ludzie przypominacie mi sprzedawców w markeciemcgyver napisał/a:masz 18-55
czyli teraz potrzebujesz albo 10-20 albo 55-300
KaSetka + 18-55 + jupiter37a + af360fgz
hamster napisał/a:ludzie przypominacie mi sprzedawców w markecie
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
return isLBA ? lematDady() : piwkoWPoznaniu();
Pozdrawiam,
Piotrek
6x7, 1/2.33"
Polska, cóż, to nie Śląsk, ale też tam ładnie, A. Sapkowski, "Boży wojownicy"
GX8, GM1, P7-14, P12-32, P35-100, P100-300, K50/1.1
Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek
-----------
MZ-5n, MX, K100D, K20D, K3 III, 220C, 166U, 12xp, 8M http://rajkfotoblog.blogspot.com/
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
return isLBA ? lematDady() : piwkoWPoznaniu();
piotrecius napisał/a:Jeśli natomiast postaci stoją nad malowniczą przełęczą, a w oddali przez chmury pełznące doliną przebija się strzelisty skalny szczyt korzystniej byłoby odejść nieco od ludzi i "zdjąć" ich obiektywem o dłuższej ogniskowej . Wtedy szczyt się trochę przybliży i nie będzie tylko małą plamą na tle osób.
Yashica Mat124, Canon 100d
Papcio
K5IIs|K5 |Metz 58 AF-1| 540FGZ | trochę szkła | LUMIX DMC-LX3 |DC-GX9 | Flexaret VII | MZ7 i inne starocie, które lubię { K1000, Zorkij, Ami 66 ...}
http://www.papcio.art.pl
Yashica Mat124, Canon 100d
papcio napisał/a:A ja zamiast dodatkowego obiektywu zaproponuję Ci zakup dobrej książki o podstawach kompozycji foto lub dobry kurs. (zaraz pewnie wywiąże się dyskusja jakiej).
Na początek w zupełności wystarczi Ci obiektyw kitowy, jak okaże się , że naprawdę potrzebujesz kolejny inny to będziesz sama wiedziała jaki.
Młodzi (stazem) adepci fotografii chcieliby od razu przejść na poziom znajomośco magii zadając pytania świadczące o bardzo małym doświadczeniu. Przypomnijcie sobie czasy Zenita, Zorki lub Smieny i kombinacje jak zrobić zdjęcie posiadanym obiektywem (a pojawiały się wtedy w naszym posiaaniu obiektywy jakie akurat były w sklepach).
Jeśli ktoś chce nauczyć się fotografii, to niech nie pomija etapu "Zenita".
Mżesz kupić dowolny z polecanych obiektywów, i każdy będzie się nadawać, tylko musisz wiedzieć (widzieć) co tak naprawdę chcesz ;)
Eldred napisał/a:Zawsze lepiej mieć dwa obiektywy pokrywające dany zakres niż jeden, jeżeli zależy ci na jakości oczywiście, po za tym takie cuda jak 18-250 są strasznie ciemne. Najlepszym przykładem są tu obiektywy stałoogniskowe, które w ogóle nie mają zooma, są maksymalnie zoptymalizowane pod jedną ogniskową, dzięki temu dają najlepszą ostrość, jasność i są najprzyjemniejsze w użyciu
Chyba Waść coś sobie poplątałeś.Eldred napisał/a:Pentax FaJ18-35 na ogniskowej 18mm, z tym że na analogu, czyli tak jakby na cyfrowej lustrzance użyć ogniskowej 12mm.
Są dwa lematy Dady-Opiszona.
Trzeci lemat Dady - FuFu w kwadracie jest boskie.
Pozdrowienia z jaskini Kicka
Pozdrawiam
Michał
7.1-21.3mm 1:1.8-2.6 | 4.95-35.4mm 1:3.3-5.2 | 18-70mm 1:3.5-4.5 | 50mm 1:1.7 | 50-150mm 1:3.8
Owszem ma, ale tylko przy 18 mm, przy 250 to ma 6,3. Wydaje mi się , że telekit 50-200 rozwiąże Ci problem. Do czasu, aż dojdziesz do wniosku, że i tak wszystkie one są za ciemne i zaczniesz myśleć o jasnych zoomach, albo i stałkach. Zakres 18-200 wystarcza w zasadzie do sfotografowania wszystkiego, co w praktyce amatorskiej się robi.CytatAle ten 18-250 ma 3,5 a 50-200 4,00
Są dwa lematy Dady-Opiszona.
Trzeci lemat Dady - FuFu w kwadracie jest boskie.
Pozdrowienia z jaskini Kicka
Yashica Mat124, Canon 100d
Pozdrawiam,
Piotrek
6x7, 1/2.33"
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl