dłuższy błysk, trwający wystarczająco długo by utrwalić obraz mimo nie w pełni otwartej migawki (szczelina pokonuje swoją drogę podczas tego błysku).
HSS to seria krótkich błysków, a nie jeden długi.
 
RiddlerPL  Dołączył: 19 Sty 2008
Skoro tak piszesz wynika, że się znasz więc nie będe dyskutował. Efekt tego identyczny jest i to dla mnie najwazniejsza sprawa.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach