amputacja  Dołączyła: 25 Sty 2011
OSAWA 2.8/28mm czy szerokokątny MIR-1B 2,8/37mm ?
Osawa czy mir?
Mój dylemat polega na tym, że znalazłam dużo opinii mira na polskich forach a osawy ani jednego, żadnych sampli, nic. Cena mniej więcej ta sama. Proszę o opinię i radę : )
 
trumil9  Dołączył: 16 Sie 2008
Osawa to glowny dystrybutor optyki robionej przez Mamiya. Wiele obiektywow roznych dzikich nazw to re byly to w iekszosci wypadkow dla malego obrazka, dla sredniego z rzadka. Osawa robila tez wlasne obiektywy, Poszla na bankructwo w 84 roku. Pokaz zdjecie tego obiektywu, bedzie mozna cos wiecej powiedziec. Miry na szerokim to w wiekszosci dziadowstwo, robione w czarne poniedzialki
 

Fenol  Dołączył: 31 Sie 2010
Przede wszystkim 28mm vs 37mm -> to jednak spora różnica i warto się zastanowić, czego się chce ;-)

Szczerze mówiąc jaka by nie była ta Osawa (nie miałem obiektywu w rękach, więc się nie wypowiadam) to przypuszczam, że i tak będzie lepsza od Mira. Miałem kilka egzemplarzy tego ruskiego szkła i niestety żaden nie zachwycał. Mimo, że szkło całkiem solidnie zbudowane, to niestety jakością optyki nie grzeszy :-) centrum kadru jeszcze ujdzie, ale to co się dzieje w rogach, to jest masakra jakaś :shock:

To ogólnie ma być szkło pod Pentaksa? Patrząc na to, że Miry chodzą po jakieś 60zł, to niewiele dokładając można mieć coś pod bagnet K i na pewno lepszego jakościowo. Osobiście mam obiektyw Petri 2,8/28mm i uważam go za całkiem niezłe szkiełko, a czasem chodzą za jakieś grosze na allegro.
 

amputacja  Dołączyła: 25 Sty 2011
http://www.pentaxforums.c...for-Pentax.html - zdjęcia
tak, pod bagnet pentaxa. Wolałabym coś bardziej bliżej 28 mm, więc się chyba zdecyduję na Osawę, a może Petri.
 

pipeman  Dołączył: 03 Cze 2010
O Mirze 1B niewiele dobrego można powiedzieć. Kiepska rozdziałka, pod światło klęska, zero jakichkolwiek powłok. Lepiej jakieś inne 28mm lub 35mm. Najlepiej systemowe lub jakiegoś flektogona z jenny lub vivitara. Patrz na sample na forum
 

michal5150  Dołączył: 17 Sie 2007
Całkiem niezły jest Mir 35/2.
mir
 

a_czacha  Dołączył: 04 Wrz 2007
Tak, ale to zupełnie inna bajka jakościowo i cenowo.
Mir 1B u mnie również nie ma wysokich notowoań, choć o radzieckich szkłach mam na ogół nie najgorsze zdanie.
 
trumil9  Dołączył: 16 Sie 2008
Troche dla mnie dziwna ta logika, ktora dyktuje ciagle i wciaz, ze obiektyw jest najmniej waznym elementem w zestawie aparat fotograficzny+obiektyw. Jak ktos kupuje obojetnie jakie body to powinien szukac odpowiednio cenowe najlepsze obiektywy a nie zastanawiac sie jak swoje potrzeby zalatwic jak najtaniej. Jezeli mamy ograniczony budzet na sprzet fotograficzny to chyba lepiej miec malpke do byle jakiego focenia a probowac zrobic cos w fotografi poslugujac sie sprawnym SLR z dobrym obiektywem. To nie boli a na pewno da o wiele wiecej korzysci uczac poprawnych nawykow. Nie trzeba miec ciemni aby robic w domu wywolywanie filmow, a w analogowym zestawie do fotografii "bezciemniowej" najdrozszym w zestawie jest skaner do negatywow
 

amputacja  Dołączyła: 25 Sty 2011
A co powiecie o Petri 50/2 a Pentax 50/2 ?
ew MAKINON MC WIDE 2,8/28 jeśli chodzi o szeroki kąt ?
 

PK  Dołączył: 24 Maj 2008
amputacja, cyfra czy analog ?
Zakładam, że to pierwsze...
W większości przypadków obiektywy szersze niż ~24-28 mm będą znacznie droższe albo wyraźnie gorsze od kita cyfrowego w odpowiednim zakresie- wybór należy do Ciebie.
50/2 ? A który byś wolał ?
 

amputacja  Dołączyła: 25 Sty 2011
Cyfra z planem analoga,
No nie wiem który, bo ani jednego nie miałam w rękach,
czyli odradzasz zakupu 28 mm do cyfry ?
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
28 na APSC daje odpowiednik bardzo przyjemnego 43.
 

pipeman  Dołączył: 03 Cze 2010
No i zdurniałem. Zaczynamy z 37mm i 28mm a już jesteśmy na 50mm. To zupełnie inny świat. Ja proponuje coś jak 35/2.8. Tą ogniskową lubię za możliwość pstrykania od widoczków, portretów do przyrody z odległości 30 cm :-) Dla mnie wszechstronny.
Do czego potrzebujesz tego szkiełka, a może jakie chcesz nim zrealizować założenia ?
 

PK  Dołączył: 24 Maj 2008
amputacja napisał/a:
czyli odradzasz zakupu 28 mm do cyfry

Odradzam zakup taniego starego obiektywu szerokokątnego. Z tego zakresu ogniskowych, szkła analogowe, które mają wystarczającą "jakość*" na cyfrze nie są tanie (jak już pisałem).
*hasło do poszukania i poczytania: telecentryczność.
Przykład z doświadczenia: Exakta 24/2.8 (PK A/R)- bardzo przyzwoita na filmie, na cyfrze ostry środek, im bliżej brzegów, tym trzeba mocniej powściągać ekspresję wyrażanych opinii...
 

pipeman  Dołączył: 03 Cze 2010
Potwierdzam PK. Na cyfrze nawet Flektogony tracą ze swego uroku ( mowa o 24mm i mniej ) Szkoda inwestować.
 

amputacja  Dołączyła: 25 Sty 2011
zdecydowałam się na pentacona 50mm/1.8 i beroflexa 28mm/2.8 , jak sie szeroki nie przyda do cyfry to do analoga, którego zakup mam w planach : )
 
trumil9  Dołączył: 16 Sie 2008
pipeman napisał/a:
Potwierdzam PK. Na cyfrze nawet Flektogony tracą ze swego uroku ( mowa o 24mm i mniej ) Szkoda inwestować.

Nie zgadzam sie. I na cropie i na FF Flektogony sa bardzo dobre. Trzeba miec przede wszystkim dobry/sprawdzony adapter. W wielu przypadkach po kupnie body za wieksze pieniadze, obiektywu za takowe zaczyna sie polowanie na najtanszy adapter a dyskusja zaczyna byc interesujaca czy wywalic blaszke czy nie. Pozniej okazuje sie ze taniocha z Chin bedac "najmniej waznym" elementem w zestawie powoduje, ze ludzie podchodzacy do wykorzystania sprzetu od d...y strony odkrywaja marnosci niektorych szkiel zaliczanych do prawie kultowych w swojej klasie. Jeszcze inna sprawa jest gdy porownujemy prace psiakow innych firm na cyfrowym Nikonie i Canonie. Do prawidlowosci nalezy, ze Sigma i Tamron daje gorsze wyniki na Canonie. Jest to jedna z tajemnic Canona eliminujaca pomysly aby szukac tanszego substytutu dla cyfry Canona. Jak oni to robia nie mam pojecia. Jezeli kupujemy obiektyw Zeissa to sprawdzmy czy sruby nie sa ruszane. Bo jezeli tak, obiektyw moze wymagac justowania, nawet jezeli kosmetycznie jest perfekt. Moze byc rozna wysokosc gwintu, moze byc rozna wysokosc "dupki" z gwintem.
 

PK  Dołączył: 24 Maj 2008
trumil9 napisał/a:
Nie zgadzam sie

Flektogony nie są tanie. Zbyt mało miałem z nimi kontaktu, żeby się stanowczo wypowiadać ale nie bez powodu 35/2.4 (nawet zebra) trzyma cenę.
trumil9 napisał/a:
Jak oni to robia nie mam pojecia

elektronika, mnóstwo elektroniki... ;-) większą zagadką jest to, jak "czołowe" firmy sprawiają, że buty psują się kilka miesięcy po gwarancji. :->

Żeby nie zostać optycz... opacznie zrozumianym, najogólniej rzecz ujmując nie chcę wdawać się w dyskusje o tym, który model obiektywu jest lepszy itp., itd. Chodzi mi o zwrócenie uwagi na obecną zwłaszcza u nowych użytkowników cyfrówek, patologiczną niechęć do kitu (wiem, daleko mu do ideału...) objawiającą się, wręcz maniakalnym dążeniem do zastąpienia go jaśniejszym o ~1 działkę, pierwszym z brzegu szerokim kątem do analogów, zwykle z czasów "przedstykowych". Mało kto zwróci uwagę, że (zwykle) da 18-55 w pełni otwarty stworzy zdjęcie ostrzejsze niż przymknięty "kundel".

Inna sprawa, może pomyśleć o wątku zbiorczym o szkłach "dziwnych producentów", gdzie można by w spokoju podyskutować, który obiektyw do czego i od kogo ?

[ Dodano: 2011-05-30, 20:51 ]
* bez obrazy... proszę nie brać niczego do siebie.
 

Fenol  Dołączył: 31 Sie 2010
Z tymi tanimi 28mm nie musi być wcale tak źle, dla przykładu zdjęcie z ww już przeze mnie Petri 2,8/28 (k10d, jpg prosto z puszki, F/2,8):



(po kliku pełen rozmiar)
 

amputacja  Dołączyła: 25 Sty 2011
PK napisał/a:
, patologiczną niechęć do kitu



Nie zdecydowałam się na zakup szerokiej stałki, ze względu na niechęć do kitu. Mojego kita używam często, jednak wole uczyć się na błędach, niż tylko podpierać się opinią innych : )
Wolę po prostu sprawdzić.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach