tomekl  Dołączył: 25 Maj 2006
wojtkow, zwróć uwagę na średnicę lampy - ja kiedyś kupiłem taniutką o srednicy 9.5cm i cięzko na nia jest znaleźć softboxy (standardowe zaczynałay sie od średnic 10.5cm). 1/8 mocy to nie jest dużo.... czasem brakuje (nie zawsze chce się robić zdjecia na iso100 i f=8...)
 

pyciar  Dołączył: 29 Cze 2007
Nie znam się za bardzo ale słabawe te błyskotki chyba. Poszukaj jak z zakresem regulacji (płynny czy skokowy? jaka najniższa wartość?). Piloty 50W też się będą grzały w takiej małej puszeczce. Nie wiem jakie jest mocowanie tych akcesoriów - żeby się nie okazało że jak dokupisz mocniejszą lampę albo inny softbox i nie będzie jak to pomocować... Ale z 2 strony gdyby mnie było stać i miałbym gdzie się z tym rozłożyć to czemu nie? Jak się znudzi zawsze można na naszej giełdzie wystawić (z odpowiednio niższą ceną :-P )
 

tomekl  Dołączył: 25 Maj 2006
Do studia domowego 150Ws w zupełności wystarcza. czasem nawet chaiałoby sie mniej... dla duzych projektów i przestrzeni to sa i większe lampy. Ja swoimi 150tkami swobodnie grupe na sali gimanstycznej robiłem...
 

joker333  Dołączył: 24 Cze 2009
podepnę się pod temat czy biały parasol odbijający(z czarna czasząa) daje o wiele lepsze efekty niż transparentny planowałem kupic kolejny transparentny ale teraz tak się zastanawiam cena tego odbijającego niemal 3 razy wyższa nigdy takowego nie miałem porównania nie mam


Nie piszcie o softboksach ma być mobilnie a softboksa mam :mrgreen:
 

Sebastian  Dołączył: 19 Kwi 2006
Ten biały odbijający bardziej skupia światło, nie wędruje ono tak sobie na boki i nie szwenda się po okolicy. W studiu zauważysz różnicę, w plenerze raczej nie.
 

tomekl  Dołączył: 25 Maj 2006
softboxy takze bywają mobilne;-)
a parasolki, niezaleznie od koloru wiart tak samo porywa w plenerze;-)
softvoxy zreszta także;-)
 

joker333  Dołączył: 24 Cze 2009
że mobilne bywają to wiem
Co do rykoszetów z transparentnych też zdaję sobie sprawę, tylko czy cienie bardziej miękkie będą z takiego odbijającego ?
 

tomekl  Dołączył: 25 Maj 2006
Ja nie lubie parasolek, ale na podstawie własnych doświadczeń wolę transparentne dają efekt zbliżony do softboxa (pomijając duże rozproszenie swiatła w koło) a odbijajace (srebrbne w srodku mam) raczej światło ostre jak z reflektora o większej srednicy. odbijajacych białych nie mam.
 

Sebastian  Dołączył: 19 Kwi 2006
Postaram się zrobić eksperyment w ten weekend, to samo ustawienie światła (jedna lampa + blenda) z 3 parasolkami: transparentna, odbijająca biała i srebrna, no i zobaczymy czy będzie widać duże różnice (zwłaszcza między tymi dwoma odbijającymi).
 

joker333  Dołączył: 24 Cze 2009
Sebastian,
byłbym wdzięczny jakiegoś ludzia jako modela weź :mrgreen:
tomekl,
srebrna też mam, może z raz jej użyłem ;-)
 

BAN paradziqs  Dołączył: 05 Sie 2009
Sebastian, dobry pomysl, czekam na rezultaty..
 
blade74  Dołączył: 25 Lut 2009
Podłączam się pod temat aby nie zaczynać nowego wątku. Również myślę o małym, domowym studio w pomieszczeniu o wymiarach 3x4,5m. Chciałbym tam próbować swoich sił w portretowaniu (nie mam w tym żadnego doświadczenia). Czytam na róznych forach o lampach studyjnych, parasolkach, blendach, softboxach i głupieję. Posiadam tylko lampę FGZ-540 i chciałbym ją wykorzystać. Proszę o poradę w ukompletowaniu małego, domowego studia. Czy lampę (FGZ540) zamontować na statywie i do tego parasolka czy lepiej softbox? Czy do tego zestawu może druga lampa studyjna (jak z tego zestawu: http://funsports.pl/p,pl,...+i+statyw.html) z softboxem? Jak wyzwalać lampę studyjną bo zewnętrzną to pewnie w trybie slave wbudowaną? Proszę o porady. Myślę o wydaniu max. 1000 zł i chciałbym na tym rozpocząć przygodę z fotografią studyjną. Proszę o wyrozumiałość i nie znęcanie się zbytnie nade mną za laickie dla wielu pytania.
 

michalwochna  Dołączył: 31 Sty 2007
blade74 Mając budżet 1000 zł myślę, że jedynym wyjściem będzie zakup dwóch lamp YN-460 II, do tego wyzwalacze radiowe RF-602 (wyzwalacz i trzy odbiorniki - jeden dla Twojej 540.), na początek lekkie, przenośne tanie statywy, głowice do mocowania lamp i parasolek, no i parasolki. Z dodatków przyda się strumienica własnej produkcji, grid oraz zestaw filtrów korekcyjnych.

Mając taki budżetowy zestaw, będziesz mógł stawiać pierwsze kroki w fotografii studyjnej. Mało tego, będziesz mógł sprzęt zabrać ze sobą również w teren. Będziesz używał światła błyskowego, ręcznie będziesz sterował parametrami swoich lamp.
 
blade74  Dołączył: 25 Lut 2009
A dlaczego nie lepiej np. wykorzystać lampę zewnętrzną zamocowaną na statywie i parasolkę a jako drugie źródło światła np. lampę 200Ws + softbox? Nie zda to egzaminu? Pytam bo chciałbym wykorzystać lampę a może jako drugie źródło światła właśnie jakąś studyjną albo może dwie studyjne a lampa jako trzecie źródło? Mogę nieznacznie zwiększyć budżet. W tak małym pomieszczeniu może wystarczy lampa/lampy 200Ws?
 

romeoad  Dołączył: 02 Lis 2009
540 błyska z mocą podobną do lamp 200-250Ws, niektórzy uważają, że to nawet 300Ws. I o ile YN-580 o podobnej mocy błysku co 540FGZ można dostać za 250-300 zł, to studyjnej lampy o takich parametrach za te pieniądze nie kupisz. Nie pisząc o tym, że lampy aparatowe można zabrać bez przeszkód w teren.
W przypadku lamp aparatowych może być pewien problem z softboxem, ja mam taki chiński 60x60 i ma wyjątkowo niewygodne w obsłudze mocowanie - w porównaniu z softboxami do lamp studyjnych to.. jak robienie ślubów kompaktem: da się.
 

joker333  Dołączył: 24 Cze 2009
romeoad napisał/a:
540 błyska z mocą podobną do lamp 200-250Ws, niektórzy uważają, że to nawet 300Ws.

nie wielm ile LP ma 540 ale czytałem że sb900 to odpowiada mocy coś około 100ws (80-90 bodajże)
blade74,
są zestawy 2 szt quantuum po 200ws ze statywami parasolkami i jakąś torbą na to cena nowych coś koło 1100-1200 na takie wymiary pomieszczenia jak masz top będzie starczało spokojnie
 
blade74  Dołączył: 25 Lut 2009
Czyli dwie lampy studyjne a zewnętrzna 540-stka jako doświetlająca? I czy lampy studyjne z softboxami a zewnętrzna z parasolem?
 

joker333  Dołączył: 24 Cze 2009
blade74 napisał/a:
Czyli dwie lampy studyjne a zewnętrzna 540-stka jako doświetlająca? I czy lampy studyjne z softboxami a zewnętrzna z parasolem?

oj takie pytania.... to już jak wolisz i jaki chcesz efekt osiągnąć musisz poczytać o świetle i modyfikatorach
 

michalwochna  Dołączył: 31 Sty 2007
blade74 napisał/a:
A dlaczego nie lepiej np. wykorzystać lampę zewnętrzną zamocowaną na statywie i parasolkę a jako drugie źródło światła np. lampę 200Ws + softbox? Nie zda to egzaminu?

Każda opcja będzie miała swoje wady i zalety.

Dlatego, gdy ktoś zadaje takie pytania, to trudno coś więcej doradzić i wskazać. Stąd wiele osób - w tym i ja - poleca lampy na stopkę. Bowiem te dają już na wstępie pewną elastyczność, wygodę oraz moim zdaniem większą radochę, bo możesz niewielkim kosztem bardzo poszaleć i również w terenie.

Dalej tak na prawdę nie napisałeś co chcesz osiągnąć i jakie zdjęcia byś chciał robić. W ten sposób dalej więc można tylko gdybać. Jeśli Cię stać, to kup parasolki i softboxy, w ten sposób sam wybierzesz, co lepsze jest dla Ciebie.

Jeśli ma być tanio, to na początek parasolki. Przestaną Ci wystarczać, to kupisz softboksy.

Jeśli natomiast dalej nie wiesz co robić... to najtaniej i z całkiem szerokim wachlarzem możliwości - pozostają lampy na stopkę. Bo te zawsze się przydadzą, niemal w każdych warunkach.
 
dreamart  Dołączył: 19 Sie 2010
Pozwolę sobie podłączyć się do wątku. Mam dylemat odnośnie wyboru lamp studyjnych. Przeglądam niskobudżetowe lampy i jestem już totalnie skołowany :-/ Planuję małe amatorskie studio - ok. 25 m2 głównie do portretów i całej sylwetki. Ostatecznie uznałem, że najlepiej będzie kupić dwie takie lampy: http://fripers.pl/product...-FreePower.html , do tego softboxy 60x90 i większy ok. 140-160cm. Ma ktoś do czynienia z tymi lampkami? Na forum nic o nich nie znalazłem, w necie opinii raczej mało. Rozważam jeszcze: http://fripers.pl/product...-FreePower.html lub http://www.funsports.pl/p...ux++vc300.html. Dziękuję z góry za pomoc. Pozdrawiam!!

[ Dodano: 2011-03-08, 15:16 ]
Ponawiam pytanie, czy ktoś miał do czynienia z lampami jak z poprzednich linków, tj. DP-300, EX-300LR LCD lub Powerlux VC-300. Jeśli ktoś używał to bardzo proszę o opinię. Wiem, że to chińszczyzna.. ale ja jestem totalnym amatorem jeśli chodzi o studio i nie będę ich eksploatował zbyt intensywnie.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach