zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
  ACR 3.4 - wady i zalety....
Tiaaaa......

No badam, badam te różne konwertery i już myslałem, że PS CS2 + ACR to będzie to (bo świetnie mi się tego używa, pamiętając o czerwonym, ale w pewnym stopniu można sobie z tym poradzić za pomocą kalibracji odcienia [Hue]), a tu wczoraj zauważyłem, że ACR, a może Addobe w ogólności, ma problemy również z żółtym :!: :!: :!: Zamiast cytrynowego wychodzi taki bardziej pomarańczowy (porównanie z PhotoLabem).

Dodatkowo zauważyłem z ACR, że skośne linie są mocno zniekształcone i schodkowate (crop 100%).

Tak więc znowu mam na tapecie SilkyPIX - żaden z powyższych problemów go nie dotyczy. Ma natomiast wadę taką, że znacznie gorzej radzi sobie ze światłami niż ACR (łatwo prześwietlić, a regulacja kontrastu czy gammy nie zawsze ozwala osiągnąć dobry efekt).

A do tego JPY ostatnio coraz tańszy ;-) bo do wydania 16 tysięcy jenów....
 

Gringo  Dołączył: 05 Lip 2006
Polecam Capture One. Jest chyba za darmo nawet, a mozliwości ma przeogromne. jedynym obostrzniem w porownaniu do wersji PRO jest brak możliwości zapisu w bitmapach i tiff'ach, ale nie jestem pewny do konca
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Gringo napisał/a:
Polecam Capture One. Jest chyba za darmo nawet, a mozliwości ma przeogromne.


Gdzie daja C1 za darmo? C1 LE kosztuje 99 Euro/USD.

Gringo napisał/a:

jedynym obostrzniem w porownaniu do wersji PRO jest brak możliwości zapisu w bitmapach i tiff'ach, ale nie jestem pewny do konca


Tutaj sa pewni do konca: http://www.phaseone.com/u...parison_003.pdf
 

gebi  Dołączył: 05 Maj 2006
Cytat
Gdzie daja C1 za darmo? C1 LE kosztuje 99 Euro/USD.

C1 LE dają za darmo jak się kupi kartę Sandiska III Extreme :-)
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
gebi napisał/a:
Cytat
Gdzie daja C1 za darmo? C1 LE kosztuje 99 Euro/USD.

C1 LE dają za darmo jak się kupi kartę Sandiska III Extreme :-)

No, od paru dni. Ciekawe, jak długo.
 
SzM  Dołączył: 02 Sie 2006
bo camera raw (jak wszystko co ma do czynienia z kolorem cyfrowym) trzeba sprofilować i po kłopocie:
http://people.csail.mit.edu/ericchan/dp/acr/

schodkowate linie??? eeee, nie zauważyłem...
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
SzM napisał/a:
bo camera raw (jak wszystko co ma do czynienia z kolorem cyfrowym) trzeba sprofilować i po kłopocie:
http://people.csail.mit.edu/ericchan/dp/acr/

schodkowate linie??? eeee, nie zauważyłem...


Dobra, SzM- to tera tak - kto ma Makbeta pstrykniętego DS-em, D, szajsungiem, KaSetką - oprofilujmy nasze puszki i skończą się problemy z kolorem :mrgreen:
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
zorzyk napisał/a:
Dobra, SzM- to tera tak - kto ma Makbeta pstrykniętego DS-em, D, szajsungiem, KaSetką - oprofilujmy nasze puszki i skończą się problemy z kolorem

Myslisz ze takie uniwersalne profile beda ok?
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Wykonałem własnoręczne mieszanie na oko w kalibracji w ACR )tak aby spasowało kolororystycznie) i efekty są raczej zdumiewające.....

Podaję dla ciekawych moje nastawy:
Shadow tint: -6
Red Hue: -15
Red Saturation: +13
Green Hue: +25
Green saturation: +5
Blue Hue: 0
Blue Saturation: +16

Działa dla zdjęć w dzień słoneczny po południu...

[ Dodano: 2006-09-07, 19:15 ]
Myślę, że takie profile (dzień, jampa błyskowa, światło sztuczne) będą uniwersalne dla naszego sprzętu...
 
SzM  Dołączył: 02 Sie 2006
Ja absolutnie ekspertem nie jestem (raczej wprost przeciwnie), ale sobie myślę, że u każdego będzie jednak inaczej... inne monitory, inne karty graficzne, inne ustawienia grafiki.
Obawiam się, że dla idealnych rezultatów każdy musi sobie taką kalibrację camera raw zrobić samodzielnie na uprzednio dobrze skalibrowanym kompie. Nie wygląda to na szczególnie skomplikowane.
Ja tam robię póki co wszystko na oko, bo pracuję na mocno tymczasowym komputerze i nie bardzo mam ochotę się bawić w coś co i tak szlag za niedługo trafi. A rawy mają tą zaletę, że zawsze mogę zacząć od nowa :) na lepszym sprzęcie.
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
SzM napisał/a:
u każdego będzie jednak inaczej... inne monitory, inne karty graficzne, inne ustawienia grafiki.

hmm, no jesli dobrze rozumiem, jest to korekcja numeryczna, a to oznacza, ze u kazdego moze byc inaczej widac te kolorki, ale wazne zeby wartosci RGB sie zgadzaly i bedzie to dobra korekcja dla wszystkich.
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Tak jest , L_uka ma rację - kolory będą yakie same, tylko ewentualnie widziane inaczej (lokalne zaburzenia)...

Wracamy do początku - czyli kto ma dostęp do tablicy kolorów GretagMacbeth i może to sfotografować, kierując się opisem na podanej wcześniej stronie:
http://people.csail.mit.edu/ericchan/dp/acr/

Myślę, że 4 zdjęcia dałyby dobry materiał do pracy:
- dzień słoneczny około 14:00 - WB daylight
- dzień pochmurny z jasnym niebem - WB daylight
- świato sztuczne - WB tungsten
- wbudowana lampka błyskowa - WB flash

Moje nastawy ACR Hue Calibration (po korektach...):
(DS WB daylight), ACR WB: as shot:
Shadow tint: -3
Red Hue: -20
Red Saturation: +20
Green Hue: +10
Green saturation: +5
Blue Hue: +6
Blue Saturation: +5

L_uka, zrób nawet taki "ślepy" test, i potwierdź, jak się zachowują kolory....
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
zorzyk napisał/a:
L_uka, zrób nawet taki "ślepy" test, i potwierdź, jak się zachowują kolory

na razie sesja mnie dorwala i jestem tu tak troche z doskoku, nie mowiac o testach.
Cos tam kombinowalem "na oko" i tez tinte odejmowalem ;]
 
SzM  Dołączył: 02 Sie 2006
No tak, kalibracja na liczbach... Tylko jeśli ktoś ma cały sprzęt tak ustawiony, że to co widzi na ekranie jednocześnie mu się drukuje, to nie ma sensu kalibracja camera raw tylko w oparciu o numerki. Przynajmniej tak sobie myślę - że lepiej to zrobić porządnie pod swój własny sprzęt i tyle. Choć jak wspomniałem wyżej teoretyzuję tutaj strasznie - bo mój komputer jest daaaaleko od ideału i pozostaje mi póki co metoda prób i błędów. Po drugie jakby to było takie proste to czemu Adobe od razu nie profiluje Camera Raw poprawnie...?
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Ostatnie (długotrwałe) badania doprowadziły mnie do następującej kalibracji:

ACR Hue Calibration (po korektach...):
ACR WB: as shot:
Shadow tint: -3
Red Hue: --15
Red Saturation: +20
Green Hue: 0
Green saturation: 0
Blue Hue: 0
Blue Saturation: 0

Saturacja (na zakładce Adjust: +10).
Reszta na Auto, oczywiście ekspozycja regulowana....

Czasami (w zależności od rodzaju zdjęcia, pory dnia itd) wprowadzam korektę temperatury barwowej (tak, subiektywnie) ale zwykle rzędu -150 do -300 (czyli w kierunku niebieskiego). Korekta powoduje ochłodzenie tonacji zdjęcia, a stopień tej korekty jest raczej dość subiektywny.

W efekcie dostaję zdjęcia z dobrze zróżnicowanymi czerwieniami. Żółty dalej jest zbyt pomarańczowy, ale można na to machnąć ręką.

Jako punkt odniesienia kolorystycznego używałem Bibble, bo subiektywnie kolory z neigo były takie jak trzeba 8-) ale mi się mogło tylko zdawać :roll:

 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
zorzyk napisał/a:
[...] wprowadzam korektę temperatury barowej[...]

Jurek, aleś się Freudowsko przejęzyczył - też już bym się napił.
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
:lol: rzeczywiście - juz poprawiam - no, to co tam u Ciebie się pija - Budweiser ? :lol:
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
No, piją tego Buda... a to siki straszne. Oczywiście de gustibus coś tam coś tam.... ja wolę Guinessa albo Okocim Mocny. A dzisiaj spróbuję namówić towarzystwo na księżycówkę spod Piotrkowa Trybunalskiego ;-) ... mniam.
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
ech... Guiness.... :roll:
a jak nie to Żywiec.....
a od mocniejszych trunków staram się stronić 8-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach