Slavol  Dołączył: 13 Lis 2011
Lento Violento napisał/a:
Slavol napisał/a:
jaro22 napisał/a:
Dziś minęły 3 tygodnie bez Pentaxa , nie naprawili więc dastałem zupełnie nowy cały zestaw K-r i 2 kity :-)
Oby w Polsce kiedyś tak też było .


i od tej pory na "rozpatrzenie reklamacji" Sprzedawca ma 21 dni. .


Skąd wziąłeś te 21 dni ? - jeśli można spytać ....


Z powietrza - wiosna ...
Faktycznie 14 dni ale jak ostatnio byłem u kolegi z serwisu w MM to 14 dni przerodziło się w 21 z powodu różnic robocze/kalendarzowe. Macie rację - 14 dni ma sprzedawca na ROZPATRZENIE czyli np. stwierdzenie kiedy sprzęt będzie naprawiony. W każdym razie takie zgłoszenie z tytułu niezgodności daje szersze pole manewru - czekać 2-3 miesiące na naprawę gwarancyjną to naprawdę chore.
 

Lento Violento  Dołączył: 13 Kwi 2010
Teraz się zgadza ;-)

Co do terminu naprawy, przy niezgodności towaru z umową, to wcale tak słodko nie jest. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do złożonej reklamacji. Co do usunięcia wady to ustawa stanowi o "odpowiednim czasie naprawy" - tak ogólnikowy zapis powoduje, że usunięcie wady przy niezgodności towaru z umową, może trwać dłużej niż naprawa gwarancyjna ... Generalnie najkorzystniejszy jest przypadek, w którym sprzedawca nie dotrzyma tego pierwszego 14 dniowego terminu, wtedy musi uznać żądanie klienta.
 

kubica  Dołączył: 30 Lis 2011
...przy opcji reklamacji na paragon ( niezgodności towaru z umową ) są większe szanse na odzyskanie kasy i nie czekać na naprawę w nieskończoność z apollo, jak sprzedawca nie wyśle powiadomienia w ciągu 14 dni ( list polecony) to wygrywasz na starcie. Swojego czasu dwa TV Samsunga 29 cali w ciągu miesiąca oddałem i odebrałem kasę, nie licząc innych spraw które wygrałem przed sądem konsumenckim.
 

Adam Sławomir  Dołączył: 07 Maj 2007
Weźcie tylko pod uwagę, że sklepy takie jak EURO RTV reklamacje z tytułu niezgodności z umową załatwiają z automatu odmownie. Gdzieś w wątku o problemach z K-5 opisywałem. Wysłali do Apollo na ekspertyzę i nie czekając na odpowiedź do mnie napisali, żebym spadał na drzewo. Dopiero jak zadzwoniłem do apollo i spytałem czy do nich ten sprzęt dotarł to mi powiedzieli, że oczywiście wada fabryczna (gronkowiec) i poprosiłem ich o wysłanie takiego maila do mnie. Forward do EURO RTV i cudowna zmiana decyzji na uznanie reklamacji.

W ten sposób zabezpieczają się przed przedawnieniem. 14 dni na wysłanie aparatu do Apollo i uzyskanie jakiejś odpowiedzi to dla takich molochów jak EURO wcale nie tak dużo czasu jak się okazuje. Wolą zaryzykować drogę sądową bo wiedzą, że i tak mało kto na to pójdzie.
 

rey  Dołączył: 12 Paź 2009
Adam Sławomir,
Ta sama metoda działania w sieci Auchan, niby taniej się kupuje, ale w przypadku gwarancji odechciewa się przepychanek i zakupów :-/
 

Adam Sławomir  Dołączył: 07 Maj 2007
rey, pytanie gdzie jest inaczej?
W EURO można wykupić dodatkową gwarancję i zapewniają, że wymieniają sprzęt od ręki. Koszt jakieś 10-20% ceny towaru w zależności od długości gwarancji (3-5 lat).
W sumie jak się zastanowić to może to nie jest głupia opcja w dobie bylejakości wszechobecnej.
Ciekawe tylko czy to faktycznie tak bezproblemowo działa.
Niezgodność towaru też w pomyśle jest niezła, ale funkcjonuje poprawnie niestety dopiero w sądzie. Komu się chce i kto ma czas.
 

rey  Dołączył: 12 Paź 2009
Poprzedniego K-xa kupiłem w Euro RTV AGD i też miał rozjazdy AF, trochę mniejsze niż K-r, ale miał. Ja tam więcej u żadnego molocha typu Auchan czy Euro itp już nic nie kupię, mają taniej, ale być może wypychają jakieś wadliwe serie towarów. Nie mam siły przepychać się z nimi i czekać miesiącami na naprawy. Obecną reklamację załatwiam bezpośrednio w Apollo. Teraz aparat zwiedza Francję, mam nadzieję, że na wakacje zdąży do mnie dotrzeć 8-) Najważniejsze, żeby działał jak należy. Czasami mam ochotę sprzedać cały ten majdan i przeskoczyć na jakiegoś dobrego kompakta :mrgreen:
 

Adam Sławomir  Dołączył: 07 Maj 2007
rey, a długo już tą Francję zwiedza?
Bo moją K-5 zgodnie z informacjami z serwisu po oglądnięciu zdjęć na 99% też czeka taka wyprawa.
 

rey  Dołączył: 12 Paź 2009
W piątek minęło 2 tygodnie, pewnie jeszcze trochę sobie poczekam, ale sam się na to zgodziłem. Jeżeli uda im się tam doprowadzić ten AF do prawidłowej pracy nie będę narzekał. Poza tym defektem K-r to naprawdę przyzwoita puszka.

Zdjęć w Apollo nie pokazywałem, ale po krótkiej rozmowie z serwisantem myślę, że problem nie jest im obcy ;-) Zresztą chyba powinni wiedzieć jak sprawdzić wielkość rozjazdu AF, mogą tylko nie mieć sposobu na usunięcie tej usterki.
 

DamianF  Dołączył: 17 Wrz 2011
4 luty, po 3 miesiącach odbieram kredkę z serwisu. Dziś 29 marca po prawie dwumiesięcznej przygodzie znów migawka szaleje. Myślę, że teraz skończy się na serwisie -> allegro -> i koniec przygody z Pentaxem. Szkoda bo to naprawdę fajny aparacik.
 

rey  Dołączył: 12 Paź 2009
Taki towar wywala się do śmieci i daje się wzamian drugi pełnowartościowy. W końcu zakłada się, że naprawy podejmuje się osoba z pewną wiedzą, ktoś myślący i z pewnym doświadczeniem.
Z takim podejściem do klienta daleko się nie ujedzie. Jeżeli mój K-r będzie po serwisie działał jak wcześniej będę go oddawał do skutku lub zwrotu kasy. Jeżeli oświadczą, że wszystko jest w normie a nie będzie - sprzedaję wszystko ze szklarnią włącznie i zmieniam system.

Sprzedaż na Allegro to nienajlepszy pomysł.
 

DamianF  Dołączył: 17 Wrz 2011
Nie wiem na razie co robić. Myślę, że skontaktuje się znów z rzeczniczką i razem obmyślimy plan działania. :) Niemniej jednak chyba już ostatecznie podjąłem decyzje o pożegnaniu się z K-r'em. Dalej albo K-5 albo inny system. ;-)
 

zipzip  Dołączył: 06 Sty 2010
rey napisał/a:
Sprzedaż na Allegro to nienajlepszy pomysł.

Sprzedaż na Allegro to najgorszy pomysł.
 

DamianF  Dołączył: 17 Wrz 2011
Uzasadnijcie panowie dlaczego, bo jakoś tak wtajemniczony nie jestem.
 

alicyja  Dołączyła: 22 Sty 2012
Bo ten, kto go kupi będzie w czarnej d00pie? :/
 

DamianF  Dołączył: 17 Wrz 2011
Jeśli pójdzie do serwisu i go naprawią to przecież sprzedaję go jako sprawny aparat. Faktycznie może to trochę nie fair, ale to co ja mam teraz z tym fantem zrobić?
 

zipzip  Dołączył: 06 Sty 2010
DamianF napisał/a:
Jeśli pójdzie do serwisu i go naprawią to przecież sprzedaję go jako sprawny aparat. Faktycznie może to trochę nie fair, ale to co ja mam teraz z tym fantem zrobić?

Przy opisie aukcji dać taki opis, abyś Mógł potem spokojnie spojrzeć w lustro.
Pozdrowienia Krzysztof
 

rey  Dołączył: 12 Paź 2009
DamianF, rozumiem w jakiej sytuacji się znalazłeś, ale na pewno nie można świadomie wciskać komuś bubla. Najdelikatniej pisząc - to nieeleganckie i niestosowne 8-) Sam od ponad 3 tyg. jestem bez aparatu, ale do głowy by mi nie przyszło, żeby przycwaniakować i ożenić kogoś z gniotem 8-) Wysyłaj do serwisu/sklepu, po iluś tam reklamacjach muszą wymienić na pozbawiony wad lub oddać kasę.

zipzip napisał/a:
Przy opisie aukcji dać taki opis, abyś Mógł potem spokojnie spojrzeć w lustro.

Może niektórzy nie mają w domach luster :mrgreen:
 

DamianF  Dołączył: 17 Wrz 2011
Nie no drodzy użytkownicy forum, aż takim oziębłym i podłym człowiekiem nie jestem, nie sprzedam komuś bubla. Dzisiaj z lekką pomocą pani rzecznik aparat został oddany do sklepu, na ustawę konsumencką z żądaniem wymiany na nowy aparat. Sklep ma 14 dni na rozpatrzenie tego, będę informował na bieżąco co i jak. ;-)


Znów nastały dla mnie te dni w których będę musiał sobie radzić bez aparatu, akurat na święta:(
 
malyandrzejek  Dołączył: 18 Mar 2011
"...znów migawka szaleje."

Z tego samego powodu pożegnałem się z Pentaxem, choć ze sporym sentymentem.

Oby drugi egzemplarz okazał się w porządku, mi nie starczyło cierpliwości by o tym przekonać się osobiście. Wybrałem inny system.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach