Po kliknieciu na male zdjecie, otworzy sie ono w nowym oknie - w rozmiarze oryginalnym.
Zdjecia dostepne równiez pod adresem
http://www.jarekdabrowski.net/prc/rc250.html
Tak wyglada ten plik bez obróbki, czyli jpg wyciagniety z rawa.
1. citipunk
ACR, wyostrzenie PS4
2. emwi
moje pierwsze podejscie do RC
obróbka w LR 4.1 : glównie ocieplenie, zwiekszenie kontrastu (suwaki w strefie "tone" i drobne ruchy na krzywej tonalnej) i nasycenia kolorów (pomaranczowy i niebieski), korekta CA, ostrzenie i lekkie odszumienie, i tyle
3. hrynek
4. izbkp
5. jaerk
Wbrew pozorom trudna fotka do obróbki. Jak nie bylo sie na miejscu w trakcie fotografowania to nie bardzo wiadomo jak to ma sie do rzeczywistosci. Usilowalem wiec uzyskac ladny obrazek. W pewnym momencie naszedl mnie pomysl czy nie wyeksponowac kropy na srodku ale odpuscilem;-).
6. monolith
Darktable 1.0.4
7. mr.ra66it
8. muhozol
Plik wolany w ACR bez uzycia pedzelków i gradientów, jedynie standardowe suwaki. Dla zainteresowanych podam dokladnie jakie wartosci chociaz nie ma sie co zbytnio chwalic
bo efekty takie sa jakie sa. Najwazniejsze dla mnie w wolaniu RAWa poza ekspozycja jest dopasowanie profili koloru aparatu (czy tak to sie nazywa? ) oraz split toning i od tego w sumie wychodze. Dodam, ze prawie nie uzywam suwaków brightness i contrast (mój ACR to wersja angielska nie wiem jak to sie nazywa w polskiej) czyli sa bliskie zeru, zamiast nich pracuje na krzywych. Nie naduzywalem takze clarity ze wzgledu na brzydkie halo/aureolke dookola wiezyczki. Zastosowalem nieco rozjasnienia winiety oraz standardowego wyostrzania o niewielkim promieniu.To na tyle z ogólnych wskazówek.
9. powalos
Wolane w PDCU 4.35. Dalsza obróbka (delikatnie gamma, barwa oraz nasycenie) w FS. Wyostrzenie w IrfanView.
10. pszczolowaty
Photivo
11. rafi
12. weakhead
Darktable 1.0.4
1) Zmiana balansu bieli.
2) Podniesienie wartosci ekspozycji i dodanie czerni.
3) Obnizenie jasnosci zólci (Color Zones).
4) Modyfikacja odcieni zieleni w krzywej a i niebieskiego w krzywej b.
5) Odzyskanie cieni - wtyczka Shadows And Highlights.
6) Dodanie slabego filtra szarego polówkowego.
7) Wzmocnienie kontrastu wtyczka Monochrome.
8) Redukcja szumu (Bilateral Filter).
Nastepnie plik wyladowal w GIMPie, gdzie byl wyostrzany osobno dla dwóch rozdzielczosci filtrem High-Pass.
13. _basta_