dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
jaki mikrofon - pojemnosciowy czy dynamiczny?
Chce sie pobawic w nagrywanie w domu. Potrzebuje mikrofonu. Chce kupic raz a dobrze. Chodzi mi o taki pojemnosciowy co potrzebuje zasialania. Mniejsza o to jak bede go podlaczal, pewnie z zasilaczem. Chodzi mi o to, czy nagrywajac na komputerze, na zwyklej karcie dzwiekowej, zauwaze jakakolwiek roznice miedzy mikrofonem pojemnosciowym a dynamicznym? Pytam sie, bo takiego Behrinegra C 1, przy niewielkiej gimnastyce mozna miec za okolo 100 zl. Czy poza tym, ze te wielkomembranowe bardzo smacznie wygladaja, jest sens ladowania sie w pojemnosciowe na zasilanie phantom? DDspeed, Dagio? :-P

Kocurek  Dołączył: 16 Maj 2008
to zależy co chcesz nagrywać. Każdy mic do studia jest inny, różni się charakterystyką, częstotliwością. Jestem muzykiem i też swego czasu spędziłem w studio, za stołem jak i w "dziupli"

rukasz  Dołączył: 31 Gru 2007
Pamiętaj, że o ile mikrofon pojemnościowy będzie lepszy do nagrywania np wokali bo chatakteryzuje się bardzo dużą dynamiką, szczegółowością dzwięków głębią i znacznie lepszym przenoszeniem niskich tonów to bedzie po pierwsze droższy i będzie potrzebował zasilania phantom48v. Jeżeli mieszkasz w centrum i masz slabo wygluszone pomieszczenie to czasem w połowie swoich nagrań możesz usłyszec zamykanie drzwi w autobusie na ulicy (Ikarusy w Lublinie brzmią cudownie). Do tego będziesz potrzebował popfiltra chyba, że nie będziesz nagrywał wokali.
Mimo wszystko jednak to co uzyskasz bardzo pozytywnie Cię nastroi, ja uwielbiam sluchac nawet surowych, jeszcze pred masteringiem nagrań moich przyjaciół robionych w sumie w domu, właśnie na pojemnościówkach. Po prostu te dzwięki są takie 'niemikrofonowe', naturalne.
Przyjaciel uzywa swojego rowniez jako mikrofonu do skype - na głowę sluchawki bezprzewodowe i chodzi po domu, a mikrofon stoi sobie w pokoju, a i tak wszystko zbiera.