mechamick  Dołączył: 12 Kwi 2008
Sigma 70-300 APO DG MACRO - Zdjęcia makro
Witam wszystkich użytkowników forum. Cieszę się że jako świeży nabywca K10D znalazłem tak gwarne forum na ten temat :)

Pytanie moje (mam nadzieję nie skaże mnie na wieczne pośmiewisko wśród forumowiczów) jest takie: jak mam się zabrać za zdjęcia makro korzystając z obiektywu Sigma 70-300mm APO DG Macro? Zakupiłem ten obiektyw mając na dużej uwadze możliwość robienia zdjęć makro, a tu coś mi się wydaje że nie jestem w stanie fotografować mróweczki czy innego robaczka z bliska bo ostrość mogę złapać przy odległości niecałego metra. Dlaczego więc jest to obiektyw MACRO?? A może moje pojęcie o zdjęciach Makro jest po prostu mylne..

Pozdrawiam wszystkich serdecznie :)
mechamick
 

piter_76  Dołączył: 23 Kwi 2007
Mam ten obiektyw w swojej szklarni i wszystko jest jak najbardziej ok w tym co piszesz :-) Maksymalna skala odwzorowania tego obiektywu wynosi 1:2 i uzyskuje sie ja wlasnie z odleglosci okolo metra liczac od plaszczyzny matrycy, od kranca maksymalnie wysunietego tubusa obiektywu jest to okolo 70 cm ;-)
Akurat ten obiektyw tak ma, dla jednych to wada, dla innych zaleta, zaleta jest taka, ze robactwo nie jest tak latwo sploszyc.

Ja robilem troche makr tym obiektywem i generalnie bylem bardzo zadowolony ;-)
 

thrackan  Dołączył: 08 Lut 2007
A po co fotografować z bliska? To by się chyba kłóciło z ideą teleobiektywu... A "MACRO": oznacza zazwyczaj tyle, że obiektyw przy jakiejśtam ogniskowej daje skalę odwzorowania w okolicach 1:1, 1:2. Raczej niezależnie od minimalnej odległości ogniskowania.
 
Paulos  Dołączył: 08 Mar 2007
to nie jest obiektyw do mróweczek - do płochliwych motylków raczej.
 
CLE  Dołączył: 24 Paź 2007
Re: Zdjęcia MACRO
mechamick napisał/a:
Dlaczego więc jest to obiektyw MACRO??
mechamick