Dada  Dołączył: 01 Mar 2007
andybond napisał/a:
Poruszasz się w przestrzeni barw której ja nie znam,a
Kolega mało fantastyki czytał widzę. :-P Nie słyszałeś nigdy o nadprzestrzeni ? W byle serialu sci- fi wszyscy latają w nadprzestrzeni, że o innych wymiarach i światach równoległych nie wspomnę.
 

filorp  Dołączył: 03 Lis 2008
Dada napisał/a:
Nie słyszałeś nigdy o nadprzestrzeni
zgadza się - wiem, że to herezja ale naprawdę istnieje świat dalece bogatszy od 256 stopni szarości w każdym kanale.... i do tego ten świat istniej poza oprogramowaniem graficznym (tu już przegiąłem), tylko nie kamienujcie mnie błagam!!! to tylko hipoteza!!!!! :mrgreen:
 
jungli
[Usunięty]
Dada,

a co my pepek uniwersa jestesmy? nie mow, ze nie wierzysz, ze TAM nic i nikogo nie ma.... nie wierze...

pozdroofka

PS
No i co lyso wam?, ze Niki ma 800 bez filtra? nie wspomne juz o sigmie SD1 co ma kropa 1,5 bu ha.
 

gebi  Dołączył: 05 Maj 2006
Kiedyś to były takie Popularne bez filtra w każdym kiosku. Były takie popularne i pospolite, że je w paczkach po 20 sztuk naraz sprzedawali i każdego było na nie stać, aż przyszedł Nikon i zarządził, że tak dalej być nie może! :-?
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Dada napisał/a:
Nie słyszałeś nigdy o nadprzestrzeni ?

Parafrazując - pokażcie nam nadkolor.
 

filorp  Dołączył: 03 Lis 2008
plwk napisał/a:
pokażcie nam nadkolor
nie można go pokazać dlatego nazywamy go nadkolor.... ale on na pewno gdzieś jest.... poszukam może za kioskiem z piwem....
 
janek_wu  Dołączył: 26 Maj 2008
plwk napisał/a:
Dada napisał/a:
Nie słyszałeś nigdy o nadprzestrzeni ?

Parafrazując - pokażcie nam nadkolor.
Laboratoria naukowe niewątpliwie dysponują aparaturą do obserwacji nadfioletu. Zarejestrować go można również nikonem D700, w zakresie powyżej 255, 255, 255 przestrzeni RGB, co zostało odkryte przez kolegą filorp. Za sformułowanie teorii wyciągania szczegółów z obszaru światła niewidzialnego, przy pomocy nikona D700 - nagroda Nobla to kwestia czasu.
Dla przypomnienia, istota teorii:
filorp napisał/a:
„co innego jest gradacja jasności piksela, która jest tylko cyfrową reprezentacją rzeczywistości, a czym innym jest sama rzeczywistość... w której znajdują się punkty dużo jaśniejsze od tego co przedstawia ta reprezentacja”
 

tomekkarol  Dołączył: 17 Sty 2010
Zjawiskowo tu...
 

Pavlvs  Dołączył: 23 Lip 2011
Dziwne to wszystko....; może znowu za duża aktywność promieniowania elektromagnetycznego... :!: :?:
:roll:
 

a_czacha  Dołączył: 04 Wrz 2007
Ktoś tu udowodnił właśnie istnienie flogistonu po prostu i tyle... No cóż, forumowy dzień jak codzień...
:mrgreen:
 

romeoad  Dołączył: 02 Lis 2009
gebi napisał/a:
istnieje format TIFF do zapisu obrazów o większej głębi bitowej

Tak w kwestii technicznej - DNG, PEF, CR2 i NEF to tylko odmiany (dialekty?) TIFF.
 
WaldekW  Dołączył: 28 Paź 2007
romeoad napisał/a:
Tak w kwestii technicznej - DNG, PEF, CR2 i NEF to tylko odmiany (dialekty?) TIFF.
Nic podobnego DNG, PEF, CR2 i NEF to RAWy, czyli surowy odczyt z matrycy (z angielskiego raw = surowy). TIFF nie jest plikiem typu RAW.
 

romeoad  Dołączył: 02 Lis 2009
Tagged Image File Format jest sposobem zapisania danych o obrazie wraz z metadanymi. W żaden sposób nie determinuje to czy obraz ma być 'surowy' czy 'przetworzony'. Ten artykuł całkiem nieźle opisuje skąd się wziął i co się z nim stało. Wszystkie znane mi formaty tzw. RAW bazują na formacie TIFF.

Poza tym RAWy nie są surowymi danymi z matrycy sensu stricte, tylko w miarę zjadliwą postacią przetworzoną przez firmware aparatu. Firmware odpowiada m.in za demozaikowanie, odszumianie (w jakimś stopniu) i inne ciekawe operacje.
 

rssilv3r  Dołączył: 18 Gru 2010
D700 to kawal kloca (z gripem to kowadło) , ktoś kto miał Pentaxa, szybko doceni jego "mobilność" :mrgreen:
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
romeoad napisał/a:
Poza tym RAWy nie są surowymi danymi z matrycy sensu stricte, tylko w miarę zjadliwą postacią przetworzoną przez firmware aparatu. Firmware odpowiada m.in za demozaikowanie, odszumianie (w jakimś stopniu) i inne ciekawe operacje.
Tyle, że RAW-y nie są z założenia zdemozaikowane, więc zasadniczo różnią sie tu od TIFF-ów. Do TIFF-ów najbliżej liniowym DNG, ale to specyficzna wersja tego formatu.

A co do rzekomego nieistnienia niczego "powyżej" ośmiobitowej wartości 255, to też nie jest to prawda, bo 255,255,255 jest ograniczeniem urządzenia wyjściowego, czyli w tym przypadku monitora. 12-bitowy RAW ma 4096 poziomów jasności na kanał, 14-bitowy to 16384 poziomy, a to, co widzimy na monitorze w trakcie ich wywoływania, to rodzaj aproksymacji - danemu przedziałowi poziomów jasności przypisujemy jakąś wartość z przedziału 0-255. Bywa więc tak, że coś, czemu przypisaliśmy na monitorze wartość 255, w rzeczywistości zawiera np. kilkaset poziomów jasności.
 
WaldekW  Dołączył: 28 Paź 2007
romeoad napisał/a:
Tagged Image File Format jest sposobem zapisania danych o obrazie wraz z metadanymi. W żaden sposób nie determinuje to czy obraz ma być 'surowy' czy 'przetworzony'. Ten artykuł całkiem nieźle opisuje skąd się wziął i co się z nim stało. Wszystkie znane mi formaty tzw. RAW bazują na formacie TIFF.

Poza tym RAWy nie są surowymi danymi z matrycy sensu stricte, tylko w miarę zjadliwą postacią przetworzoną przez firmware aparatu. Firmware odpowiada m.in za demozaikowanie, odszumianie (w jakimś stopniu) i inne ciekawe operacje.

Przywołujesz artykuł w którym nie jest napisane, że RAW bazują na formacie TIFF. Metadane to nic innego jak popularny EXIF obecny nie tylko w TIFF. Może ten artykuł pozwoli Ci lepiej zrozumieć: http://pl.wikipedia.org/wiki/RAW
Cytat:
"W odróżnieniu od zapisu w formacie JPEG albo TIFF, plik RAW nie zawiera bowiem obrazu przetworzonego (wywołanego) przez oprogramowanie aparatu, lecz „surowe” (ang. raw) dane z matrycy światłoczułej. Przeniesienie obróbki obrazu z aparatu do komputera pozwala na zastosowanie oprogramowania o większych możliwościach w stosunku do funkcji dostępnych w aparacie."
 

tomekkarol  Dołączył: 17 Sty 2010
WaldekW, czym wg Ciebie różni się surowy zapis RAW od 12-, 14-bitowego TIFFa w skali szarości?

=== edit
Większość RAWów ma strukturę danych zbliżoną do TIFF w skali szarości - RAW przed demozikowaniem zawiera informacje EXIF i dane o wartościach zczytanych z matrycy (oczywiście po konwersji na 12/14bit) dla danego sensela wraz z jego lokalizacją. Wartości te mogą przyjmować zakres 0-2^11 (12bit) i można je przedstawić graficznie właśnie jako 12bit skalę szarości - bez żadnego demozaiowania. Zachęcam do "wywołania" RAWów programem dcraw z opcja surowy dokument, 16bit TIFF - otrzymasz obraz w skali szarości w charkaterystryczną kratkę - z racji różnego pobudzenia senseli RGB.
===

Pomijając fakt, że niektóre RAWy (stare Kodaki, Nikony, Minolty) to TIFF czystej wody.

O! Znalazłem zresztą w podawanym wyżej artykule o RAW - TIFF Tag 259 :
32947 - Kodak DCS
34713 - Nikon NEF Compressed
 
WaldekW  Dołączył: 28 Paź 2007
Po prostu nie zgadzam się z twierdzeniem, że z technicznego punktu widzenia plik RAW to odmiana pliku TIFF. Plik TIFF podobnie jak plik JPG powstaje z pliku RAW a nie odwrotnie. Takie przetworzenie pliku RAW wiąże się niestety z utratą części informacji i nie chodzi tutaj o kompresję stratną. Nawet gdyby TIFF miał 128 bitów tego faktu nie zmieni. Kto się bawił w tzw. pseudo HDR zauważy różnicę.
 

tomekkarol  Dołączył: 17 Sty 2010
Jakie informacje tracisz konwertując w dcraw metodą podaną przeze mnie RAW do 16bit szarości TIFF?
 

romeoad  Dołączył: 02 Lis 2009
WaldekW, możesz się nie zgadzać, to niewiele zmieni. TIFF jest kontenerem, w którym pakowane są dane. A to że pentaxowe RAWy bazują na TIFF masz nawet w instrukcji aparatu napisane, a przynajmniej w moich było.

Jeśli wyobrazisz sobie dane surowe RAW jako składniki do zupy, a obraz JPEG jako gotową zupę, to TIFF jest talerzem, w który możesz wrzucić składniki (+kompresja, +metadane = PEF, CR2, NEF itp) albo gotową zupę. Tak, w pliku TIFF może być przechowywany obraz JPEG.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach