technik219  Dołączył: 25 Sty 2009
ADestroyer napisał/a:
To muszę mieć jakiegoś strasznego pecha, bo obecnie w użyciu są u mnie trzy Pentacony i dwa Orestony (pięćdziesiątki ) i uważam, że szkła są mięciutkie jak pierożki.
Niewątpliwie, jest to Twoja opinia i ja jej nie podzielam. Jednakże aby nie tłuc paluchami po próżnicy, warto by było wrzucić jakieś zdjęcie obrazujące problem, bo określenia typu "mięciutki", "straszne mydło" są niemierzalne i niedookreślone.
ADestroyer napisał/a:
A co do pisania głupot to nie pamiętam abym odnosił się w poście w jakikolwiek sposób co do rzekomej nieostrości i mydła.
Przypomnę:
ADestroyer napisał/a:
Pentacon to mięciutki obiektyw i...

Używałem następujących 50-tek Pentacon: Pancolara, Elektrica, Auto. Wszystkie o otworze względnym 1,8. Powtarzam: żadnych niedostatków ostrości nie stwierdziłem. Pod tym względem znacznie przewyższały Heliosy 2/58, Industary 3,5/50, i niewiele ustępowały Nikkorowi 1,8/50 i Zuiko 1,8/50. Nieznane mi są Twoje kryteria ostrości, na podstawie których twierdzisz autorytarnie, że to "mięciutki obiektyw" Mięciutki to jest Jupiter 2/85 i Helos 2/58 na pełnych przysłonach.
Porównywanie obiektywów do aparatu cyfrowego z obiektywami do aparatów klasycznych nie ma większego sensu. to jak porównywanie zegarka elektronicznego z mechanicznym, płyty winylowej z CD, Harleya z Yamahą.
 

kacperAs  Dołączył: 01 Mar 2010
SlicaR napisał/a:
Jeżeli on się świeci (stale - nie mruga) to aparat twierdzi, że dobrze ustawiłeś ostrość.
u nie jeszcze pika :mrgreen:
 

SlicaR  Dołączył: 28 Kwi 2013
Menu - ostatnia zakladka - ostatnia pozycja "uzycie pierscienia przysłony" - włącz.
Będziesz miał i stabilizację i potwierdzenie ostrości i jeszcze w gratisie dostaniesz pomiar światła pod zielonym przyciskiem w trybie M.
 

ADestroyer  Dołączył: 16 Cze 2010
technik219 napisał/a:
Przypomnę: ADestroyer napisał/a: Pentacon to mięciutki obiektyw i...

Mięciutki i... gdzież to napisałem, że nieostry i mydli? Autorytatywna i nadinterpretacyjna to raczej jest wypowiedź Kolegi. Tak się akurat składa, że Pentacon to jeden z moich ulubionych obiektywów, a w porównaniu do innych szkieł z którymi miałem przyjemność współpracować ważam go SUBIEKTYWNIE tak jak wcześniej już pisałem za bardzo miękki obiektyw. :roll:
 

Motyl  Dołączył: 05 Paź 2010
A ja mam pytanie, bo ponoć są różne wersje tego obiektywu, którą kupić do macro (co by ładny bokeh robiła)?
 
Grzechotnik  Dołączył: 27 Paź 2008
Największym błędem i to bardzo częstym jest porównywanie obecnych, prawie nowych obiektywów z wiekowymi które ostatni przegląd miały nawet 20 lat temu.
W każdym starym szkle przed sensownym porównaniem trzeba BEZWZGLĘDNIE najpierw wmienić smary i następnie wyczyścić soczewki w przestrzeni przysłony, tam ZAWSZE, ale to zawsze poprzez szczeliny dźwigienek dostaje się bardzo drobny pył jak i osadza się taki sam pył ze ścierających się listków przyslony. Na pierwszy rzut oka patrząc w szkło absolutnie tego nie widać, ale po rozebraniu i przetarciu różnica jest widoczna natychmiast. Po przeczyszczeniu skokowo poprawia się i ostrość i kontrast każdego takiego szkła i dopiero wtedy pokazuje ono faktyczne możliwości nierzadko zapędzając nowe konstrukcje w kozi róg.
 

technik219  Dołączył: 25 Sty 2009
Do tego, co napisał Grzechotnik: dodatkowo należy rozważyć użycie przesłony za tylną soczewką w celu odcięcia skrajnych promieni. Obiektywy analogowe kryją większą powierzchnię klatki, a w cyfrze to boczne światło lata sobie po puszce i powoduje obniżenie kontrastu, co daje wrażenie "mydła".
ADestroyer napisał/a:
Mięciutki i... gdzież to napisałem, że nieostry i mydli?
Wcześniej pytałeś o to gdzie w jakikolwiek sposób odniosłeś się do ostrości. Określenie "mięciutki" wyraźnie odnosi się do ostrości chociaż dotyczy także kontrastowości. Chyba, że pod pojęciem "mięciutki" rozumiesz coś innego. Może więc najpierw ustalmy spójne definicje pewnych pojęć, żebyśmy mówili o tym samym. Dla mnie "mięciutki" oznacza obniżoną kontrastowość odwzorowania w połączeniu z niższą ostrością. Zresztą pojęcia kontrastowości i ostrości są powiązane. Wyższa kontrastowość obrazu wpływa na subiektywne odczucie jego wyższej ostrości i odwrotnie. Jaka jest zatem Twoja definicja obu pojęć?
 

ADestroyer  Dołączył: 16 Cze 2010
technik219 napisał/a:
Określenie "mięciutki" wyraźnie odnosi się do ostrości chociaż dotyczy także kontrastowości

No i pełna zgoda, niemniej ciężko subiektywne wrażenia i odczucia porównywać. Nie ma to nawet dla mnie najmniejszego sensu. To raczej sprawa upodabnia, preferencji czy własnego postrzegania. Dla mnie osobiście jest to miękki obiektyw i trudno mi znaleźć jakieś inne krótkie adekwarne określenie. Dla Ciebie być może jest to demon ostrości i kontrastu - rzecz gustu i nie widzę powodu aby o to się spierać. Podobnie można prowadzić dywagacje co jest smaczniejsze: pomidorowa z makaronem czy z ryżem.
 

SlicaR  Dołączył: 28 Kwi 2013
Ryżem!
 
eros86  Dołączył: 26 Sie 2014
SlicaR napisał/a:
Menu - ostatnia zakladka - ostatnia pozycja "uzycie pierscienia przysłony" - włącz.
Będziesz miał i stabilizację i potwierdzenie ostrości i jeszcze w gratisie dostaniesz pomiar światła pod zielonym przyciskiem w trybie M.


dzięki SlicaR faktycznie pomogło:)

[ Dodano: 2014-09-29, 14:02 ]
jeszcze jedno pytanie... lampa wbudowana w połączeniu z tymi obiektywami wali zawsze pełną mocą, nie pomaga zmiana w ustawieniach lampy na -2.0. Jak zmieniać jej "moc"?
 

kacperAs  Dołączył: 01 Mar 2010
eros86 napisał/a:
lampa wbudowana w połączeniu z tymi obiektywami wali zawsze pełną mocą, nie pomaga zmiana w ustawieniach lampy na -2.0. Jak zmieniać jej "moc"?
przykryj chusteczką :idea: tylko musi byc biala :mrgreen:
 
Prakticant  Dołączył: 12 Gru 2014
 
Potwierdzam, obiektywy Pentacon były ostrzejsze - takie "techniczne" - od obiektywów Carl Zeiss Jena (Sonnar, Pancolar, Tessar, Flektogon).
Niesamowity jak dla mnie urok obrazu z tych drugich to inna sprawa (później zaczęto to piękne rozmycie kolorów poza strefą głębi ostrości nazywać importowanym słowem bokeh :-o ).

-----
technik219 napisał/a:
Może macie jakieś rozregulowane egzemplarze, albo przy czyszczeni poodwracały się wam soczewki. Żadnych nieostrości i "mydła" przez 20 lat użytkowania obiektywów Pentacon nie zauważyłem. Nie gadajcie głupot.
 

JacekK  Dołączył: 08 Wrz 2008
Ten Pentacon wywodzi się z obiektywu Oreston 1.8 50 Meyer-Optik Görlitz. Meyer robił wiele bardzo dobrej optyki. Może dlatego, że produkował też na dużą skalę prościutkie Domiplany i inne popularne szkiełka itp.do różnych Certo to przylgnęła do niego opinia gorszej półki niż Zeiss. I nie ma qultowego napisu.

Może dygresja, ale ... to jak o wyższości świąt Bożego Narodzenia itd.
http://www.theage.ru/Articles/30072014.html

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach