sylwiusz napisał/a:Mi juz nie chodzi w tym momencie o konkretne zestawienie bokehu w identycznych warunkach dla testu. Raczej o wskazanie, ze w pewnych warunkach bokeh i tak moze byc gorszy niz nasze oczekiwania (FA 77) a w innych szklo, ktore tutaj w tescie gorzej wypadlo (DA 70) okaze się, ze ladnie oddaje bokeh. Innymi slowy w tescie z pierwszego postu bokeh z FA wyglada ladniej niz z DA (glownie dzieki lepszemu rozmyciu elementow tla IMHO), ale beda systuacje, gdzie bokeh z FA bedzie wygladal srednio (nie wiem jakby tutaj wygladal z DA) oraz takie, gdzie z DA bedzie calkiem niezle (moze bedzie nawet lepiej z FA - tego nie wiem) - i tyle. Namacilem, ale mam nadzieje, ze zrozumiale![]()
sylwiusz napisał/a:
A poza tym nie robisz chyba kazdego zdjecia gdzie w tle będzie drzewo z mnóstwem drobnych liści, prześwitów, odblasków?![]()
![]()
sylwiusz napisał/a:O wlasnie! Tak na marginesie Jarku - podalbys mi orientacyjne odleglosci od fotografowanych obiektow w Twoich samplach z FA 77??? Zapisze sobie wszystko na kartce i jakbym robil podobne foty z FA* 85 to sprobowalbym choc troche zachowac warunki, w ktorych Ty robiles zdjecia![]()
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
dan napisał/a:
http://photos.photosig.co...e833e3aac3a.jpg
[...] Sama modelka natomiast bardzo plasytcznie.
Jarek Dabrowski napisał/a:Albo ja się nie znam, albo ona wyszła plasticznie. No, inaczej mówiąc, wali od niej Photoshopem.
Jarek Dabrowski napisał/a:A ta modelka Sylwka jest OK - tylko chyba trochę zimno było podczas sesji...![]()
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
Jarek Dabrowski napisał/a:A ta modelka Sylwka jest OK - tylko chyba trochę zimno było podczas sesji...![]()
Jarek Dabrowski napisał/a:No, właśnie, czały czas czekałem, że napiszesz, o czym piszesz, ale się nie doczekałem.Nie ciągnijmy już tego tematu. Albo pociągnijmy
- dlaczego z moich zdjęć wybrałeś właśnie to z "trudnym" bokeh, a nie np. to z igiełkami, albo z ławką?
CytatOczywiście, że nie. Ale, tak jak napisałem - z łatwym tłem poradzi sobie praktycznie każdy obiektyw.
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
sylwiusz napisał/a:ale beda systuacje, gdzie bokeh z FA bedzie wygladal srednio (nie wiem jakby tutaj wygladal z DA) oraz takie, gdzie z DA bedzie calkiem niezle (moze bedzie nawet lepiej z FA - tego nie wiem) - i tyle.
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
alkos napisał/a:Tu się niestety mylisz- poniewaz ow legendarny bokeh jest funkcja (niemal*) stala ukladu optycznego i polega na pozostawieniu w nim zdolnosci do niektorych aberacji, przede wszystkim sferycznej.
CytatDlatego tez ladny bokeh i swietna ostrosc nie ida za bardzo w parze: obiektywy pozbawione aberracji, badz nawet "przekorygowane" (niektore Zeissy i Nikkory) sa niesamowicie ostre, ale "rozdwajaja linie" w tle. Zatem jesli wezmiesz dwa obiektywy i zrobisz nimi zdjecia dowolnej, czy to "latwiejszej" czy "trudniejszej" sceny, zawsze ten mniej skorygowany bedzie dawal ladniejszy bokeh, niewazne czy to beda budynki, czy galezie. Nie chce jednoczesnie twierdzic, ze obiektywy o dobrym bokehu musza byc mydlane - ale na pewno daloby się je skonstruowac jako jeszcze ostrzejsze.
* - niemal, poniewaz moze się to rzeczywiscie zmieniac w niewielkim stopniu w zaleznosci od odleglosci przedmiotowej...
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
Jarek Dabrowski napisał/a:Sylwek, jako, że dyskutujemy o subiektywnych odczuciach - masz gdzieś w zanadrzu zdjęcie, z tłem podobnym, jak na moich ujęciach, i z ładnym bokeh wg Ciebie?
CytatA co do 4438 - tam była przysłona 2.8 - i relatywnie mała odległość między obiektem a tłem (ten pomnik był duży, a kadr jest cały). Nie bardzo widzę, co z nim jest nie tak.
CytatW ten weekend też chyba ma być ładnie - więc jest szansa na kolejne spory od poniedziałku![]()
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
sylwiusz napisał/a:czy ktos w ogole ustandaryzowal w jakich dokladnie warunkach powinno się badac bokeh?Caly problem w tym, ze mimo pewnych definicji, to bardzo wzgledna rzecz
![]()
CytatJak dla mnie jest nieco taki "poszarpany", troche przypomina mi to co dostaje się z lustrzanych obiektywow. Wiem, wiem, przesadzam, ale to pierwsze co przyszlo na mysl - oczywiscie "obwarzankow" nie ma (na szczescie).
CytatCytatW ten weekend też chyba ma być ładnie - więc jest szansa na kolejne spory od poniedziałku![]()
Myslisz, ze jak u Ciebie bedzie ladnie to u nas tez musi byc?![]()
sylwiusz napisał/a:Idac wiec tym tropem, na podstawie zdjec Jarka, gdzie bokeh z 77 nie jest zbyt ladny (IMGP4438.PEF, IMGP4459.PEF), nalezaloby stwierdzic, ze ogolnie bokeh z 77 jest slaby
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
Jarek Dabrowski napisał/a:No, jeśli mam być szczery, to akurat przy bokeh, to mało mnie obchodzą jakieś definicje. Albo mi się podoba, albo nie.
CytatDobrze, panie teoretyk. Wyjdź pan na dwór, zrób pan parę zdjęć, wróć pan, pokaż i wtedy pogadamyJa nie twierdzę, że to co pokazałem, to jest śliczne i ach i och (choć z tego przykładu z trawkami mi się podoba) - jak zobaczę ładniejszy (wg mnie) - to położę uszy po sobie. I nie z Minolty 135/2.8 STF :)
CytatJako, że nie doczekałem się żadnego innego przykładu z polskimi korzeniami, dochodzę do wniosku, że pogoda w Polsce nie ma większego wpływu na bokeh w USA.![]()
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd |
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 |
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo!
alkos napisał/a:hmmm.... chetnie zobaczylbym jakis tescik... a tym bardziej 31/1.8 vs Fa35/2![]()
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd |
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 |
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo!
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl