zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
  Kalibracja monitora
Kalibracja monitora CRT:
http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=8493

Kalibracja LCD:
http://trurl.asua.org.pl/...eg_response.xml
http://www.lagom.nl/lcd-test/#gammatest.png


Skoro wywoływanie RAWów mamy już rozpracowane ;-) czas na monitor. Mam na myśli, ma się rozumiec, środowisko amatorskie - żadnych kolorymetrów, wzorników itp. wynalazków.

Mamy więc monitor, w którym można:
- ustawić temperaturę barwową 9300, 6500 i 5000,
- w każdym z wariantów można regulować składowe RGB.
- domyślny profil monitora sRGB.

Dalej, mamy AdobeGamma i za jego pomocą można zmodyfikować profil roboczy monitora.

Za pomocą www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/about/about.htm ustawiamy jasność i kontrast monitora.

Pytanie jest teraz takie: domyślny profil sRGB domyślnie jest używany przez PS, również do zapisu z plikiem zdjęcia. Jeżeli zmodyfikuje się go za pomocą Adobegamma (zmodyfikowany będzie teraz domyslnym) czy należy/można/nie wolno używać go w PSie?

Czy zamiast modyfikować profil monitora nie lepiej skorygować monitor "na oko" na temperaturę 6500K (i dodatkowo na subiektywną szarość regulatorami RGB) a do pliku (i w windowsie) używać standarowego profilu sRGB?

Proszę o wyrozumiałość, ale ten problem nurtuje mnie od zarania dziejów, i w dalszym ciągu mam niejasności. Literaturę sieciową juz odrobiłem, ale ne jestem przeciwko dalszemu pogłebianiu wiedzy ;-)

Pozdrawiam bardzo!

 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
zorzyk napisał/a:
Za pomocą www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/about/about.htm ustawiamy jasność i kontrast monitora.


jak już niektórzy wiedzą mam stary, rozjechany kiepski monitor iii czy jeśli próbując skalibrować monitor tak jak w opisie pod linkiem widze albo cyfry na jasnym polu albo cyfry na ciemnym, nigdy tak, że jednocześnie część cyfr na ciemnym i na jasnym (wg opisu powinny to być 4,5,6,7,8), tzn. że ja coś robie źle czy już z moim monitorem nie da się nic zrobić?
 
zorzyk
Mogę ustawić tak, że 8 jest ledwo widoczna (jasno-szare na białym), 4 ledwo ledwo rozróżnialna od tła, ale jednak widać, 3 widzę -nie widzę prawie się zlewa z tłem, 1 i 2 niewidoczne. Wnioskuję z tego co jankomuzykant pisze, że powinieneś spróbować ustawić widoczność na białym tle, W sumie zjechałem ostro u siebie z kontrastem i jasnością, w stosunku do tego co ostatnio miałem ustawione (czyli było za kontrastowo i za jasno).
 

PiotrR  Dołączył: 03 Maj 2006
Czego bym nie robił, nie jestem w stanie zobaczyć cyfr na ciemnym tle. Te na jasnym za to widzę świetnie. Całe szczęście, że nie mam cyfry.
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
Ja jestem po zakupie kolorymetru do monitora :) - nawet nie bylo jakos specjalnie drogo - 540zl - z bardzo rozbudowanym softwarem (co prawda starszej troche generacji ale zawsze :) )

Nadal jednak nie jestem do konca wszystkiego pewien.....wiem tyle ze po kalibracji bardzo wyraznie widac roznice w tym co wyswietla shop a programy typu irfan/opera/IE

sRGB - w tym przypadku to przestrzen barwowa dla plikow graficznych.....
Korekcja adobe gamma - koryguje profil barwny MONITORA !
Wiec jezeli sie nie myle to korekcja adobe gamma nijak sie ma do przestrzeni barwnej
Jako profil monitora powinienes podpiac/sciagnac profil monitora (poszukac w sieci?)
Wlasnie kalibrator ladnie tworzy taki profil i automatycznie podpina go do windows. Inna sprawa jest taka ze windows nie umie do konca korzytsac z tego profilu......dodajac do tego rozne programy ktore takze tego nie umieja......
A tu wklejam link do moich problemow z kolorami i rad ludzi z forum gazety :
http://groups.google.com/...d91038f98b176a2

Moj wniosek jest taki :
zawsze bedzie jakis problem :)
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Dzieki Fafniak za odpowiedź (i link) ale teraz nie bardzo moge się skupić ;-) żeby z sensem z Tobą pogadać... Wieczorem coś tu napiszę.... W każdym razie mamy problem :!:
 

sylwiusz  Dołączył: 19 Kwi 2006
Re: Kalibracja monitora
zorzyk napisał/a:
Skoro wywoływanie RAWów mamy już rozpracowane ;-) czas na monitor. Mam na myśli, ma się rozumiec, środowisko amatorskie - żadnych kolorymetrów, wzorników itp. wynalazków.

Mamy więc monitor, w którym można:
- ustawić temperaturę barwową 9300, 6500 i 5000,
- w każdym z wariantów można regulować składowe RGB.
- domyślny profil monitora sRGB.

Idealnie byloby ustawic 5500K - tak jak swiatlo dzienne. Niestety wiekszosc monitorow zle sobie radzi z ta temperatura i przezolca zbytnio. Wowczas pozostaje nieco chlodniejsza 6500K. sRGB byloby najprostsze, bo wowczas ustawiasz jako profil monitora sRGB, ale to nie jest optymalne rozwiazanie ;-)

Cytat
Dalej, mamy AdobeGamma i za jego pomocą można zmodyfikować profil roboczy monitora.

Za pomocą www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/about/about.htm ustawiamy jasność i kontrast monitora.

Jesli ustawisz wszystko dobrze z pomoca Adobe Gamma to ten testowy obrazek powinien sie wyswietlic od razu dobrze, nie rusza sie jasnosci i kontrastu po kalibracji!

Cytat
Pytanie jest teraz takie: domyślny profil sRGB domyślnie jest używany przez PS, również do zapisu z plikiem zdjęcia. Jeżeli zmodyfikuje się go za pomocą Adobegamma (zmodyfikowany będzie teraz domyslnym) czy należy/można/nie wolno używać go w PSie?

Mylisz przestrzen barwna monitora z przestrzenia barwna obrazka. Kazdy profil .ICC definiuje odpowiedz barwna danego urzadzenia. W aparatach dla ulatwienia stosuje sie standaryzowane przestrzenie Adobe RGB lub sRGB. Jednak to za malo dla Photoshopa, zeby dobrze wyswietlic kolory - konieczny jest jeszcze profil .ICC, ktory pozwoli Photoshopowi prawidlowo przemapowac kolory z obrazka - np. w sRGB - na to, co potrafi monitor, aby kolory byly w miare zblizone do rzeczywistosci.

Cytat
Czy zamiast modyfikować profil monitora nie lepiej skorygować monitor "na oko" na temperaturę 6500K (i dodatkowo na subiektywną szarość regulatorami RGB) a do pliku (i w windowsie) używać standarowego profilu sRGB?

Na oko to ponoc chlop zmarl w szpitalu ;-) Zaczynasz od kalibracji monitora krok po kroku w Adobe Gamma (sprawdz tylko, bo nie wiem czy pod Windows po kalibracji AG automatycznie podmieni profil monitora w systemie na ten wygenerowany przez siebie, w Macu dzieje sie to automatycznie w PC nie pamietam) a konczysz na pracy w Photoshopie juz na skalibrowanym monitorku :-) Pamietaj, zeby kalibracje przeprowadzic w oswietleniu w jakim najczesciej pracujesz - zmiany temperatury barwowej oswietlenia przy stanowsku, gdzie kalibrowales monitor moga miec bardzo duzy wplyw na niuanse kolorystyczne widziane na ekranie - tutaj nawet Barco na ktorym pracuje i ktory jest regularnie kalibrowany sprzetowo i ma oslony boczne sobie nie radzi...

Cytat
Proszę o wyrozumiałość, ale ten problem nurtuje mnie od zarania dziejów, i w dalszym ciągu mam niejasności. Literaturę sieciową juz odrobiłem, ale ne jestem przeciwko dalszemu pogłebianiu wiedzy ;-)

Smialo Jurku, wiedzy nigdy za wiele. Jakbys mial jeszcze jakies pytania to smialo - te tematy przerabialem juz wiele lat temu w agencji, kiedy pojawil sie problem kalibracji kolorow ;-)
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
Wlasnie dopiero teraz zobaczylem ze nie wkleilo mi tego co chcialem.....
Idealnie byloby 5600K - kompromis przyjety w komp. to 6500K
To ze ustawisz sobie te 6500K nie oznacza tego ze monitor bedzie pracowal/podawal te 6500K - po sprawdzeniu kolorymetrem/kalibratorem - u mnie blad wynaosil 600K !!!! i zamiast 6500 - mialem 7100K.......
I tak do usranej smierci .........a potem okaze sie ze profil twojego labu sie zmienil....a potem cos innego.....
Ja tak nie do konca kapuje jak tu zrobic zeby z automatu shop korygowal kolorystyke foty dla potrzeb www....
 

sylwiusz  Dołączył: 19 Kwi 2006
Fafniak napisał/a:
Wlasnie dopiero teraz zobaczylem ze nie wkleilo mi tego co chcialem.....
Idealnie byloby 5600K - kompromis przyjety w komp. to 6500K

To nie kompromis, to niewydoklnosc wiekszosci monitorow na rynku do prawidlowego pokazania 5500K ;-) Barco radzi sobie z ta temperatura bez problemu.

Cytat
I tak do usranej smierci .........a potem okaze się ze profil twojego labu się zmienil....a potem cos innego.....

Nie ma zlotego srodka. U mnie skalibrowany sprzetowo Barco Calibrator i tak bedzie nieco odbiegal od tego co zrobie potem na proofie atramentowym czy nawet drogim Cromalinie, z drukarni tez czesto wyjdzie cos innego. Ale trzeba robic chociaz tak, zeby w miare mozliwosci bylo to wierne odwzorowanie barw.

Cytat
Ja tak nie do konca kapuje jak tu zrobic zeby z automatu shop korygowal kolorystyke foty dla potrzeb www....

Z automatu powinien wystarczyc profil sRGB i "save for web" z dolaczonym profilem. Problem w tym, ze starsze przegladarki na PC nie uzywaja zarzadzania kolorow do wyswietlania obrazkow z www. Trzebaby poczytac np. od ktorej wersji IE czy tez np. Firefox potrafi to. Na Macu nie ma tego problemu, przegladarki uzywaja systemowego zarzadzania kolorami (ColurSync) od wielu lat.
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Witajcie więc druhny i druhowie :-D

(Odnoszę się do treści postów Sylwka i Marcina)

Infoermacja śe profil z Adobegamma (korekcja monitora, staje się domyślym profilem windowsa) zapisuje mi się do pliku w PSie wzięła się stąd, że kiedyś musiałem mieć w PS ustawiony jako custom - domyślna przestrzeń (tak się domyślam, ale to stare dziej).

Więc to faktycznie nie ma miejsca, znaczy profil monitora w zdjęciu (ale na upartego można to zrobić ;-) )

Mam sytuację następującą:
- monitor skalobrowany za pomoca Adobegamma, obrazki testowe OK, obrazki które sobie odwiedzam (np www.normankoren.com) wyglądają nieźle, są różne szczegóły w ciemnych partiach, ciemne zielenie czyli - full wypas.

- w PSie domyślna przestrzeń jest sRGB, z aparatu też tak mam.

- uwaga: obrazek w PSie oraz w Irfanwiew wygląda indentycznie :!:

- idę po bandzie i tworzę drugi profil monitora do światła sztucznego. Muszę jeszcze potem (jutro) porównać, jak takie skorygowane przy sztucznym ogląda sie przy dziennym (i z ustawionym profilem monitora na dzienny).

- zaczynam zabawę z kolorami i programami: PL (photolab), B47 (bibble 4.7), ACR (adobe camera raw z PSa) i SP (silky pix).
- pomiędzy PL a B47 i SP różnice kolorystyczne (żółty na liściach, jakaś poświata w cieniu itp przy zdjęciach pejzażowych, są do pominięcia, aczkolwiek nie podejmuję się dyskutować o tym, które są bliższe rzeczywistości (zresztą tego i tak nikt nie pamięta, no chyba że jak Marcin, robić fotki i oglądać kolorowe pudełka ;-) )
- ACR wypada tu najgorzej - to tak, że muszę pojechać odcień czerwieni (red hue) na +10 mniej więcej, aby liście przeszły od blode-czerwonawo-pomarańczowe do żółto-poarańczowo-czerwone, jaki jest z PL (? wot zagwozdka),
- ale to jeszcze nic: biorę zdjęcie przy lampie błyskowej - i tu szok - ACR daje niemal identyczny obraz jak PL :!: :!: Jedyna różnica to pomarańczowo-brązowa satynowa narzuta, która w ACR traci nieco czerownego na rzecz pomarańczowego, ale to zauważyłem dopiero po szczegółowej inspekcji zdjęcia po fragnentach, bo taki ogląd "po całości" to mnnie zdumiał zgodnością.

Jutro albo w sobotę pobawię się zdjęciami z ludźmi we wszystkich wspomnanych programach, właściwie tylko po to, aby się dowiedzieć. Wydaje mi się że Photoshop CS2 (z ACR) i Bibble 4.7 są znakomite i stanowią klasę same dla siebie - w każdym z nich będą wady, ale każdy ma do zaoferowania coś, co czyni go w penych sytuacjach niezastąpionym. Pewnie to jest tak, CS2 może zastąpić całą reszte).

No tak, ale to miało być o kalibracji....
Dochodzę do następującego wniosku - w przypadku profesjonalnych zastosowań typu fotografia reklamowa lub tp. to problemów nie da się załatwić półśrodkami. Ale jeżeli zdjęcia naświetlone u Kodaka (z płyty, sRGB właczony do pliku, bez korekcji w labie) dadzą efekt który bym ocenił "Zdjęcie jest OK i nie porównuję z monitorem" to by było bardzo dobrze.

Na wstępną ocenę wziąłem posiadane już zdjęcia i porównałem (jednak) z tym co teraz widzę na monitorze (pliki mam dostępne). Zgodnośc jest wystaczająca jak na amatorskie potrzeby, jednak to się ma akurat nijak do potzreb profesjonalnych....

Myślę, że dalej (w naszym amatorskim przypadku) nie ma co iść, bo i tak kolejny skok jakościowy musiałby być okupiony jakimiś staszliwymi inwestycjami i działaniem, które by miało sens chyba tylko w przypadku zastosowń profesjonalnych.

Enter... znaczy: Amen :-) Pozdrawiam bardzo, Jurek

 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
sylwiusz napisał/a:
Z automatu powinien wystarczyc profil sRGB i "save for web" z dolaczonym profilem. Problem w tym, ze starsze przegladarki na PC nie uzywaja zarzadzania kolorow do wyswietlania obrazkow z www


Wlasnie na tym polega problem..........
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Cała ta sprawa kalibracji monitora nie daje mi jednak spokoju więc drążę temat dalej....
Namierzyłem program WiziWYG (freeware) do kalibracji monitora, produkcji Praxisoft

www.praxisoft.com

Po wykonaniu provedury kalibracyjnej (mimo że mam monitor ADI GT56 z kineskopem Trinitron, którego nie ma w spisie monitorów w programie, wychodzi mi z monitorem Generic sRGB monitor jest OK) tworzony jest profil monitora, który można kazać ustawić jako domyślny.

Chyba nie udaje mi się ustawić gamma 2.2 (ale to przez ograniczenie mojego monitora) myślę że efektywnie uzyskuje gamma jakieś 2.23-2.27

Kontroluję też gamma za pomocą stronki http://epaperpress.com/monitorcal/ na zakładce Monitor Gamma, a także patrze na stronę http://www.normankoren.com/makingfineprints1A.html.

W każdym razie efekt jest znacznie lepszy, niż uzyskiwany z Adobe Gamma.

Uzyskany profil powoduje subtelną zmianę kolorystyki, ale tak, że obraz widziany w ACR 3.3 (wybrany profil ACR 3.1) jest wystarczająco normalny, aby dokonać korekcji wstępnej, reszta i tak w PSie. W zakładce View/Proof setup/Custom wybieram ten utworzony profil monitora, i włączając podgląd Ctrl Y i jak rozumiem uzyskuję obraz skalibrowany na gamma 2.2 i o skorygowanych kolorach.

Taki sam (skorygowany) obraz mam w Operze oraz w Irfan View. Wnioskuję, że sa to aplikacje respektujące ICC monitora. W ACR wygląda mi na to że obraz jest niekorygowany, ale chyba mi to w tym konkretnym przypadku nie przeszkadza ;-)
Mam nadzieję, że te informacje mogą komuś posłużyć do zabawy w kalibrację własnego monitora (najtrudniejsz jest ocena kiedy ciemnoszare na czarnym jest ledwo widoczne) bo poziomy kanałów RGB monitora ustawia się znacznie wygodniej w WiziWYG niż w Adobe Gamma).

A jak coś jeszcze wymłodzę, to Wam na pewno napiszę :roll:
- Prodrawiam - Jurek -
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
Niestety ale z tego co wiem ani opera ani irfan nie "czytaja" profilu monitora...
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Fafniak napisał/a:
Niestety ale z tego co wiem ani opera ani irfan nie "czytaja" profilu monitora...


:?: :?: :?:

1. W windows podpięty profil monitora (albo to coś wygenerowane w dowolny sposób, albo .icc wybrane z listy) na zakładce karty graficznej "obsługa kolorów".
2. W PSie włączony podląd z wykorzystaniem profilu (Ctrl Y, w custom ustawiony ten sam profil).
3. Wczytuję obrzek do PSa.
4. Wczytuję obrazek do irfana.
5. Wczytuję obrazek do Opery.
6. Porównuję wygląd obrazków 3., 4., 5. - wszystkie wyglądają tak samo.
7. Wyłączam proof monitora w PSie (znowu Ctrl Y)
8. Obrazek wPSie rózni się od pozostałych.

Czyli co? Nie czytają czy czytają? Który nie czyta - PS czy reszta? Kiedy PS nie czyta - jak ma znaczki*) zaznaczone czy jak ma od-znaczone?

Chyba tu czegoś nie rozumiem.....

*) he he napisałem "p***" czyli p_i_z_d_k_i i mi wstawia gwiazdki :lol:
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
Sorka - blednie napisalem ze nie czytaja profilu monitora. Nie czytaja przestrzeni barwnej jaka jest podlaczona do obrazka.
Wedlug inf. od ludzi z :
http://usenet.gazeta.pl/u...ec.foto.cyfrowa

A tutaj konkretny link:
http://groups.google.com/...0e59d45ace383ab

A to wazny fragment:



> Faktycznie - sprawdzilem..... tyle ze przy srgb powinno byc taksamo?


Że ten sam plik z profilem sRGB ma być tak samo wyświetlany przez Irfan jak
i przez Adobe Photoshop?
A wcale nie.


Irfan odczytuje wartości z pliku i wysyła je na kartę graficzną takimi
jakimi są - koniec.
Photoshop odczytuje wartości z pliku, pobiera profil ICC - przelicza
wartości korygując je z uwzględnieniem profilu ICC monitora i tak zmienione
wysyła dopiero do kary graficznej.

(chodzi tu o opcje wysiwtlania/symulacji - to o co sie pytasz)
>> Ta opcja to całkowite pominięcie używania profili ICC w torze
>> wyświetlania
>> zdjęć przez Photoshopa - nic dziwnego, że wtedy obraz _jest_ identyczny z
>> tym w Irfan.


> Chyba raczej nie pominiecie, tylko nalozenie nowego profilu tak aby
> uzyskac
> symulacje innego urzadzenia....np.labu.....?


Konkretnie ta opcja to symulacja zdjęcia z profilem monitora. Czyli profil
wejściowy zdjęcia = profil monitora czyli Photoshop nic nie zmienia.
Zachowuje się tak samo jak Irfan w tym momencie.


>> Resumując - zdjęcie ma prawo wyglądać różnie w różnych programach - te
>> które
>> nie mają zaimplementowanej obsługi profili ICC nie będą wyświetlać tak
>> samo
>> jak Photoshop. Jeśli tylko twoja kalibracja powiodła się to aplikacji,
>> której bym ufał pod względem wierności wyświetlanych barw będzie właśnie
>> Adobe Photoshop czy Photoshop Elements.

[ Dodano: 2006-05-09, 09:36 ]
chyba mozilla ma czytanie profili:
http://www.mozilla.org/projects/colorsync/
ale nie mamteraz czasu proczytac
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
No dobra, nie będę polemizował czy Irfan czyta profil zawarty w obrazku czy nie. OK. Niech będzie ze nie czyta, ale nie o to chyba chodzi.

Zacznę od tego ze w obrazku jest zapisany profil sRGB.

Jeżeli domyślnym profilem kolorów bedzie sRGB to programy windowsowe (jeżeli korzystają z funckcji sustemowego wyświtlania) wyświetlą obrazek tak samo. Dowodem na to jest sytuacja, że i Ty i ja widzimy to na własne oczy.

Teraz ustawiam profil monitora w windows. Obrazki wyswietlą sie stosownie do tego nowego profilu w irfanie i w operze.

Jezeli w PS nie zrobie nic (czyli nie wlacze profilu podglądu monitora) zobacze roznice pomiedzy PS a opera i irfanem. I tak to dziala.

Teraz pytam, po co kalibrować monitor?
Rozumiem ze po to, aby obrazek z zapisaną przestrzenią sRGB wyswietlił mi sie standardowo (teoretycznie) na moim monitorze tak samo jak w labie (gdzie maja skalibrowany monitor) oraz u Ciebie (Ty tez masz skalibrowany monitor).

Koryguje obrazek i zapisuje w przestrzeni sRGB i niose do labu.

Tam biora i drukują (naświetlają). Zakładając ze ich zestaw monitor-drukarka (naswietlarka) jest skalibrowany, tio moje kolory sRGB będą na tyle na ile to możliwe zgodne z tymi z wydruku (ze zdjecia).

Czyli - efekt zostal osiagniety.

Caly wic polega na tym, że profil monitora jest wyłącznie lokalny - to tak, jakbym pokrecil regulatorami monitora aby dostroic jasność i szarośc (tu upraszczam).

Czy robię gdzieś błąd w rozumowaniu?
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
nie zmienia to faktu, że dla amatora takiego jak ja wciąż to wszystko co piszecie jest czarną magią :-|

[ Dodano: 2006-05-09, 13:22 ]
aa poza tym w XnView ii w RSE bez zmiany jakichkolwiek parametrów, bez ustawionych żadnych profili w windzie obraz jest różny (o jakieś 0.3EV) ii nie wiem, który jest właściwy iii nie wiem czy to ja coś źle ustawiłem w programach, ale wszystko jest na suwakach wyzerowane - może gdzieś w opcjach?
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Tia..... właśnie stwierdziłem, że w PSie taki sam obraz jak w operze mam wtedy gdy nie jest wybrana opcja żadna opcja proof kolorów.

A to jest niezgodne z tym co napisałem wcześniej.

Czyli Marcin miał rację. Amen. Wniosek jest taki - cieszmy się z faktu tworzenia, cokolwiek by to miało znaczyc :roll:
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
Sluchajcie - kalibracja smacja.....jestem dosc zielony "w tem temacie" o czym siwadcza linki jakie zapodalem.....elektroniczne obrabianie zdjec to jedno a roznego rodzaju profile itp. to drugie...niestety to drugie umiem jeszcze mniej niz to pierwsze

Z tego co ja zrozumialem to po stworzeniu profilu monitora i podpieciu go pod system Ps automatycznie go czyta i stosuje. Po wgraniu obrazka z jego przestrzenia barwna "koryguje" barwy obrazka "wedlug" profilu barwnego monitora.
O ile irfan opera IE5,6,7 itp wchodza w profil barwny monitora (chyba) to nie czytaja przestrzeni barwnej pliku......i tu jest najwiekszy problem jezeli konwertujemy obrazki do www czy pokazu na kompie....
Wedlug mnie rozwiazaniem jest zapisanie pliku w wersji 2 i otwarcie obydwu ale z roznymi podgladami. Na jednym "wzrocowym" mamy sRGB a an drugim "docelowym" mamy wylaczony profil barwny.....i ten drugi obrazek korygujemy tak zeby wygladal podobnnie jak "wzorcowy"
Chyba.....ale jestem zmeczony i nie wiem co pisze.....
Moze sylwiusz sie jakos wypowie? Ale on jast macowka......wiec tez ma troche inaczej...

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach