Lemieux66  Dołączył: 24 Cze 2010
  [obiektyw] PROBLEM - AWARIA PENTAX 35 mm 2,8 macro Ltd.
Witam
Dwa tygodnie temu nabyłem obiektyw Pentax 35mm 2,8 macro. Wczoraj pojawił się duży problem. Mianowicie po zdjęciu szkła z body i założeniu TAMRONA okazało się, że w Pentaxie zablokował się pierścień ostrości, tzn. nie mogę nim poruszać ręcznie. Blokada jest również po ponownym zamontowaniu na korpus - aparat po naciśnięciu spustu migawki próbuje ostrzyć jednak obiektyw przesuwa się zaledwie o milimetr. Nie wiem co się stało i nie wiem co mam z tym zrobić :oops: . Od 4 lat siedzę w systemie PENTAXA, jednak jest to moja pierwsza stałka. Nigdy nie pisałem na forum mimo, że jestem już dość długo zalogowany (tylko czytam to co mnie interesuje). Należy zaznaczyć, że po zamontowaniu T 70-200 body ostrzy normalnie. Proszę o pomoc, lub chociaż wskazówki co robić. Mam nadzieję, że nie będzie trzeba reklamować obiektywu - jak próbuję ręcznie ostrzyć to blokada pierścienia jest wyraźna, tzn. jakby trafiał na metal i ani drgnie, nie jest to żaden opór spowodowany np. pyłkami itp. :-?
Czekam na pomoc, Pozdrawiam
 

Dada  Dołączył: 01 Mar 2007
Lemieux66 napisał/a:
że w Pentaxie zablokował się pierścień ostrości, tzn. nie mogę nim poruszać ręcznie. Blokada jest również po ponownym zamontowaniu na korpus - aparat po naciśnięciu spustu migawki próbuje ostrzyć jednak obiektyw przesuwa się zaledwie o milimetr. Nie wiem co się stało i nie wiem co mam z tym zrobić
Niestety tylko do reklamacji.Prawdopodobnie usterka w QSF- sprzęgiełko.
 
Lemieux66  Dołączył: 24 Cze 2010
:shock: Jeżeli tak to trochę kiepsko (biorąc pod uwagę ile będzie trwał proces takiej reklamacji i czy się powiedzie). Obiektyw zakupiłem w sklepie internetowym, czy wie ktoś może, gdzie w takiej sytuacji złożyć reklamację: do sklepu, czy do APOLLO?

Ps. A tak chciałem w końcu mieć Ltd., poczuć jego legendarną jakość i precyzję wykonania :evil:
 

yusuf  Dołączył: 19 Kwi 2006
Ja bym najpierw próbował wymienić w sklepie, zadzwoń, pogadaj, może uda się to zrobić w trybie ekspresowym, jak nie, to zostaje serwis, a jak Ci naprawią/wymienią, to znowu będziesz miał Ltd i będziesz mógł poczuć jego legendarną jakość i precyzję wykonania :-B
 
Lemieux66  Dołączył: 24 Cze 2010
No właśnie obawiam się o ten tryb przypuszczający: "JAK" mi naprawią/wymienią, a jak nie :-/ ???
 

Dada  Dołączył: 01 Mar 2007
Naprawią, bo to nie jest skomplikowane. Ale obiektyw masz na gwarancji i szkoda, żeby pierwszy-lepszy serwis w nim grzebał. Od gwaranta możesz się domagać dobrej jakości naprawy i w razie co gwarancji nie tracisz. Usterka może się zdarzyć i w limitedzie, choć prawdę rzekłszy ja słyszę pierwszy raz o takim przypadku.
 

yusuf  Dołączył: 19 Kwi 2006
Lemieux66 napisał/a:
No właśnie obawiam się o ten tryb przypuszczający

To nie jest tryb przypuszczający, w tym przypadku: jak = kiedy już
Masz obiektyw na gwarancji, więc Cię nie interesuje co się z nim będzie działo, masz dostać sprawny i już, tym bardziej, że serwis pentaksa jakiś tragiczny też nie jest. A jak pisał Dada, sprawa nie jest skomplikowana
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
Lemieux66 napisał/a:
No właśnie obawiam się o ten tryb przypuszczający: "JAK" mi naprawią/wymienią, a jak nie :-/ ???


Nie rozumiem twoich lęków i obaw. :shock: Nigdy nie oddawałeś niczego zepsutego do naprawy gwarancyjnej? Mają obowiązek ci to naprawić, o ile obiektyw nie nosi śladów rzucania o betonową ścianę lub tygodniowego przebywania na dnie basenu...

Spakuj wszystko co masz do pudełka, dołącz do pudełka kartę gwarancyjną oraz kopię dowodu zakupu (ksero) i poślij na adres sklepu (najlepiej kurierem). No i czekaj. Mają 14 dni roboczych na naprawę.

Lemieux66 napisał/a:
Mam nadzieję, że nie będzie trzeba reklamować obiektywu

A to czemu?
Ja tydzień temu wysłałem do naprawy mojego DA 40 bo mi się roztelepał tubus i w środku coś niepokojąco lata. Mam jeszcze parę miesięcy gwarancji, więc niech mi chłopaki z Apollo podokręcają śrubki, bo nie chce mi się rozkręcać szkła samemu...


P.S. Jeśli masz dołączoną do aparatu gwarancję wydaną przez Apollo wysyłasz sprzęt prosto do serwisu DHL-em na koszt odbiorcy.
 

rbucz  Dołączył: 01 Gru 2006
Lemieux66 napisał/a:
ile będzie trwał proces takiej reklamacji

sprawdź w karcie gwarancyjnej, powinno być 14 dni roboczych
Lemieux66 napisał/a:
i czy się powiedzie

jak nie, to Ci wymienią na nowy w czym problem?
Lemieux66 napisał/a:
Obiektyw zakupiłem w sklepie internetowym,

To jeśl jeszcze możesz, zwróć go im. Zadzwoń i zapytaj się po prostu....
Lemieux66 napisał/a:
legendarną jakość i precyzję wykonania :evil:

spoko, Mercedesy też się psują. To jeden z ciekawszych limitedów jaki wyszedł. Będziesz zadowolony :-)
 
Lemieux66  Dołączył: 24 Cze 2010
Benek napisał/a:
Spakuj wszystko co masz do pudełka, dołącz do pudełka kartę gwarancyjną oraz kopię dowodu zakupu (ksero) i poślij na adres sklepu (najlepiej kurierem). No i czekaj. Mają 14 dni roboczych na naprawę.

Lemieux66 napisał/a:
Mam nadzieję, że nie będzie trzeba reklamować obiektywu

A to czemu?
Ja tydzień temu wysłałem do naprawy mojego DA 40 bo mi się roztelepał tubus i w środku coś niepokojąco lata. Mam jeszcze parę miesięcy gwarancji, więc niech mi chłopaki z Apollo podokręcają śrubki, bo nie chce mi się rozkręcać szkła samemu...


P.S. Jeśli masz dołączoną do aparatu gwarancję wydaną przez Apollo wysyłasz sprzęt prosto do serwisu DHL-em na koszt odbiorcy.


Dziękuje z wszystkie odpowiedzi.
Właśnie otrzymałem odpowiedź ze sklepu, w którym kupiłem obiektyw: "Wadę produktu może potwierdzić tylko i wyłącznie autoryzowany serwis producenta. Proszę przekazać sprzęt do serwisu. Jeżeli serwis wyda Panu oświadczenie o niemożliwości dokonania naprawy, obiektyw zostanie wymieniony lub też zwrócimy środki."
Wraz z obiektywem otrzymałem kartę gwarancyjną, z której wynika, że na naprawę mają 30 dni roboczych od dnia przyjęcia produktu W przypadku dostarczenia produktu do punktu sprzedaży naprawa może potrwać dłużej.
Z powyższego wnioskuję, że mam wysłać obiektyw na adres APOLLO podany w karcie gwarancyjne: ul. Poleczki 13 02-822 Warszawa, ale uprzednio ich o tym powiadomić telefonicznie lub mailowo. Proszę o potwierdzenie mojego toku rozumowania oraz odpowiedź czy faktycznie wysyłam za pośrednictwem DHL na koszt odbiorcy.
W poniższych mailach wkleję moją korespondencję ze sklepem, w którym kupiłem przedmiotowy obiektyw oraz w jaki sposób nastąpiła jego wymiana - ponieważ jest to druga sztuka. Wydaje mi się, że wielu forumowiczów może być tym zainteresowanych.

[ Dodano: 2011-05-05, 19:19 ]
"Witam

Właśnie dokonałem przelewu na Państwa konto. Pieniądze powinny wpłynąć do godz. 10:00 w środę tj. 5.IV.2011. Proszę, aby obiektyw dotarł do mnie do piątku tj. 8 kwietnia.

Pozdrawiam, Daniel Kolasa"


Data rejestracji zamówienia 2011-04-05. Kurier UPS

[ Komentarz dodany przez: opiszon: 2011-05-05, 19:23 ]
Użytkownicy nie mogą kolorować postów!
Proszę zapoznać się z regulaminem


[ Dodano: 2011-05-05, 19:33 ]
Obiektyw odebrałem w dniu 7 kwietnia i...


"Witam

Dzisiaj tj. 7 kwietnia 2011 r. odebrałem paczkę z zamówionym obiektywem PENTAX DA 35mm 2,8 limited o nr seryjnym 9278279 i jestem ZDRUZGOTANY !!! Obiektyw otrzymałem w "paczce" UPS, która jednak była zwykłą folią, nawet nie bąbelkową nie oznaczoną w żaden sposób "nie rzucać" itp. Po rozpakowaniu okazało się, że najpierw wyjąłem kilka strzępów opakowania (pudełka) od obiektywu, potem pogniecione i zniszczone dokumenty w tym fakturę, a na sam koniec bezwładnie latający w tej reklamówce obiektyw. Takiego stanu dostarczonego towaru nie mogłem przewidzieć przed otwarciem folij ki (bo inaczej nie da się określić opakowania w jakim wysłano obiektyw) w jakiej dostarczono obiektyw. Otrzymując przesyłkę myślałem, że w torbie są włożone jakieś gazety lub inne materiały chroniące produkt w czasie transportu. Okazało się jednak inaczej - były to strzępy samego produktu. Na powyższą okoliczność sporządzono z kurierem protokół zniszczenia/uszkodzenia. Co prawda obiektyw jest w jednym kawałku, ale nawet nie zamierzam sprawdzać, czy działa. Biorąc pod uwagę, że mógł niejednokrotnie być uderzony i fakt, że nie mając do niego pudełka prawdopodobnie przestaje obowiązywać gwarancja nie chcę takiego obiektywu, na którego musiałem wydać całą pensję. Fotografia to mija pasja, a zamówiony obiektyw jest z limitowanej serii - prawdziwe cacko, nie rozumiem jak można bezcześci taką rzecz. Oczekuję wymiany obiektywu o nr seryjnym 9278279 na nowy, który nie miał podobnych przejść (za co zapłaciłem). Nie mogę zrozumieć jak można wysłać produkt szklany niezwykle delikatny w reklamówce (folii), nie zamieszczając na niej oznaczeń typu: "nie rzucać". Proszę napisać co mam dalej robić, gdzie i do kogo zwrócić obiektyw, kto pokryje koszty przesyłki zwrotnej?

Daniel Kolasa"


"Witam.

Proszę o uzupełnieni zgłoszenia o protokół szkody sporządzony w obecności kuriera.

Protokół jeśli nie został spisany można go uzyskać w ciągu 7 dni od daty dostarczenia przesyłki. Proszę kontaktować się w tym celu z przewoźnikiem."


"Witam

W załączeniu wysyłam sporządzony protokół szkody oraz 3 zdjęcia jak to wyglądało. Proszę o wskazanie co dalej. Jak na złość ten obiektyw jest mi niezbędny na zbliżające się imprezy komunijne.

Z poważaniem"



"Witam.

W dniu jutrzejszym zgłosi się kurier GLS po odbiór przesyłki.

Bardzo proszę o zapakowanie sprzętu w opakowanie fabryczne i przygotowanie do wysyłki.

Jak tylko przesyłka wróci do nas niezwłocznie wyślemy nową z magazynu.

Proszę o dołączenie wszystkich fabrycznych elementów urządzenia, fakturę proszę zachować przy sobie.

Nr zlecenia GLS: 50899918986

Koniecznie proszę o dołączenie do przesyłki protokołu szkody

sporządzonego przez kuriera – jest to warunek konieczny do wszczęcia procesu reklamacyjnego.

Pozdrawiam"


"Witam

Z pewnością obiektyw dotarł do Państwa wczoraj, tj. 13 kwietnia. Mam nadzieję, że nowy pozbawiony uszkodzeń i innych przejść (za co zapłaciłem) został wysłany dzisiaj, tj. 14 kwietnia ("Jak tylko przesyłka wróci do nas niezwłocznie wyślemy nową z magazynu") i jutro będzie u mnie.

Pozdrawiam"




Witam.


Zleciliśmy wysłanie do Pana nowego obiektywu .

Magazyn ma zadbać o należyte zabezpieczenie przesyłki .

W razie jakichkolwiek kłopotów z przesyłka lub zastrzeżeń będę wdzięczny z informację.


Pozdrawiam


"Witam

Otrzymałem obiektyw, niestety podobnie jak poprzednio został wysłany w zwykłej folijce. Otworzyłem przy kurierze i w środku było zwykłe firmowe pudełko pentax. Na szczęście nieuszkodzone dlatego go zostawiłem. Obecnie sprawdzam, czy prawidłowo pracuje. Zastanawia mnie tylko jedno: w jaki sposób funkcjonuje wasz sklep, liczycie na głupotę, nieuwagę klientów?? Pomimo mojej reklamacji i ewidentnej winy osoby nadającej wysyłkę nic się nie zmieniło również w tym przypadku: nadal przesyłka kompletnie nie zabezpieczona, brak oznaczeń nie rzucać, produkt tłukący itp. Czy telewizory wysyłacie owinięte w papier śniadaniowy?? Cała ta sytuacja jest kompletnie nie zrozumiała i nie napawa optymizmem. Dziękuje, że osoby zatrudnione w dziale reklamacji podchodzą poważnie do klientów i wiedzą na czym polega ich praca, jednak to nie naprawia całokształtu funkcjonowania sklepu jeżeli przesyłki nadają ludzie co najmniej ograniczeni. W marcu zakupiłem w sklepie FOTORIMEX lustrzankę Pentax K-5 wraz z obiektywem Tamron 70-200, cena 7.000 zł. Powinniście wysłać na szkolenie do ww. sklepu swoich sprzedawców może by zobaczyli jak należy pakować sprzęt fotograficzny. Mam nadzieję, że mój obiektyw po sprawdzeniu (pomimo braku rozerwania pudełka itp. nie mam pewności czy nie upadł, a jak już napisałem nie był zabezpieczony) okaże się dobry i nie będę go zwracał.


Z poważaniem Daniel Kolasa"




Witam.

Bardzo przepraszamy za zaistniałą sytuację.

Pozdrawiam



A teraz pluję sobie w brodę - może trzeba było nie brać. Celowo podaję cytaty i numer seryjny pierwszego obiektywu, żeby szanowni forumowicze uważali na taki egzemplarz.

[ Dodano: 2011-05-05, 19:35 ]
Przepraszam za kolorowanie, więcej się to nie powtórzy.

[ Komentarz dodany przez: opiszon: 2011-05-05, 21:03 ]
nie używamy też zmieniania rozmiaru czcionki

polecam jeszcze raz lekturę regulaminu !!
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Cytat
5. ...
Pisz wiadomości w domyślnym kolorze i domyślną czcionką . Do wyróżnienia tekstu używaj pogrubienia. Kolor i wielkości czcionki to narzędzia zarezerwowane dla Administracji.
...

Przeczytaj regulamin forum.
 

jiro  Dołączył: 15 Lis 2008
jesli mowisz A to powiedz i B... tzn. podaj nazwę sklepu.
 

schwefel  Dołączył: 17 Gru 2007
Dokładnie podaj nazwę sklepu.
Kupiłem przez neta już wiele obiektywów ale żaden nie przyszedł w folii. Pudełko w pudełko i jako wypełnienie gazeta to minimum.
 
Lemieux66  Dołączył: 24 Cze 2010
A no widzisz, to również nie jest mój pierwszy produkt kupiony przez internet, ale takiej lipy jeszcze nie miałem. Nawet ubrania kupione w sklepach na ALLEGRO miałem zawsze lepiej pakowane niż tego Ltd. Co gorsze przy wysyłce drugiej sztuki zrobili to samo. Na domiar złego musiałem się tłumaczyć dlaczego nie chce przyjąć pierwszej sztuki (tel.), ponieważ ich zdaniem mimo, że był w folii i wszystko było zmiażdżone (pudełko w strzępach, podarta faktura, instrukcja, pognieciona gwarancja, obiektyw bezwładnie latający po folii), to obiektyw był w jednym kawałku i nie był zgnieciony. Jakiś imbecyl nie był w stanie zrozumieć co to jest obiektyw i jak działa - myślał, że można grać nim w piłkę. Jak napisałem, pudełko i papiery było zwyczajnie w strzępach. Musiało leżeć pod jakąś pralką lub lodówką, którą przesunięto np. w samochodzie. Inaczej by się nie podarło - takie pudełko rzucone nawet z pierwszego piętra nie rozedrze się a jedynie wgniecie. Jest to ewidentnie wina sklepu ponieważ kurier na pewno przyjmował fabrycznie zapakowany komplet a nie strzępy, a ponadto nie zlecono mu zamieścić na opakowaniu naklejek typu "nie rzucać".
Co do nazwy sklepu - na razie jestem w trakcie reklamacji, więc wolę nie ryzykować. :-/ Zobaczymy jak do tego podejdą. Jeżeli będą robić mi problemy zamieszczę ich nazwę, a nawet zdjęcia jak wyglądała ich pierwsza przesyłka.
 

schwefel  Dołączył: 17 Gru 2007
Wiesz piszesz jakieś przydługie elaboraty a tu trzeba powiedzieć krótko jaki to sklep. Zupełnie nie rozumiem takiego krycia dziadostwa, bo inaczej tego niemożna nazwać.

Z doświadczenia wiem, że nie ma nic gorszego niż antyreklama na forach. Po tym obroty im spadają od razu i sami się zarejestrują na forum żeby wyjaśnić sprawę.
 

tomek8723  Dołączył: 18 Mar 2010
Lemieux66, walcz o swoje, dlaczego masz odpowiadać za bezmyślność jakiegoś mądrego pakowacza

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach