teta  Dołączył: 28 Kwi 2006
Albo fizyk bredził, albo źle uważałeś na lekcji. Stawiam na to drugie :mrgreen:
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
emgenov napisał/a:
Tak, w tym kontekście masz rację.
Natomiast ile z tej energii ( ze spalenia określonej dawki paliwa/mieszanki) zostanie zamienione w pracę to już zupełnie inna kwestia.


Dlatego wlasnie pisze o sprawnosci spalania ( w sensie chemicznym, czyli tzw. spalaniu zupelnym) vs. sprawnosci silnika.

teta napisał/a:
Mylisz się, ale jeszcze nie wiesz dlaczego


No, prosze. O ;-)
 
teta  Dołączył: 28 Kwi 2006
alkos, Zakładasz, logicznie zresztą, że ciepło spalania powinno być zamienione w energię kinetyczną tłoka. Tak się żeczywiście dzieje, tyle tylko, że ta zamiana nie jest całkowita. Nie można bezstratnie zamienić energii cieplnej w mechaniczną. Na przeszkodzie staje entropia. Entropia to coś takiego, co ogrzewa wszechświat i nie da się tego uniknąć, ani tym bardziej wykorzystać dla odzyskania energii. Z grubsza rzecz ujmując nie nie jest możliwy przepływ energii cieplnej z ośrodka o niższej temperaturze do ośrodka o temperaturze wyższej. Ale to tyklo bardzo z grubsza :mrgreen:
Do wszystkichUważam, że pora zakończyć dyskusję na temat termodynamiki. W końcu jest to forum fotograficzne :-) Fotynof zadał konkretne pytanie do użytkowników tego czegoś z elektrolizą. Ja jestem sceptyczny co do oszczędności paliwa, ale ja nie wiem wszystkiego. Jeśli Fotynof zdecyduje się na zainstalowanie tego czegoś, to bardzo ciekaw będę wyników. Jednakowoż, bez względu na to jakie by one nie były, dam sobie głowę uciąć za to, że nie będą one sprzeczne z termodynamiką.
 

pawelek-79  Dołączył: 06 Wrz 2006
teta napisał/a:
Jednakowoż, bez względu na to jakie by one nie były, dam sobie głowę uciąć za to, że nie będą one sprzeczne z termodynamiką.

W sumie ja za to też dam sobie głowę uciąć. Boję się tylko, że ktoś może za wcześnie chcieć ściąć moją głowę, bo nie będą w stanie wyjaśnić na szybko zjawiska. ;)
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
teta napisał/a:
Zakładasz, logicznie zresztą, że ciepło spalania powinno być zamienione w energię kinetyczną tłoka.


Nie, wlasnie tego nie zakladam - tylko czesc ciepla, poprzez ekspansje gazow, popycha tlok. Reszta leci w kosmos - jak mowisz - za sprawa entropii. Chodzi mi o to, ze na poziomie spalania dostajemy praktycznie cala energie jaka mozna dostac, tylko w zupelnie nieprzydatnej postaci :-) No i na tej konwersji cieplo-ruch opiera sie caly problem sprawnosci silnikow spalinowych.

Czyli nie do konca jest sens walczyc z polepszaniem mieszanki, skoro najwiecej strat mamy na innym polu.
 

ZbyszekB  Dołączył: 27 Wrz 2010
alkos napisał/a:
Czyli nie do konca jest sens walczyc z polepszaniem mieszanki, skoro najwiecej strat mamy na innym polu.
AMEN! :mrgreen:

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach