TomaSzSz  Dołączył: 05 Lip 2007
Multiekspozycja - P50 P30 Da rade ?
Witam, mam pytanie, czy da się uzyskać, efekt multi ekspozycji na tych korpusach ?
 

thrackan  Dołączył: 08 Lut 2007
"It doesnt have exposure compensation, but it offers exposure lock and although it doesnt have a multiple exposure mechanism, you can do multiple exposures manually (eg. press the rewind button, hold the rewind crank steady and advance the film)."

Za: http://www.photographyrev...?sort=3&index=0

Czyli tak samo, jak z MESem.
 

TomaSzSz  Dołączył: 05 Lip 2007
thrackan, a można po naszemu ? ;-)
 

szymon_h  Dołączył: 04 Lis 2008
chyba chodzi o to ze trzeba wcisnac ten guzik od przewijania filmu ;-)
 

TomaSzSz  Dołączył: 05 Lip 2007
szymon_h, no tak ale bęben z filmem dalej się obraca w środku z filmem.

[ Dodano: 2010-02-11, 22:38 ]
Ok Działa Dzieki ;-)
 
Grzegorz P  Dołączył: 08 Mar 2022
Ktoś może wie jak osiągnąć ten efekt multiekspozycji w P50 ? Niestety TomaszSZSZ już nie użytkowuje forum i nie mam jak się dowiedzieć :(
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
 

powalos  Dołączył: 20 Kwi 2006
Grzegorz P, ale, że co ? Masz na myśli kilkukrotne naświetlenie tej samej klatki filmu ?
 
Grzegorz P  Dołączył: 08 Mar 2022
powalos napisał/a:
Grzegorz P, ale, że co ? Masz na myśli kilkukrotne naświetlenie tej samej klatki filmu ?


Tak i ewentualnie jak praktycznie ta sprawa wygląda.
 

powalos  Dołączył: 20 Kwi 2006
Przede wszystkim, po założeniu filmu do aparatu, należy korbką zwijania powrotnego pokręcić tak aby poczuć opór. Następnie wykonujemy naświetlenie klatki. Wciskamy przycisk odblokowujący zwijanie zwrotne, przytrzymujemy korbkę zwijania i dźwignią naciągu napinamy migawkę. Brzmi to skomplikowanie ale przy pewnej wprawie daje prawidłowe efekty. Działa to z niemal każdym aparatem z naciągiem manualnym.
Są też korpusy umożliwiające wielokrotne naświetlanie bez takiej kombinacji, chociaż wówczas należy - zazwyczaj - przestawić jakąś dźwignię.
I należy pamiętać, że w zależności od zamierzonych efektów należy odpowiednio korygować czas każdej ekspozycji.
 
Grzegorz P  Dołączył: 08 Mar 2022
Czyli rozumiem że w każdym momencie możemy to zrobić, w połowie filmu też? Wystarczy naświetlić, odblokować zwijanie zwrotne, przytrzymać korbkę i równocześnie naciągnąć migawkę. Ale nie będzie wtedy stawiał opór naciąg migawki? Taśma wyjdzie wtedy z trybików?
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Film nie ma tyle luzu, żeby mógł wyjść z zębatki.
Odblokowujemy zwijanie, aby wysprzęglić przewijanie filmu o jedną klatkę i naciągnąć tylko migawkę.
 
Grzegorz P  Dołączył: 08 Mar 2022
Chyba trochę jednak skomplikowane, ale spróbuję w praktyce może będzie łatwe...
A jak osiągnąć taki efekt ze zdjęcia przedstawiającego konia na łące. Że jeden koń jest jak duch a drugi wyraźny (to zdjęcie jest zaraz na górze wystarczy trochę zejść na dół strony)

Link do zdjęcia: https://www.szerokikadr.p...pe1646857188269
 

powalos  Dołączył: 20 Kwi 2006
No i o tym właśnie pisałem, gdy mówiłem o odpowiednim doborze poszczególnych ekspozycji na klatce. Jeden kadr naświetlony np. wg światłomierza (w aparacie lub zewnętrznego) a drugi dość mocno niedoświetlony.
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Łatwo to zrobić jakimś prostym TLRem, który ma naciąg migawki niezależny od przewijania filmu.
 
Grzegorz P  Dołączył: 08 Mar 2022
Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
:-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach