Mariusz_CH  Dołączył: 30 Gru 2008
perl napisał/a:
WhiteJak widać po powyższym przykładzie, to dobrych zdjęć nie potrzeba ani szybkiego autofokusa, ani drogich szkieł, ani pełnej klatki, ani wypakowanej pikselami matrycy.


Pomimo że przykład jest w innym wątku w 1000% się zgadzam :mrgreen:
 

perl  Dołączył: 24 Wrz 2006
Aha i nie trzeba też wysokiego, nie szumiącego iso.
 

ubeuszek  Dołączył: 03 Cze 2008
Patrzcie na mnie. przez ostatni miesiac zmienilem system 2 razy i zalozylem 0 watkow.
 

White  Dołączył: 31 Paź 2008
perl, zalew w Mietkowie koło Wrocławia
 

perl  Dołączył: 24 Wrz 2006
Chylę czoła.
Nie przypuszczałem, że na tym forum znajdzie się choć jeszcze jedna osoba, która potrafi robić zdjęcia *istDL'em 2 i k100d Super.
 

zaroowka  Dołączył: 06 Mar 2007
Ciiii... DeeLem 2 jeszcze ja czasami pstrykam, ale cicho, żeby się żona nie dowiedziała, że jej go podbieram... ;-) :mrgreen:

Mam sentyment do tego aparatu.
 

White  Dołączył: 31 Paź 2008
*istDL 2 i k100d Super to jednak mimo wszystko aparaty, które służą do fotografowania :mrgreen:
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Dla zdjęć krajobrazowych to bardzo fajne sprzęty.
 

wuzet  Dołączył: 12 Sie 2009
Pisałem to w innym wątku ale może nie wszyscy tam dotarli wiec moze wkleje tutaj bo też pasuje.
Mam nadzieje ze mnie kolorowi nie zjadą :-) :-B

Czytam ostanio dyskusje na forum na temat przejścia na inne systemy, czy ten tutaj na temat cen i od razu porównywanie ich do innych systemów. Co prawda piszecie tutaj o stałkach. Czytając to wszystko mam kilka przemyśleń do tego watku. Jako amator i może dlatego że nie poczułem jeszcze fotografowania obiektywami stałoogniskowymi, wychodze z założenia że do szczęscia fotoamatora wystarczyłaby pólprofesjonalna puszka i powiedzmy 2-3 jasen obiektywy z zoomem, tak w przedziale 16_18 do 200 mm. Nie biore też pod uwage półśrodków jak Sigmy/Tamrony/Tokiny tylko oryginalne szkła producentów. Do tego zakaładam że chce mieć stabilizacje i cichy napęd ostrości i nie musi to być pełna klatka.
Poszperałem na stronie B&H i takie szybkie podsumowanie/kalkulacja tego co spełnia kryteria.

W Pentaxie mam do wyboru 3 * 16-50 / 50-135 / 60-250
Ta ostatnia juz nie 2.8 ale 4, ale zakładam ze jest to jasne i dobre szkło którego potrzebuje. Do tego oczywiście K7

Canon - tutaj mamy 17-55 (2.8) + do wyboru 70-200 (4) lub 70-200(2.8) i body 50D lub 7D

Nikon - 17-55(2.8) + 70-200 (2.8) tylko i body D90 lub D300s

Teraz Ceny:
Zakładam że cieżko mi sie zdecydować w Pentaxie którą gwiazdke odrzucić i biore wszystkie
K7 - 1050,95$
16-50 - 744,95$
50-135 - 819,95$
60-250 - 1249,95
---------------------------
Razem 3865,80 $

Canon
50D - 929,95$
7D - 1699,95$
17-55 - 990,00$
70-200(4) - 1135,00
70-200(2.8) - 1699,95
------------------------------
Razem
Zakaładając najtańsza wersje z ciemniejsza dłuższa L-ką i 50D to 2964,95$
Ale już z jaśniejszą to bedzie 3529,99$
Z 7D odpowiednio 730$ wiecej czyli 3694,95$ i 4259,90$

Nikon
D90 - 789,95$
D300s - 1499,95$
17-55 - 1349,95$
70-200 - 2399,95$
-----------------------------
Razem
D90 - 4539,95$
D300s - 5249,85$

Reasumując : z Nikonem jak widać wyżej, czyli drożej. Z Canonem w zależności od preferencji może byc taniej ale może byc drożej.

Czy z innych zestawów niż Pentax, mógłbym robic lepsze zdjecia, przy tych samych umiejętnościach ? Tego nie wiem bo nie miałem okazji innymi robić.
Natomiast co do cen to jak widać po porównaniu wyzej, nie jest to argument dla mnie nad decyzją o zmianie systemu.

PS. Wiem wiem ze to wszystko z perspektywy tej strony wody ... ale proporcje cen chyba te same
 

ulro  Dołączył: 14 Lip 2009
wuzet napisał/a:
wychodze z założenia że do szczęscia fotoamatora wystarczyłaby pólprofesjonalna puszka i powiedzmy 2-3 jasen obiektywy z zoomem


Masz rację. Ale jeżeli ktoś założy, że "do szczęscia fotoamatora wystarczyłaby pólprofesjonalna puszka i 3 jasne obiektywy stałoogniskowe - 35, 50 i 85 mm" to wyniki otrzyma zgoła inne.
Różni ludzie, różne potrzeby ;-)
 

wuzet  Dołączył: 12 Sie 2009
ulro napisał/a:
3 jasne obiektywy stałoogniskowe - 35, 50 i 85 mm" to wyniki otrzyma zgoła inne.


Ale te teńsze to chyba bez stabilizacji ... a czy wogole sa te ogniskowe ze stabilizacją w C i N ? i wszystkie są z autofocusem (te tańsze) ? aż musze posprawdzać :-)
 
siwyyy77  Dołączył: 24 Lip 2007
Sam zmieniłem system wlaśnie z powodu silników ultradźwiekowych...
Wchodząc kilka lat temu w Pentaxa zakładałem mieć dwie gwiazdki, jaednak gdy kupowałem K10D szkła miały dopiero wejśc za kilka dni do sprzedaży.
Szkał nabyłem i fajnie, cicho było, ostro było ale szybko nie :evil: o ile żyłem z tym ponad dwa lata ;-) robiąc zdjęcia udane lub mniej, kilka razy myśląc nad zmianą systemu, ale nie było cały czas tego "gwoździa do trumny"
Aż się znalazł, od kiedy zmontowałem sobie przydomowe studio... szkło o ekwiwalencie dla małego obrazka w zakresie ok 24-70mm (czyli krótka gwiazdka) to było moje ulubione ale w studiu wyszły jego mankamenty... problemy ze złapaniem ostrości :-x dzieciak zmienił kilka razy pozę zanim K20D + 16-50mm doostrzył :evil:
Do 17-55mm musiałem dopłacić te 700zl w porównaniu z gwiazdką ale warto było... Podpięty do D300 ten Nikkor pokazał mi co to cichy i szybki AF.

To był chyba jedyny powód zmiany systemu, może komuś się to śmieszny wyda ale jak widać każdy ma inne potrzeby, które tez się zmieniają... :evilsmile:

Pozdrawiam z tego miejsca wszystkich fotografów, nie ważne co mają napisane na pasku ;-)
 

Gringo  Dołączył: 05 Lip 2006
wojtek_c, jak napisałem wyżej, powtórzę. Niech każdy mierzy sprzęt swoją miarą.

A co do porównań przy zmianie systemu to nie mialem bardzo co z czym porównywać. Wiedziałem jakich narzędzi potrzebuję i tyle. Jeśli chcieć by tutaj porównywać to mogę tylko dać przyklad- dla mnie porównywanie tego co miałem z tym co mam to jak porównywanie (bez urazy) Dacii Logan i BMW serii 5. Może są osoby, które uważają, że warto to porównywać, ale ja do nich nie należę.
 

wuzet  Dołączył: 12 Sie 2009
A mnie sie BMW 5 nie podoba ... serio.
Może te wszystkie nasz dylematy ... opinie ... porównania to jest efekt marketingu i tylko kwestia która "firma" skuteczniej do nas dotrze. Porównując to ponownie do samochodów to jeden lubi amerykanski , inny francuski czy niemiecki czy japńskie a chodzi chyba o to żeby jechać ... tak samo i tutaj, chyba chodzi o to zeby focić :lol:
 

grabber  Dołączył: 01 Paź 2007
siwyyy77, wiesz ze dla mnie to co napisales jest dziwne :)
Co jak co ale w warunkach studyjnych szanse wszystkich obiektywow i puszek sa wyrownane. Robilem na m42 i nie mialem problemow. Porownywalem m42 z ltd, z kitem i
roznice sa skromne.
W reporterce to juz bardziej widac roznice w puszkach i szklach. Na szczescie ja tego nie pstrykam :)
 

Gringo  Dołączył: 05 Lip 2006
wuzet, Niestety lwia wiekszość uzytkowników tego forum to mieszkańcy Polski, a sprowadzanie (LEGALNE) sprzętu związane jest z 10% cłem i 22%vatem.
Z ciekawości sprawdziłem ceny na skąpcu. Patrzyłem wg najniższej ceny zaokrągolnej do 20zł
canon 50d 3200 PLN
canon 7d 5300 PLN
canon 17-55 2.8 IS 3300 PLN
canon 70-200 4 2250 PLN
canon 70-200 4 is 4000 PLN
canon 70-200 2.8 4500 PLN
canon 70-200 2.8 is 6200 PLN

nikon d90 2450 PLN
nikon d300s 4950 PLN
nikkor 17-55 2.8 4950 PLN
nikkor 70-200 2.8 vr 6700 PLN
nikkor 70-200 2.8 vrII 8050 PLN

pentax k7 4000 PLN
pentax 16-50 2.8 3530 PLN
pentax 50-135 2.8 4000 PLN
pentax 60-250 4 5200 PLN

Wnioski nasuwają się same. Puszka pentaxa nie tak dobra jak konkurencja (topowa) ma cene odpowiednio niższą.
Ale już np 16-50 jest minimalnie droższe od 17-55 2.8 IS. A w porównaniu do 17-55, gwiazdka wypada dużo gorzej. Układ stabilizacji (biorąc pod uwagę zestawy) tez jest na korzyść canona. Cena nikkora w tym porównaniu stanowczo za wysoka w porównaniu z canonem.
Kewstia tele jest bardziej kłopotliwa. canon i nikon mają pełnoklatkowe teleobiektywy. Do canona wg uznania można sobie podobierać. W cenie bardzo dobrej stabilizowanej 70-200/4 można mieć w Pentaxie bardzo przeciętną na jej tle dłuższą gwiazdkę. A za cenę niewiele wiekszą niestabilizowaną wersję 2.8. Nikkor w tym porownaniu znowu wypada baaardzo drogo.

Dla mnie w tym porównaniu najkorzystniej wypada system canona. Ma bardzo dobre produkty w bardzo dobrych cenach na tle konkurencji. Pentax ma moim zdaniem bardzo zawyżone ceny swoich obiektywów.

i jeszcze stałeczki
Pentax 50 1.4 1350 PLN
Canon 50 1.4 1350 PLN
Nikkor 50 1.4 1200 PLN

Pentax 50 1.8 brak
Canon 50 1.8 370 PLN
Nikkor 50 1.8 500 PLN

Pentax 35 2 2950 PLN !!!!!! (wersja szajsungowa 1770)
Canon 35 2 1050 PLN !!!
Nikkor 35 1.8 750 PLN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (wersja ff 2.0 1240)

Pentax 77 3650 PLN !!!!!!!!!
Canon 85/1.8 1400 PLN
Nikkor 85/1.8 1500 PLN

Pentax 24/2.8 brak
Canon 24/2.8 1400 PLN
Nikkor 24/2.8 1400 PLN



Jeśli Pentax ma konkurencyjne ceny to na pewno nie w Polsce...
 
siwyyy77  Dołączył: 24 Lip 2007
grabber napisał/a:
siwyyy77, wiesz ze dla mnie to co napisales jest dziwne :)
Co jak co ale w warunkach studyjnych szanse wszystkich obiektywow i puszek sa wyrownane. Robilem na m42 i nie mialem problemow. Porownywalem m42 z ltd, z kitem i
roznice sa skromne.
W reporterce to juz bardziej widac roznice w puszkach i szklach. Na szczescie ja tego nie pstrykam :)


Bo ja dziwny jestem... ;-)
To, że dawnie ludzie pstrykali zenitami nic dla mnie nie znaczy... ja bym nie potrafił ;-)
Jak szybko pracował Ci autofokus z m42 ;-)
To, że ludzie dawniej nie mieli AF-u... podobnie wody w domu, samochodu pod blokiem, ew w garażu...
Czy przez sentyment mam zrezygnowac z wody w kranie i jazdy samochodem ;-) To nie dla mnie podobnie jak i manualne ostrzenie

Stwierdziłem, że lepiej będzie z Nikonem 17-55mm i się nie zawiodłem... czego więcej chcieć.

Nadmienię jeszcze o lampach, flagowe produkty Nokona iPentaxa to róznica co najmniej jednej "klasy"

 

wuzet  Dołączył: 12 Sie 2009
PS. Wiem wiem ze to wszystko z perspektywy tej strony wody ... ale proporcje cen chyba te same

Gringo,
Tak sie kończył mój post ... a zaczynał od moich przemyśleń że nie każdy fotoamator potrzebuje stałek.
 
siwyyy77  Dołączył: 24 Lip 2007
wuzet napisał/a:
a zaczynał od moich przemyśleń że nie każdy fotoamator potrzebuje stałek.


Podobnie jak i cichego szkła i stabilizacji... a np. szybkiego AF-u już tak.

Każdemu wg. potrzeby ;-)
 

wuzet  Dołączył: 12 Sie 2009
A tak na koniec jeszcze moja ostatnia myśl, która tak naprawde przyświecala mi przy włączeniu sie do tej dyskusji. Zarówno przed wyborem systemu jak i teraz kiedy juz jakiś czas jestem w Pentaxie, obserwuje ulice i jaki sprzet wisi na ludziach na ulicy ... widząc często sesje w rożnych zakamarkach (z modelkami czy ślubne) czy choćby przyglądając sie tutajszym paparazii... to generalnie bezapelacyjnie najwiecej jest Canonów , potem Nikon ... potem chila ciszy i reszta, bez kalsyfikowania bo ciezko przy takich ilościach (dla mnie wzrokowo Pentax, Sony,Olympus). Ale nie dajmy sie zwariować na punkcie sprzętu (systemu) bo mój ma to a Ttwoj tego nie ma ... bo mój ma tansze to a Twoj droższe. Poprostu róbmy zdjęcia ...coarz lepsze. jak nas ogranicza sprzęt zmieniajmy go , kupujmy dodatkowy ... jak nas ogranicza kasa (mam wrazenie ze to jest najwieksza bolączka tak naprawde) pracujmy nad warsztatem.
I jeszcze jedno ... na tym forum nie jestem jakims weteranem ale obserwuje tutaj zachowanie jak tzw. normalnym życiu ... najwiecej dyskutują Ci młodsi , mniej doświadzcenie życiowo/sprzętow/fotograficznie (bez urazy) :-B A najzabawniejsze jest to że Ci co zmienili system nadal tutaj (forum) przesiadują i "biją piane" na temat wyższości swojego systemu nad Pentaxem ...conajmniej jak "świadkowie jehywi" (może kogoś uraziłem tym porównaniem ale to ju ż moja prywatna opnia na tema "ŚJ" )
To tyle ode mnie.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach