jorge.martinez napisał/a:CytatPo ok pięciu latach koszty się wyrównają.
Wtedy P67II z obiektywem może być warty ok 5 tyś a
D800 z obiektywem ok 10 tyś
Na jednej szali masz filing średniaka, na drugiej brak upierdliwości i nieprzewidywalności procesu negatywowego.
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
Rób jak uważasz, skoro nie uważałeś jak robisz ! ))
DiMarco napisał/a:Przepraszam, się wtrącę (subiektywnie): może jednak taka chwila zastanowienia, moment zawahania przed naciśnięciem spustu ?
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
Rób jak uważasz, skoro nie uważałeś jak robisz ! ))
Wywalasz 290 i obrabiasz tylko tych 10.Jasiek Matacz napisał/a:zamiast 200-300zdjęć mam 10-15,dzięki czemu są bardziej dopracowane i więcej czasu mam na ich obróbkę(jest ich mniej)
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
jorge.martinez napisał/a:Pewnie wychodząc w plener z takim aparatem nieco się dowartościowujemy
Hehe, no pewnie. Mnie to jednak wystarczaromeoad napisał/a:W większości tylko sami przed sobą.
Nie spodziewałem się, jak szybko przestanę się krępować chodząc z aparatem i statywem. Czuję się chyba nawet bardziej na miejscu i niezauważalny, niż z małym aparacikiem do streeta.romeoad napisał/a:A inni widzą po prostu dziwaka ze śmiesznym aparatem,
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
jorge.martinez napisał/a:Czuję się chyba nawet bardziej na miejscu i niezauważalny, niż z małym aparacikiem do streeta.
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
To nie jest format dla skąpych ludzi, czy takich co się szybko zniechęcają. Ale rzeczywiście, konstrukcja Mamiyi (komplikująca ją nieco) daję niebagatelną przewagę przy błysku.RiddlerPL napisał/a:Niby pentax ma specjalne obiektywy z migawką centralną jednak sa one nietanie zaś ich używanie (cała procedura) potrafi byc jednak deko upierdliwe.
Chyba nikt jednoznacznie nie dowiódł, by ono miało znaczący wpływ na efekt końcowy. Fafniak przekonywał że tak jest. W kontekście fotografowania na czasach poniżej 1/125. Ale powiem Ci, że chciałbym to zobaczyć. Ponoć to widać na odbitkach 30x40.RiddlerPL napisał/a:Do tego migawka Pentaxa 6x7 jest duża, ciężka (a więc ma spory moment bezwłądnosci) więc powoduje zauważalne szarpnięcie
No wiadomo, że byle co nie wystarczy. To jest taki sprzęt, gdzie statyw zaczyna ceną doganiać aparat.RiddlerPL napisał/a:Byle statyw nie starczy, tzreba coś duzego, ciężkiego z lepsiejszym mocowaniem
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
No w sumie. 6x7 ma 40 lat. 67 góra 20. Przynajmniej na to trzeba brać poprawkę.RiddlerPL napisał/a:Kumpel focił landszafty 6x7
No co Ty. 645 to nie średniak.Jasiek Matacz napisał/a:Może lepiej P645N?
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
Cytat
http://www.butkus.org/chi...rb67_pro_sd.htm
Mamiya - japoński producent aparatów fotograficznych.
Przedsiębiorstwo założone zostało w latach 40. przez Seichi Mamiya, konstruktora i Tsunejiro Sugarawa, finansistę. Firma produkowała m.in. aparaty dwuobiektywowe średnioformatowe serii "C": C3, C33, C22, C220, C330, C330f, C220f, C330s, jednoobiektywowe lustrzanki średnioformatowe RB67 i RZ67, aparaty dalmierzowe średnioformatowe 6 i 7 oraz małoobrazkowe lustrzanki m.in. modele ZE i ZM. Producent oferuje również cyfrowe aparaty średnioformatowe, m.in. model ZD we współpracy z duńską firmą Phase One, która od 2009 roku jest właścicielem japońskiego przedsiębiorstwa.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mamiya
1. RB67 Professional 1970
2. RB67 Pro-S 1974
3. RB67 Pro-SD 1990
szklarnia
37mm f/4.5C Fisheye (9 elements in 6 groups) filter holder (f/32 to 4.5)
50mm f/4.5 (11 elements in 8 groups) 77mm filter (f/32 to 4.5, slip on hood)
50mm f/4.5C (11 elements in 8 groups) 77mm filter (f/32 to 4.5, slip on hood)
65mm f/4.5 (8 elements in 8 groups) 77mm filter (f/32 to 4.5, slip on hood)
65mm f/4.5C (8 elements in 7 groups) 77mm filter (f/32 to 4.5, slip on hood)
65mm f/4.5 K/L (9 elements in 8 groups) 77mm filter (f/32 to 4.5, slip on hood)
75mm f/4.5 L shift (9 elements in 7 groups) 77mm filter (f/32 to 4.5, slip on hood)
90mm f/3.8 (7 elements in 6 groups) 77mm filter (f/32 to 3.8, screw on hood)
90mm f/3.8 (7 elements in 5 groups) 77mm filter (f/32 to 3.8, screw on hood) New
90mm f/3.5 K/L (8 elements in 7 groups) 77mm filter (f/32 to 3.5, screw on hood)
127mm f/3.8 (5 elements in 3 groups) 77mm filter (f/32 to 3.8, screw on hood)
127mm f/3.8C
127mm f/3.5 K/L (6 elements 4 groups) 77mm filter
140mm f/4.5C Macro (7 elements in 4 groups) 77mm filter
150mm f/4C Softfocus (5 elements in 3 groups) 77mm filter (f/32 to 4, screw on hood)
150mm f/3.5 K/L (6 elements in 4 groups) 77mm filter
180mm f/4.5 (5 elements in 3 groups) 77mm filter (f/45 to 4.5, screw on hood)
180mm f/4.5C (5 elements in 3 groups) 77mm filter (f/45 to 4.5, screw on hood)
210mm f/4.5 APO/L (7 elements in 5 groups) 77mm filter
250mm f/4.5 (5 elements in 4 groups) 77mm filter (f/45 to 4.5, screw on hood)
250mm f/4.5C (5 elements in 4 groups) 77mm filter (f/45 to 4.5, screw on hood)
250mm f/4.5 K/L (7 elements in 5 groups)
250mm f/4.5 APO/L (7 elements in 6 groups) 77mm filter
350mm f/5.6 APO/L (7 elements in 6 groups) 77mm filter
360mm f/6.3 (8 elements in 5 groups) 77mm filter (f/45 to 6.3, screw on hood)
360mm f/6.3C (8 elements in 5 groups) 77mm filter (f/45 to 6.3, screw on hood)
360mm f/6 K/L
500mm f8C (6 element in 6 groups) 105mm filter (f/32 to 8, slip on hood)
500mm f/6 APO/L (7 element in 7 groups) 105mm filter (f/45 to 6, slip on hood)
Zoom
100-200mm f/5.2 zoom lens (14 elements in 12 groups) 77mm filter
http://camera-wiki.org/wiki/Mamiya_RB67
http://www.youtube.com/watch?v=WhL2CA-zauU
http://www.youtube.com/watch?v=xbdx72dYnu4
1. RZ67 Professional 1982
2. RZ67 Professional II 1995
3. RZ67 Professional IID 2004
http://www.foto-kurier.pl...rze-2-2000.html
CytatMnie by akurat Mamiya nie wystarczyła (żadna, która jest na rynku, choć dostrzegam plusy i RB/RZ i 7II i np. C330). Na pewno nie jako jedyny średni w stajni. SMC 67 105/2,4. To as w rękawie Pentaksa.
CytatSami nie wiecie co chcecie. W d.... się poprzewracało.
CytatHe only owned two lenses: an 80 mm and a 150 mm. He considered the 80 to produce too much distortion, and liked having a lot of space between himself and the sitter - so much so that they often couldn't hear his quiet voice.
http://www.apug.org/forum...-technical.html
Cytat
Jeszcze tylko przypomnę, że instrukcja zaleca zwalnianie migawki w odkręconym obiektywie, który nie ma być używany.
Tak samo rób z korpusem: zwalniaj lustro i migawkę gdy aparat wędruje do szuflady, a będziecie żyli długo i szczęśliwie.
Dodałem w PDF część instrukcji mówiącą o tym, że obiektyw przed założeniem na korpus należy ręcznie napiąć.
Na końcu drugiej strony jest informacja o sposobie zwalniania migawki w obiektywie.
http://www.korex.net.pl/forum/download.htm?id=2184
http://www.korex.net.pl/f...m?t=7683&lofi=0
"W sztuce może być coś dobrze zrobione albo źle, nic więcej." Stanisław Lem
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl