disciple  Dołączył: 19 Mar 2008
[obiektyw] Czas wykonania naprawy reklamacyjnej
Zareklamowałem obiektyw u sprzedawcy w czasie ważnego okresu gwarancyjnego.
Mija właśnie 2 miesiące od tego faktu, lecz nie otrzymałem go z powrotem.

Na stronie sprzedawcy z regulaminem
http://kconsult.pl/hol,Zasady-wspolpracy,33
brak jest informacji w jakim terminie sprzedawca zobowiązuje się rozwiązać sprawę reklamacji.

Czy to oznacza że przetrzymywanie zareklamowanego sprzętu może trwać bez końca?
Czy istnieje przepis prawny na który można się powołać w razie takiego przetrzymywania bez rezultatu? Na co można się powołać?
 
RiddlerPL  Dołączył: 19 Sty 2008
A co masz napisane w karcie gwarancyjnej (powinieneś był takową dostać z obiektywem)?

Moja Sigma 8-16 ma w swojej karcie punkt 1.1 ma wyraźnie napisane że obowiązuje na nią dwa lata gwarancji (z możliwoscią o rozszerzenie o dodatkowy rok). Są takż eopisane zadady reklamacji (ilość dni w przeciagó których usterka ma byś usunięta). Do tego jeszcze kolka dodatkowych uwag i zasad. Polecam przeczytanie tego tekstu. Poza tym zawsze są ogólne zasady gwarancji (określone naszym ustawodawstwem). Je tez warto znać.
W razie czego sa odpowiednie urzędy (PIH bodajrze, rzecznik praw konsumenta itp) warto w razie kłopotów z nimi się skontaktować. To pomaga. No i warto dzwonić do dystrybutora i pytać (o obiektyw oczywiście, swoje prawa ty powinieneś znać), to niewiele kosztuje, a wiele potrafi pomóc.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach