67marek napisał/a:Yeti piszesz jak profesor do przedszkolaka. Fotografuję pejzaż od wielu, wielu lat i doskonale wiem jak się to robi i wiem co chcę osiągnąć.
Fafniak napisał/a:napisze jeszcze raz - nie wiem co to sa obiektywy pejzazowe
Yeti napisał/a:Czy jak oglądasz jakieś dobre zdjęcie krajobrazowe, to natychmiast zadajesz sobie pytanie jakim do licha obiektywem zostało zrobione?
67marek napisał/a:
Mimo tych wad 17-40 jest wręcz idealnym szkłem do pejzażu. Znakomicie ostry i wiernie odwzorowujący barwę. Świetnie sprawuje się przy fotografii pod światło w czym przewyższa swego droższego i młodszego brata EF 16-35mm f/2.8 L USM II.
Można powiedzieć, że to szkło stanowi w jakimś sensie definicję optyki do pejzażu.
http://www.pajacyk.pl/ - kliknij pajacyka
http://www.pbase.com/fafniak/marcin_krynicki
http://www.mojesmoje.pl/index.htm - wszelkie uwagi mile widziane - zajrzyj do nas koniecznie
Polska, cóż, to nie Śląsk, ale też tam ładnie, A. Sapkowski, "Boży wojownicy"
GX8, GM1, P7-14, P12-32, P35-100, P100-300, K50/1.1
Robert napisał/a:dokładnie, myślałem wręcz o zakupie jakiegoś C20d + to szkło, specjalnie dla krajobrazów
Fafniak napisał/a:co do wiernego odworowania barw przez 17-40 to bede mial wlasne zdanie (raczej odrotne od tych zamieszczonych wczesniej) tym bardziej w duecie z c20D
http://www.pajacyk.pl/ - kliknij pajacyka
http://www.pbase.com/fafniak/marcin_krynicki
http://www.mojesmoje.pl/index.htm - wszelkie uwagi mile widziane - zajrzyj do nas koniecznie
Fafniak napisał/a:zamieszczalem kiedys zestawienie pentax istD z 16-45 f4 i c20D z 17-40 - dla mnie to co zaproponowal canon to byla zupelna porazka i bynajmniej nei chodzilo tu o kolory/nasycenie velvii
67marek napisał/a:Fafniak faktycznie szkoda, że nie mogę zobaczyć tego porównania, ciekawi mnie.
Barwa w obrazie to kwestia bardzo indywidualnych preferencji i nie zawsze okreslenie "wierne odwzorowanie barw" bedzie znaczyło to samo dla różnych odbiorców. Oczywiście można ustalić określone algorytmy, którymi w sposób powiedzmy "laboratoryjny" zmierzymy tę wiernośc.
Dla mnie w pewnym, ograniczonym zakresie manipulowanie barwą jest jednym ze środków fotograficznego fyrazu. Barwa jest jednak tą składową fotografii w której można łatwo przedobrzyć.
Nie chciał bym na forum Pentaxa wdawać się w dyskusję na temat wyższości jednego systemu nad innym. Z oczywistego względu, że za mało o P wiem.
Moge jednak posłużyć sie linkiem aby zademonstrować jak wspaniale w kwestii koloru sprawuje się duet C20D + 17-40L.
Galeria w linku jest autorstwa mojego kolegi z innego forum.
http://photo.net/photodb/...user_id=2179945
Wiele z tych fotografii wykonanych zostało 20d + 17-40mm
Pentax k20d + S 17-70 + S 50-150 2.8 + + Samyang 8 mm 3.5 + Metz 58 AF-1
Pentax k2 + P-M 50mm 1.4 + Star-D 135 2.8 + Tokina MC 24 mm 2.8
http://www.hobbyipasja.blogspot.com
67marek napisał/a:(...) Na pewno na pierwszy ogień pójdzie 35mm lub 45mm.
Co do filtrów to już wydałem na nie majątekMam nadzieję, że dadzą się zapiąć do szerokich obiektywów 67 bez winietowania.
67marek napisał/a:(...) Może jakieś "systemowe" miejsce?
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl