wyrzykus  Dołączył: 28 Lis 2008
Konkurs Oczko czyli 21 dni na fotografię - regulamin
Regulamin Konkursu „Oczko czyli 21 dni na fotografię”

Idea konkursu to kontynuacja porzuconego od początku roku konkursu na zdjęcie miesiąca w nieco zmienionej formie. Cel to wyłonienie najlepszych zdjęć wykonanych przez użytkowników forum Pentax@PL.

Jako że od początku roku minęło już trochę czasu i formuła „comiesięczna” się wykoleiła, harmonogram poszczególnych edycji konkursu wygląda nieco inaczej i zakłada 10 edycji, każda to tytułowe „Oczko”, czyli 21 dni – 10 na nadsyłanie, jeden na przygotowanie galerii i ankiety, 10 na głosowanie.

Wprowadzamy podział tematyczny poszczególnych edycji, jednak tak, aby kategorie były dość szerokie, a jednocześnie wszystkie one obejmowały cały zakres tematyczny fotografii robionych przez użytkowników P@PL.

Każdy temat obowiązuje dwa razy – jak ktoś nie zdąży raz, może przysyłać drugi. Zasadą jest jednak, że raz zgłoszona praca nie może brać udziału w kolejnych edycjach.

Tematy to:
Architektura/Miasto/Krajobraz - edycje I i VI
Przyroda/Fauna/Flora/Makro - edycje II i VII
Portret/Człowiek/Akt/Moda/Glamour - edycje III i VIII
Reportaż/Street/Wydarzenie/Sport - edycje IV i IX
Martwa natura/Abstrakcja/Detal/Technika - edycje V i X

Kryteria zgłoszeń

Każdy uczestnik może zgłosić jedno zdjęcie w edycji. Technika, tonalność oraz orientacja zdjęć - dowolne. Zgłaszamy zdjęcia wykonane stosunkowo niedawno, nie dawniej niż 3 miesiące od daty ogłoszenia kolejnej edycji. Praca raz zgłoszona do Konkursu nie może brać udziału w kolejnych edycjach.

Sposób zgłoszenia

Zdjęcia nie powinny posiadać podpisu autora.

Zdjęcia w formacie JPG, o rozmiarze 700 pikseli na dłuższym boku, wysyłamy na adres oczko@pentax.org.pl

Pliki nazywamy wg szablonu:
konkurs_nrEdycji_nick.jpg
np:
konkurs_I_wyrzykus.jpg

W temacie emaila, proszę napisać:
konkurs nrEdycji nick
np
konkurs I wyrzykus

W tresci maila, proszę podać datę kiedy zdjęcie zostało zarejestrowane. Prace, które zostały wykonane wcześniej niż 3 miesiące wstecz od ogłoszenia danej edycji, zostaną automatycznie odrzucone. Obowiązuje zasada wzajemnego zaufania. Jeśli ktoś chce oszukiwać z datą, trudno żeby ktoś prowadził dochodzenie w tej sprawie.

Głosowanie

Zwycięzca konkursu zostanie wyłoniony w drodze głosowania powszechnego. W galerii konkursowej nie będzie ujawniony autor zdjęcia. Głosujemy na maks. 3 najlepsze nadesłane fotografie w danej edycji.

Terminy

Edycja I - Architektura/Miasto/Krajobraz - rozpoczęcie 10.04
Edycja II - Przyroda/Fauna/Flora/Makro - rozpoczęcie 05.05
Edycja III - Portret/Człowiek/Akt/Moda/Glamour - rozpoczęcie 01.06
Edycja IV - Reportaż/Street/Wydarzenie/Sport - rozpoczęcie 25.06
Edycja V - Martwa natura/Abstrakcja/Detal/Technika - rozpoczęcie 20.07

Edycja VI - Architektura/Miasto/Krajobraz - rozpoczęcie 15.08
Edycja VII - Przyroda/Fauna/Flora/Makro - rozpoczęcie 10.09
Edycja VIII- Portret/Człowiek/Akt/Moda/Glamour - rozpoczęcie 05.10
Edycja IX - Reportaż/Street/Wydarzenie/Sport - rozpoczęcie 01.11
Edycja X - Martwa natura/Abstrakcja/Detal/Technika - rozpoczęcie 25.11

Każda edycja wygląda następująco:

10 kolejnych dni na nadsyłanie zdjęć na oczko@pentax.org.pl
1 dzień na przygotowanie galerii i ankiety
10 kolejnych dni na głosowanie w ankiecie na maks. 3 najlepsze prace
Dzień 21 to Oczko, czyli ogłoszenie zwycięzcy edycji

Przykładowo:
W I edycji zdjęcia przyjmowane są od dnia 10.04 (godz. 00:01) do dnia 19.04 (godz. 23.59). Galeria i ankieta pojawią się na forum w dniu 21.04, a głosowanie potrwa do końc dnia 30.04.


Edycja świąteczna – głosowanie na zdjęcie roku wybrane spośród najlepszych 3 zdjęć wyłonionych w każdej edycji (czyli jak łatwo policzyć z 30 zdjęć):
- rozpoczęcie 18.12
- zakończenie głosowania – 24.12 – zdjęcie roku na prezent pod choinkę

Postanowienia ogólne

Zgłaszający oświadcza, że jest autorem zdjęcia.

Każdy zgłaszający, zgadza się na publikację zdjęcia w wątku konkursowym.

Organizator zastrzega sobie prawo do odrzucenia wybranych zgłoszeń. Dotyczy to w szczególności zgłoszeń o niskiej jakości oraz zgłoszeń przekraczających granice dobrego smaku. Organizator gwarantuje, że ta furtka będzie używana tylko w skrajnych przypadkach, po konsultacji ze zgłaszającym.

Poniżej graficzny harmonogram „Oczka”:



Pozdrawiam
Piotr
 

ulro  Dołączył: 14 Lip 2009
O! A jednak będzie konkurs całoroczny w tym roku ;-)
Dobry pomysł z tym grafikiem, wszystko jest jasne i przejrzyste dzięki temu.
Żadnych kalendarzy, jak rozumiem, nie planujesz?
 

wyrzykus  Dołączył: 28 Lis 2008
Kalendarz P@PL ma mieć w tym roku inną formułę, z tego co wiem niedługo dowiemy się czegoś na ten temat.

Jeśli będą chętni i będzie z czego wybrać, możemy pomyśleć o albumie lub innym wydawnictwie. Nikt nam przecież nie zabroni wydrukować czegoś ciekawego z nagrodzonych zdjęć...
 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
wyrzykus, wow! fantastyczna robota, podziwiam Twój zapał :-) :-B :-B :-B
 

denvi  Dołączył: 09 Lis 2008
wyrzykus napisał/a:
Zdjęcia nie powinny posiadać podpisu autora
, tylko nie wiem jak Ty to zdzierżysz? :mrgreen:
Sorry, za drobną, przyjacielską uszczypliwość :evilsmile: . Świetna robota! No i rozpiska tematów jest na cały rok, nie będzie tłumaczenia: "ojej, nie zdążyłem". Należy się duży :-B :!:
 

SeizeThePicture  Dołączył: 07 Lis 2009
wyrzykus, :-B
 
sycamor  Dołączył: 10 Lut 2011
:-B
 

MAX581  Dołączył: 18 Mar 2010
Nono! To pewnie Apollo sponsoruje , skoro tyle konkursów! I nagród? ... :mrgreen:
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
MAX581, Apollo sponsoruje tylko "punkt, linia, płaszczyzna". Resztę sponsorujemy sami. Na P@PL ciągle są jakieś konkursy z nagrodami.
 

MAX581  Dołączył: 18 Mar 2010
wyrzykus napisał/a:
Zdjęcia nie powinny posiadać podpisu autora.

Co to znaczy ?
Że na zdjęciu nie ma być napisu Fot:.... itd?
Czy nie ma być EXIF-u czy w nim? To jak się go pozbyć?
Czy będzie zamieszczony tytuł pracy? (chyba powinien... :-? )
Czy zdjęcie może być w jakiejś ramce czy absolutnie bez niej? (jesli w niej - proszę o % powierzchni czy rozmiar w pikselach)

 

wyrzykus  Dołączył: 28 Lis 2008
Myślę że regulamin jest prosty i jasny, nie ma być podpisu autora. EXIFy usuwam sam, jeśli ktoś zapomni. Tytuły sobie darujemy, można się nimi pochwalić po głosowaniu
 

MAX581  Dołączył: 18 Mar 2010
Tytuł jeśli jest , powinien być absolutnie również zamieszczony , chyba że zdradza wykonawcę np. "paproć wyrzykusa" i nic nie wnosi, jeśli zaś kieruje , doprecyzuje, pomaga trafić do sedna - jest jak najbardziej potrzebny. Oczywiście - można powiedzieć że obrazek powinien się bronić sam , ale wobec ilu słynnych fotografii przeszli byśmy obojętnie gdyby nie ... tytuł. Dlatego prosiłbym o przemyślenie tego "darowania sobie tytułów". Co do dr, mgr - to jestem absolutnie za... mimo że z Krakowa - miasta jak mówią : centusiów i docentusiów... 8-)
 

wyrzykus  Dołączył: 28 Lis 2008
Absolutnie powinieneś zorganizować konkurs, z tytułami oczywiście.

W tym konkursie zakończyła się już pierwsza edycja i jakoś nikt nie wpadł na pomysł żeby przyznawać aż tak dużą zasługę tytułowi fotografii. Reguł w trakcie zmieniać nie zamierzam...

pzdr i :-B
mgr inż. wyrzykus
 

MAX581  Dołączył: 18 Mar 2010
Absolutnie już organizowałem, z tytułami (ale bez mgr inż.) :-B
Jeśli jeszcze mi się zachce - to na swoich stronach... jeśli sie zdecyduję na własne forum :-P
 

mtb  Dołączył: 05 Mar 2011
Może jest szansa zmienić regulamin w punkcie "starości" zdjęć do pół roku? Byłoby łatwiej znaleźć coś w swojej kolekcji. To tylko moja luźna propozycja do przegadania.
 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
Popieram, też mam problem żeby coś wybrać, szczególnie po zimie :->
 
sycamor  Dołączył: 10 Lut 2011
Przyłączam sie także ...

J.
 

yusuf  Dołączył: 19 Kwi 2006
To by rzeczywiście sporo ułatwiło przy wyborze zdjęć do konkursu.
 

MAX581  Dołączył: 18 Mar 2010
Jestem za! :-B
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
Jestem przeciw.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach