mcgyver  Dołączył: 08 Lis 2006
Przy jarzeniowym to i z k20 jest ok. Najgorzej jest przy żarowym. Ja wtedy robię korektę na -10 w menu... Dla mnie to skandal żeby były takie odchyły w ostrzeniu tylko dlatego, że zmienił się rodzaj światła...
 

Jacek S  Dołączył: 28 Kwi 2008
MacRayers napisał/a:
Zdjęcia pełnowymiarowe z K-x na wysokim ISO z koncertu


No to jak napisałem, tę działkę więcej na iso widać (ja). Ale ta dynamika to chyba też gdzieś tyle w porywach. Może tabelki powiedzą co innego. Więcej rabanu wynikło z komentarzy niż ze zdjęć.

Porównanie pomiędzy K-10 i nikonem d700 zrobiło na mnie niegdyś większe wrażenie niż porównanie k-7 do k-x. Pewnie gdybyś tak o tym nie pisał wszędzie to specjalnie bym na to uwagi nie zwrócił. No ale może dlatego że w k-10 zaczynała się degradacja przy 400 ISO. A powyżej to nawet nie mam zbyt wielu zdjęć coby porównać. Chyba będę musiał zrobić w chwili wolnej.;-)

 

gebi  Dołączył: 05 Maj 2006
Obejrzałem sobie przedstawione tutaj sampelki i muszę przyznać, że Pentax odrobił pracę domową. Jakiś czas temu stwierdził, że nie będzie już wyścigu na megapiksele i skupią się na jakości obrazu...
 
Marcinicus  Dołączył: 30 Gru 2006
Gdybym oglądał te sample bez wiedzy, jakim aparatem były zrobione, postawiłbym na coś z oferty pro C lub N :oops:
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
Marcinicus napisał/a:
Gdybym oglądał te sample bez wiedzy, jakim aparatem były zrobione, postawiłbym na coś z oferty pro C lub N :oops:


Kiks wypada wśród luster APSC najlepiej, ale jeśli porównać go do pełnej klatki, to niestety na czułościach począwszy od 6400 różnica wygląda na jakieś 1,5 EV. Widać to wyraźnie, kiedy porównuje się obszary w miarę jednolite kolorystycznie i ciemniejsze (szkło butelek, faktury materiałów, szarawe tło itd).
Inną rzeczą jest to, że szum w d700 ma śliczną fakturę piasku, w każdej nawet najprostszej odszumiarce jest więc on łatwy do usunięcia, praktycznie "bezśladowego" zlikwidowania. W kiksie mamy już do czynienia z kleksami, plackami i dziwacznymi "włochatymi" artefaktami, które niestety są nie do ruszenia przy odszumianiu. Trochę pomaga wyostrzanie, ale efekt i tak jest niezadowalający. Nie za bardzo mam czas wklejać sample, ale można sobie pooglądać zdjęcia kiksa i desiemset na imaging-resource - na moje oko od ISO 6400 różnica wynosi ok. 1,5 EV - a biorąc pod uwagę dalszą możliwość obróbki zdjęcia - 2 EV.
Reasumując - kiks to odczuwalny krok w poprawie jakości obrazu na wysokim ISO w stosunku do kasieńki. Ale potrzeba jeszcze ze dwa takie kroki, żeby najmniej szumiąca lustrzanka APSC osiagnęła poziom dzisiejszego FF (w d700).
 

Jacek S  Dołączył: 28 Kwi 2008
Marcinicus napisał/a:
Gdybym oglądał te sample bez wiedzy, jakim aparatem były zrobione, postawiłbym na coś z oferty pro C lub N


Nie wiem czy użytkownicy canona i nikona - szczególnie ci co jeszcze spłacają raty - dalej będą Cię lubili ;-)


Tyle, że mi bardziej chodziło o zdjęcia w stylu:
http://www.foto-ptaki.pl


chociaż to jest slajd - czyli się dało bez wysokiego iso
Ale może ktoś chciałby więcej (fot. Kazimierz Pańszczyk)


tu 1250 Iso (fot. Paweł Wietecha)


Tutaj Autor zrobił zdjęcie na 1600 Iso - zresztą pentaxem DS (fot Waldemar Krasowski)


Bo tam to ja widzę po co komuś potrzebne wysokie czułości i szybka migawka i długa seria. Ja oczywiście nie robię takich zdjęć bo nie mam umiejętności, wiedzy, cierpliwości. Sprzęt tam jest sprawą drugorzędną, chociaż drogą. Na powyższej stronie rozumiem potrzebę wyścigu na sprzęt w celu fotografowania nowych gatunków ptaków, do których wcześniej nie udało się podejść albo były za szybkie. Albo pokazania tych znanych w inny sposób.
Na tamtej stronie to Canon Mark III i nikon nie są pozbawione wad - bo realnie rosną poetrzeby.

Argumentacja, że potrzebuję sfotografować jeszcze czarniejszego murzyna w jeszcze czarniejszym swetrze w jeszcze czarniejszej piwnicy do mnie jakoś nie trafia. Bo zdjęcia murzyna z mikrofonem widziałem już dawno. A czy on był zrobiony na 800 iso z lampą czy na 25000 iso bez lampy czy na na 1000000 iso przy świetle otwartej lodówki jest mi bez różnicy.

 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
Swoją drogą zastanawiam się jaką strategię przyjmą optyczni podczas testu kiksa, żeby udowodnić, że choć kiks szumi mniej niż d300s i 7d, to jednak szumi bardziej. :mrgreen:

Proponuję nieśmiertelne "grzebanie w RAW-ach przez najnowszą lustrzankę Pentaxa, ingerencję której nie akceptujemy", albo twierdzenie, że "w aparacie klasy APS-C poziom szumów taki jaki jest w d300s trzeba uznać za zupełnie zadowalający". I tym samym jeśli jakiś aparat szumi mniej, to jest to po prostu "para w gwizdek", coś, czego "przeciętny użytkownik aparatu entry-level nie potrzebuje".
 

Jacek S  Dołączył: 28 Kwi 2008
Benek napisał/a:
Swoją drogą zastanawiam się jaką strategię przyjmą optyczni podczas testu kiksa, żeby udowodnić, że choć kiks szumi mniej niż d300s i 7d, to jednak szumi bardziej.


Jest druga opcja. Poczekają z testem z rok albo dwa i wtedy porównają do innych korpusów EL. Nie będą porównywać do d300s. Powiedzą że nie mogli zdobyć K-X wcześniej ;-)
 

pawelek-79  Dołączył: 06 Wrz 2006
Benek napisał/a:
w aparacie klasy APS-C poziom szumów taki jaki jest w d300s trzeba uznać za zupełnie zadowalający


Proponuję inaczej - Nikon D300s - poziom szumów w tej klasie jest wzorcowy. Wyższy od aparatów pełnoklatkowych, ale i matryca jest mniejsza.

K-x - poziom szumów zadowoli większość entuzjastów fotografii.
:evilsmile:

A tak swoją drogą, to nie widzę powodu, aby D300s, czy D90 miały wyższe szumy od D3x. Bo niby czemu? Pikseli/cm2 tyle samo. D3 i D3s powinny być tu lepsze, szczególnie D3s, który korzysta z nowszej technologii, jak D90, D300s, Sony A550.
 

Jacek S  Dołączył: 28 Kwi 2008
pawelek-79 napisał/a:
K-x - poziom szumów zadowoli większość entuzjastów fotografii.


amatorów

;-)

Jakość rawów jak na korpus klasy EL jest wystarczająca i lepsza niż w innych korpusach pentaxa. Ale nie ma górnego wyświetlacza. - 3.4/6.0
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
pawelek-79 napisał/a:
A tak swoją drogą, to nie widzę powodu, aby D300s, czy D90 miały wyższe szumy od D3x. Bo niby czemu? Pikseli/cm2 tyle samo.

no tak, tylko że przy tej samej gęstości upakowania te szumy będą większe dla APS-C przy takim samym rozmiarze odbitki

dopiero przy porównywaniu cropów 1:1 szum będzie taki sam
 

daro  Dołączył: 20 Kwi 2006
Jacek S napisał/a:
Tyle, że mi bardziej chodziło o zdjęcia w stylu:
http://www.foto-ptaki.pl

Jacek S, tyle, że wtym przypadku "wojna" jest nie tylko o iso ale (chyba nawet bardziej) o szkła jakich się używa...Tutaj "standardem" jest 400/5.6 a zazwyczaj to jednak szkła 300/2.8 400-500/4.0 a często i 600/4.0 się trafia.
Czas ekspozycji jezt jak najbardziej istotny, ale bardziej ostrość od pełnej dziury by pięknie rozmyte tło uzyskać...

Choć przyznam, że wolałbym by mój ptasi zestaw K20D + S120-400 mniej szumiał przy iso 800, po po odszumieniu na piórkach ptaszków mydełko mi sie robi...
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
daro napisał/a:
Jacek S, tyle, że wtym przypadku "wojna" jest nie tylko o iso ale (chyba nawet bardziej) o szkła jakich się używa...


START OFF TOPIC:
A propos ptaszków. Jestem ciekawy jak wielu ptakologów zlewa profi systemy C i N, decydując się na szumiące przecież bardziej niż APS-C matryce 4/3 i - co za tym idzie - na:
a) 2x crop tego systemu (przy foto ptaszków rzecz pożądana),
b) zabójczy AF-C Olka E-3 oraz
c) takie cuda http://www.optyczne.pl/15...150_mm_f_2.html (spójrzcie na rozdzielczość tego szkła, zwłaszcza na krawędziach i na pełnej dziurze - mniam :mrgreen: ).
END OFF TOPIC

 

Jacek S  Dołączył: 28 Kwi 2008
daro napisał/a:
tyle, że wtym przypadku "wojna" jest nie tylko o iso


Tam nie ma wojny. Tam są oczekiwania. Wysokie użyteczne iso to możliwy krótszy czas naświetlania szybkich obiektów przy gorszym świetle.
Tam faktycznie ciężko o jaśniejszy obiektyw niż
daro napisał/a:
600/4.0 się trafia.

Trudno też o dodatkowe światło.
Dlatego fotograficy przyrody bardziej mnie przekonują niż fotograficy piwniczni czy salo-gimnastyczni.
Ja w fotografii przyrody widzę postęp. A zdjęcie murzyna z mikrofonem mam na starej okładce płyty gramofonowej. Zatem chodziło mi o przykłady czegoś czego nie dało się zrobić wcześniej gdy iso wysokiego nie było.
Nawet jak kiedyś zupełnie uda się zgasić światło i sfotografować murzyna, to nie padnę na kolana. Bo dalej to będzie zwykły murzyn - chociaż czarny.
 

Crow  Dołączył: 08 Paź 2008
Nie wiem czy to było...

Po lewej D700 po prawej K-x ISO 6400

 

Jacek S  Dołączył: 28 Kwi 2008
Crow napisał/a:
Nie wiem czy to było...


Było ale dawno, bo z dwie strony temu ;-)
 
Marcinicus  Dołączył: 30 Gru 2006
Cytat
Po lewej D700 po prawej K-x ISO 6400


Wg mnie różnice naprawdę nieduże, a kiedy jeszcze weźmiemy pod uwagę, że bije się tu David i Goliat...
Cytat

Nie wiem czy użytkownicy canona i nikona - szczególnie ci co jeszcze spłacają raty - dalej będą Cię lubili ;-)


Będą. Porównałem ich sprzęt do najlepszej marki na świecie. ;-)
 
Markus  Dołączył: 21 Mar 2007
Wystarczy że Sony przestanie sprzedawać matryce Nikonowi oraz Pentaxowi i wszyscy leżą.
 

matth  Dołączył: 21 Kwi 2008
Markus, nie wszyscy, Pentax ma wujka Sama w obwodzie :-P
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Markus, nie bój żaby

interes to interes

dopóki są chętni na zakupy, to Sony będzie sprzedawać matryce

monopolu raczej nigdy nie będzie, więc zaopatrywanie aparatów Sony, Nikona, Pentaxa w matryce Sony oznacza ponad połowę rynku == dużo kasy dla Sony

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach