Pioter  Dołączył: 18 Cze 2007
Slajd Fuji rpt 64 w świetle dziennym
Witam
Czy ten slajd naświetlany w świetle dziennym ma czułość 64 (oczywiście bez filtra) i czy macie jakieś doświadczenia z tym filmem w takich warunkach?
Pozdrawiam
Piotr
 

MarWoj  Dołączył: 15 Mar 2007
Pioter, rozumiem,że wiesz jakie jest przeznaczenie tego materialu i znasz skutki jego naświetlenia w świetle o temperaturze barwowej duzo wyzszej.
Czułość nie zależy od rodzaju swiatła : 64 ISo to 64 ISO. ;-) Sam użyłem go kilka razy,zgodnie z przeznaczeniem tzn. w swietle żarowym. W dziennym go nie naświetlałem.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
MarWoj napisał/a:
Czułość nie zależy od rodzaju swiatła : 64 ISo to 64 ISO.


Czulosc wyznaczana jest zawsze dla danego spektrum...

MarWoj napisał/a:
W dziennym go nie naświetlałem.


Ja naswietlalem pod wieczor, wyszedl MEGA niebieski. Nie pamietam czy sie przeswietlil czy niedoswietlil, wiec mysle ze mozna zaeksperymentowac w okolicach czulosci nominalnej.
 

thrackan  Dołączył: 08 Lut 2007
Używałem tego filmu w świetle sztucznym oraz w dzień zarówno z filtrem 85B, jak i bez. Tak, jak Alkos napisał - w dzień bez filtra niebieska dominanta zalała obraz (i na czułości nominalnej film wyszedł tak o 1/3 EV prześwietlony). Z w/w filtrem wychodziła leciutka żółta dominanta przy zdjęciach w pełnym słońcu (film raczej dobrze naświetlony). Wychodzi na to, że ideałem byłby filtr nieco tylko zimniejszy od 85B. Ogólnie materiał daje radę, ale w dzień raczej polecałbym sensję. Jest prościej.

Jak mi skaner na wydziale znormalnieje i zechce współpracować, to wrzucę przykładowe klatki.
 
Pioter  Dołączył: 18 Cze 2007
Witam
Na tym materiale chciałbym zrobić zdjęcia w dzień i uzyskać niebieską dominantę sugerującą późny wieczór. Jeżeli piszecie, że niebieskiego jest za dużo będę musiał popróbować, mam kilka rolek. Myślałem też o wypróbowaniu tego filmu w nocy na czasach naświetlania 4, 5 minut i dłużej. Niebieski zafarb może być wtedy ciekawym efektem. Jeżeli macie jakieś sample to chętnie zobaczę.
Dzięki serdeczne wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
Piotr
 

Yeti  Dołączył: 04 Lip 2007
To jest (bo go chyba nadal produkiją) doskonały materiał (RTP II, bo I był gorszy).
Bardzo dobry do światła dziennego, oczywiście z dobrze skonwertowananą temperaturą barwy światła, często wtedy przydatny jest "color meter" i szerszy wybór filtrów niż tylko podstawowy KR12 czy 85B. Film ma efekt Schwartzschilda przesunięty w kierunku długich czasów (bodajże do kilkunastu sek nie wymaga korekcji), w przypadku fotografii krajobrazowej możliwe jest pozbycie się nieprzyjemnych niebieskich zafarbów na horyzoncie, bo nadmiar UV doskonale odcinją łososiowe filtry konwersyjnie. Niezastąpiony w reprodukcji dzieł sztuki.
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
 
Pioter  Dołączył: 18 Cze 2007
Witam
Dzięki za odzew, poczytam sobie o tym filmie trochę.
Pozdrawiam
Piotr

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach