Marek Wyszomirski  Dołączył: 18 Kwi 2006
DA 70f2.4 - winietowanie.
Założyłem dziś DA 70f2.4 na MZ-5n i w wizjerze żadnego winietowania nie widać. Nie wiem, jak by było na filmie (wizjer MZ-5n nie łapie 100% kadru) - nie mam jak sprawdzić, bo żadnego filmu w domu nie mam.
 

asklop  Dołączył: 22 Kwi 2006
Marek po twoim opisie tego obiektywu w innym poście sam zamówiłem go u Piotra. Jutro ma być u mnie. :mrgreen:

Jak testowałeś na obecność FF/BF to, napisz jak małe GO można uzyskać z małej odległości przy portrecie.

Winietowanie ponoć pomijalne na pełnej klatce.
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Czyli najprawdopodobniej jest tak, jak z DA 40/2.8 Ltd - też można używac na pełnej klatce.
Ładnie, ładnie.
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
ja was hejtuje kurde !!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
asklop, to Ci może pomóc:
http://www.dofmaster.com/dofjs.html
Możesz sobie sprawdzić dowolną kombinację szkło + puszka

 

asklop  Dołączył: 22 Kwi 2006
dzięki Jarek. Tego potrzebowałem.

czytałem też test DA 21/3,2 i tam z winietą tak słodko już nie jest. trzeba przymknąć o dwie działki.

[ Dodano: 2007-02-07, 22:25 ]
wczoraj dałem ssyłkę na test DA 70/2,4 przeciw FA 77/1,4 ale umieściłem w wątku dostawa w dziale giełda. może nie wszyscy widzieli więc wkleję jeszcze raz.
Jak ktoś zna rosyjski to może poczytać

http://www.pentaxnews.ru/...fa/70_vs_77.htm
 

Marek Wyszomirski  Dołączył: 18 Kwi 2006
Jeszcze nie zdążyłem nim żadnego portretu zrobić... Ale widzę, że już mnie Jarek wyręczył.
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
asklop napisał/a:
napisz jak małe GO można uzyskać z małej odległości przy portrecie.
zrobiłem tabelkę, ale nie mogę wrzucuć, bo modom html źle działa. Będzie tutaj-> LINK, tylko alkos wstawi mi post pusty. :mrgreen:
 

asklop  Dołączył: 22 Kwi 2006
sprawdziłem.
głębia ostrości może i nie papierowa a tylko :-) grubopapierowa, bo po 0,43 cm in front i 0,43 cm behind dla 70 cm i przesłony f 2,4 , ale dla portretu wystarczy.
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
to świetna wiadomość - stałka portretowa w ludzkiej cenie do pentaxa AF na pełną klatkę..
:)

cu-do!
tylko,czy pełna dziura daje radę na tyle żeby to była konkurencja dla 77/1.8 ?bo

a i mam pytanie - czy z racji tego że jest takie naleśnikowate to szkło, to zmniejszają się drgania szkła związane z długością ,czyli że można zrobić 1/30 na przykład nie potrząśnięte spokojnie?
 

asklop  Dołączył: 22 Kwi 2006
to że naleśnk to chyba nie ma znaczenia, bo liczy sie ogniskowa
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
asklop napisał/a:
to że naleśnk to chyba nie ma znaczenia, bo liczy się ogniskowa


zawsze myślałem że chodzi o drgania wywołane długością szkła, ale to były takie moje chłopsko rozumowe domysły:)

czy wiesz może Ty albo ktoś inny, gdzie można przeczytać z czego to wynika jakich praw fizyki etc?
 

asklop  Dołączył: 22 Kwi 2006
w tym linku, który podałem wcześniej autor pisze, że do przesłony f 3,5 obrazy uzyskiwane DA 70/2,4 są bardzo podobne do FA 77/1,8, ale wraz z przymykaniem obraz w strefie ostrości staje sie trochę mniej plastyczny.
Ale za taką cenę i tak chyba teraz na rynku nie ma alternatywy
 

Slava  Dołączył: 25 Kwi 2006
guerilla napisał/a:
czy wiesz może Ty albo ktoś inny, gdzie można przeczytać z czego to wynika jakich praw fizyki etc?

Chodzi o kąt widzenia obiektywu. Żeby uwypuklić -jeśli masz obiektyw szerokokątny, który widzi 100* w pionie (kąty widzenia podawane są dla przekątnej) to drgnięcie ręki o 3* da ruch obrazu w wizjerze o 3%. Jeśli teraz założysz teleobiektyw który widzi w pionie 3* to takie samo drgnięcie spowoduje, że obraz w wizjerze (a więc także na filmie/matrycy) skoczy w tym samym czasie o 100%. Sama fizyka -3% to dla matrycy około 0,5mm w czasie powiedzmy 0.1s czyli prędkość tego ruchu to 5mm/s. Dla teleobiektywu da to nam 17mm w tym samym czasie czyli 170mm/s czyli 34 razy szybciej. Czyli aby otrzymać to samo rozmycie (lub tą samą ostrość) trzeba użyć 34x krótszego czasu, o ile się nie mylę.
Mam nadzieję, że wyjaśniłam.
Pozdrawiam
 

Marek Wyszomirski  Dołączył: 18 Kwi 2006
Slawa - to co opisujesz odnosi się do pochylania osi optycznej. Oprócz tego mogą występować też poruszenia aparatu bez pochylenia osi optycznej. Ich wpływ na ostrość jest z kolei zależny od skali odwzorowania (jeśli podczas zdjęcia odległego krajobrazu naciskając spust przemieścisz aparat o pół milimetra - efektu na zdjęciu w ogóle nie zauważysz, ale jeśli zrobisz to samo portretując muchę - zdjęcie będzie do wyrzucenia).
 

Slava  Dołączył: 25 Kwi 2006
Marek Wyszomirski, : dokładnie tak jak piszesz. :-B Ale pytanie było o wpływ ogniskowej na możliwość poruszenia :-P Zresztą, jeśli ktoś nie bawi się w makro to pochylanie ma chyba większe znaczenie niż przesunięcie równoległe do płaszczyzny matrycy.
No i dochodzą jeszcze obroty wokół osi, przed którymi SR w Pentaksach tak wspaniale chroni w przeciwieństwie do AS Minolty :mrgreen:
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
Dziękuje za odpowiedzi.

pozdr
rafal
 

asklop  Dołączył: 22 Kwi 2006
właśnie przed chwilą odebrałem od kuriera swoją 70/2,4 :mrgreen:

jest na razie zbyt zimna żeby podpinać pod aparat , więc poczekam z godzinkę aż odtaje, potem strzelę pare fotek testowych
 

vesper  Dołączyła: 19 Gru 2006
asklop I hate you!
 

asklop  Dołączył: 22 Kwi 2006
vesper napisał/a:
asklop I hate you!


dzięki vesper!!!

szkiełko przestrzeliłem i ogłaszam
- żadnego FF/BF nie stwierdzono
- nastawianie ostrości w dobrych warunkach oświetleniowych pewne i dokładne
- w gorszych warunkach (energooszczędna żarówka 20W) autofokus działa wolniej ale też trafia w punkt
- dobre wykonanie (nie dorównuje jednak obiektywom z seri K i M, ale przy innych af to prawdziwa perełka) i mała waga
- ostry obraz nawet na max otwartej przesłonie a miłe dla oka nieostrości

chyba pomyślę o 21/3,2 do kompletu ;-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach