Vogel  Dołączył: 05 Cze 2008
Czasy migawki < 1/180?
Mialem ochote przetestowac k10d w studiu, ale napotkalem jeden problem - synchronizacja czasu z lampka (ktora sluzy jedynie do odpalania softboxow i calego osprzetu). Mam SB-600 od Nikona i trybie manualnym nie sprawia ona problemu. Natomiast minimalny czas migawki jaki wyciaga to 1/180 :/ co kompletnie dyskwalifikuje ja w studio gdzie potrzebuje czasow rzedu 1/2000-1/8000 (no... 1/4000 dla k10d ;)). Da sie na to cos zaradzic? Czy tylko uzycie dedykowanej lampy do Pentaxa (tudizez przesiadka na nikona i zapominamy o k10d w studio).
 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
Vogel napisał/a:
Natomiast minimalny czas migawki jaki wyciaga to 1/180 :/ co kompletnie dyskwalifikuje ja w studio gdzie potrzebuje czasow rzedu 1/2000-1/8000 (no... 1/4000 dla k10d ;)).

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

A możesz powiedzieć, skąd Ty żeś te czasy wytrzasnął?!
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
Vogel, zadna niededykowana lampa nie obsluzy czasow krotszych od czasu synchronizacji

....

Cytat
A możesz powiedzieć, skąd Ty żeś te czasy wytrzasnął?!



Tez sie zastanawiam. Po co Ci 1/4000 w studio?
 

piotr_luk  Dołączył: 14 Kwi 2007
Vogel napisał/a:
Da sie na to cos zaradzic?
Lampa obsługująca HSS
Vogel napisał/a:
tudizez przesiadka na nikona i zapominamy o k10d w studio
Zależy, co taniej ci wyjdzie: czy dopasować lampę (działającą w p-ttl z trybem HSS) do K10, czy zostawić swoją SB-600 i dokupić całą resztę
 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
piotr_luk, o ile się orientuję nie ma lamp studyjnych działających w P-TTLu?

Dla mnie jedynym rozwiązaniem dla Vogla jest niestety poczytać trochę o sprzęcie studyjnym.
 

piotr_luk  Dołączył: 14 Kwi 2007
Arti, do tego się odnosiłem
Vogel napisał/a:
ale napotkalem jeden problem - synchronizacja czasu z lampka (ktora sluzy jedynie do odpalania softboxow i calego osprzetu)
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
Vogel napisał/a:
o kompletnie dyskwalifikuje ja w studio gdzie potrzebuje czasow rzedu 1/2000-1/8000 (no... 1/4000 dla k10d ;))
- bzdura
Vogel napisał/a:
Czy tylko uzycie dedykowanej lampy do Pentaxa (tudizez przesiadka na nikona i zapominamy o k10d w studio).

jeju...
Vogel, - wyraznie masz zerowe pojecie o lampach studyjnych.
Wazny jest nie czas synchronizacji tylko czas blysku takiej lampy i tu musze cie zapewnic ze bedzie ci ciezko zejsc do 1/2000s. chyba ze w studio sa specjalne lampy o szalenei krotkich czasach blyskow i brak swiatla ciaglego jednoczesnie
do czego potrzebne sa ci czasy 1/4000 - 1/8000 ?
 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
piotr_luk, no fakt. W jednym poście jest tyle problemów...
Mnie najbardziej urzekł ten tekst i brak jakichkolwiek wątpliwości:
Vogel napisał/a:
...co kompletnie dyskwalifikuje ja w studio...
 

Thadeus  Dołączył: 21 Mar 2008
Hmm z takimi czasami jak napisali wcześniej Przedmówcy, to tylko lampa która potrafi zaświecić w trybie synchronizacji z bardzo krótkimi czasami. Np 540 Pentaxa czy Metz 58 czy inne mające ten tryb.

A lampy studyjne to cała przyjemność pracy :D. Jakiś prosty i tani zestaw w tym przypadku, Tylko nie wiem jak z jego możliwością pracy w tak krótkimi czasami.

Podejrzewam że Postujący chce popracować nad zdjęciami z wodą i szybko poruszającymi się przedmiotami. Tu nie wiem jak się taki zestaw sprawdzi.

Poza tym do wyzwalania chyba lepiej coś kupić przeznaczonego do wyzwalania lamp studyjnych choć kostkę do kabli.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Thadeus napisał/a:
Podejrzewam że Postujący chce popracować nad zdjęciami z wodą i szybko poruszającymi się przedmiotami. Tu nie wiem jak się taki zestaw sprawdzi.

Podejrzewam, że postujący nie ma pojęcia o czym pisze, a zwłaszcza nie ma zielonego pojęcia o fotografii błyskowej i sposobie działania migawki szczelinowej...
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
Thadeus napisał/a:
Podejrzewam że Postujący chce popracować nad zdjęciami z wodą i szybko poruszającymi się przedmiotami. Tu nie wiem jak się taki zestaw sprawdzi.


Wez pod uwage ze takie zdjecia robi sie przewaznie na dlugich czasach otwarcia migawki, to blysk ma za zadanie 'zamrozic' moment.
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
milo, - przy jednoczesnym "odcieciu" swiatla ciaglego
 
Vogel  Dołączył: 05 Cze 2008
nieno. to moja pierwsza praca ze studio. przy nikonie d70s uzyskanie jakiejkolwiek glebi ostrosci bez filtrow (wiem wiem, bez "szarych" sie nie obejdzie) okazalo sie hmm... co najmniej klopotliwe. i to wlasnie przy 1/2000 i w dol.

co do odp. o dedykownych lampach. hmm... no to troche kiepsko, bo w sumie studio juz czeka, 540 i tak zamierzalem kupic, ale mialem nadzieje ze nei bedzie to jeszcze konieczne w tym momencie.

co do panow martiwacyh sie moim zasobem wiedzy - spokojnie, wiedza i doswiadczenie porzyjda mi z czasem. nie naucze sie pracowac ze sprzetem nie pracujac ze sprzatem, savvy?
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
Vogel napisał/a:
nieno. to moja pierwsza praca ze studio. przy nikonie d70s uzyskanie jakiejkolwiek glebi ostrosci bez filtrow (wiem wiem, bez "szarych" sie nie obejdzie) okazalo sie hmm... co najmniej klopotliwe. i to wlasnie przy 1/2000 i w dol.
:shock: wywalilo mnie do gory kołami

[ Dodano: 2008-06-05, 09:39 ]
Vogel napisał/a:
co do odp. o dedykownych lampach. hmm... no to troche kiepsko, bo w sumie studio juz czeka, 540 i tak zamierzalem kupic, ale mialem nadzieje ze nei bedzie to jeszcze konieczne w tym momencie.

Vogel napisał/a:
co do panow martiwacyh sie moim zasobem wiedzy - spokojnie, wiedza i doswiadczenie porzyjda mi z czasem. nie naucze sie pracowac ze sprzetem nie pracujac ze sprzatem, savvy?

moze trzeba jakas ksziazke o fotografii kupic
potem nastepna o fotografii studyjnej?

[ Dodano: 2008-06-05, 09:40 ]
D70 - mial hybrydowa migawke

[ Dodano: 2008-06-05, 09:51 ]
Vogel, - mozesz krok po kroku napisac co robiles i z czym faktycznie mailes problemy. I co chcesz zrobic....
To moze cos podpowiemy... bo narazie (przykro mi to pisac) ale to co napisales mozna nazwac tylko jedna wielka pomylka

 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
Vogel napisał/a:
nie naucze sie pracowac ze sprzetem nie pracujac ze sprzatem, savvy?


Oprócz tego, że leżę koło Fafniaka z kołami w powietrzu, to Ci podpowiem, że na nic praca ze sprzętem jeśli nie będziesz miał chociaż podstawowej podbudowy teoretycznej. Tym bardziej, że ja to tak do końca nie wiem o czym Ty piszesz... A co dopiero jak Ci pomóc.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Vogel napisał/a:
nie naucze sie pracowac ze sprzetem nie pracujac ze sprzatem, savvy?
Ale wypadałoby wiedzieć (choćby w przybliżeniu) jak on działa... :evilsmile:
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
Fafniak napisał/a:
milo, - przy jednoczesnym "odcieciu" swiatla ciaglego


Tak, tak, oczywiste to dla mnie bylo wiec nie wpomnialem.
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
milo napisał/a:
Tak, tak, oczywiste to dla mnie bylo wiec nie wpomnialem.
- jak sam widzisz/czytasz oczywistosci nie sa takie oczywiste :roll:
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
Fafniak, no niestety ;/
 

Thadeus  Dołączył: 21 Mar 2008
jaad75 napisał/a:

Podejrzewam, że postujący nie ma pojęcia o czym pisze, a zwłaszcza nie ma zielonego pojęcia o fotografii błyskowej i sposobie działania migawki szczelinowej...


Tak tylko gdybam


milo napisał/a:
Wez pod uwage ze takie zdjecia robi sie przewaznie na dlugich czasach otwarcia migawki, to blysk ma za zadanie 'zamrozic' moment.


To także i zgadzam się z cała rozciągłością może także robić zdjęcia z modelką i szybko poruszającą się wodą w jej kierunku. Wtedy jak najbardziej myślę.

..

Dokładnie jak Fafniak pisze Nd70 ma migawkę hybrydową w której czasy krótsze niż bodaj 1/2000 uzyskuje jak w kompakcie mrugnięciem migawki (odcięciem sygnału whatever)

Myślę ze wszystko zależy co chce się osiągnąć. Nie wiem jak studyjne lampy mają w przypadku krótkich czasów ale spokojnie można pracować na nic przy 1/250 i 1/320 co jest już czasem krótszym niż synchro z flashem dla body. Krótszych czasów nie stosowałem.

Arti napisał/a:

Oprócz tego, że leżę koło Fafniaka z kołami w powietrzu


Stłuczka czołowa :D hihi


Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach