cotti napisał/a:W zeszłym roku byłam na podsumowaniu Tychy Press Foto. Werdykt ogłaszał fotograf (Bartłomiej Barczyk), który na początku przeprosił, że nie ujmie tak pięknie w słowa tego, co chce przekazać, ale nie potrafi - jego środkiem werbalizacji uczuć są właśnie fotografie - w nich zaklina emocje i uczucia
mygosia napisał/a:Mozna malowac, rzezbic, ale nie kazdy ma takie taleny, wiec wtedy dobrym wyjsciem jest fotografia - latwiej to "opanowac" i nad tym zapanowac, niz np. nad malarstwem. Dla mnie artysci to ludzie, ktorzy "widza inaczej" - a pokazac to nam [prostym ludziom ;)] moga za pomoca roznych technik - np. fotografii.
mygosia napisał/a:dobrym wyjsciem jest fotografia - latwiej to "opanowac" i nad tym zapanowac, niz np. nad malarstwem
djack napisał/a:(...) Jesli przyjąć, że fotografia powstaje w momencie naciśnięcia spustu migawki (ciekawie ujęła to Patrycja http://www.pciosek.pl/oautorce/oautorce.htm - Patrycja chyba się nie obrazi, że się na nią powołuję ) to robi się jeszcze trudniej, bo fotograf robiąc zdjęcie niemanipulowane później na kompie ma przed obiektywem skończony zbiór elementów i mniejsze pole manewru niz np. malarz. (...)
Ż jest P... p.
mygosia napisał/a:"Fotografia jako forma wypowiedzi artystycznej"
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd |
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 |
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo!
djack napisał/a:mygosia napisał/a:dobrym wyjsciem jest fotografia - latwiej to "opanowac" i nad tym zapanowac, niz np. nad malarstwem
Własnie to jest powód, że fotografia wcale nie jest łatwiejszym medium wypowiedzi arytystycznej niz np. malarstwo. W powszechnym przekonaniu bardzo łatwo jest nacisnąc spust migawki i zrobic zdjęcie, zwłaszcza dzis kiedy można to zrobic nawet komórką, a aparat fotograficzny ma niemal każdy.
Mniej więcej tak. Obróbka plików też jest ważna - ale kolory Velvia ma nie do pobicia.zorzyk napisał/a:Czy ktoś, kto robił zdjecia na Velvii, może potwierdzić, że takie są obrazy na tym slajdzie?
nie ma sprawy, jak ja prosiłem o coś nietypowego (spoza ram forum), zawsze znalazł się ktoś, kto pomagał. Nie wiem na ile się przydam, ale starałem się pomóc. Może to być wstęp do rozważań... i to niezły wstęp jak sądzę, dyskutować można bez końca.mygosia napisał/a:tref Bardzo dziekuje za tak szerokie rozwiniecie tematu.
obaj artyści to malarze, tylko narzędziem jednego jest pędzel, węgiel, itp, a narzędziem drugiego jest światło.Cytatłatwiej zostać artystą fotografem niż artystą malarzem.
o to chodzi. Nie wiem jak wielu z nas bawiło się kredkami (nie w celu budowania z nich domków z pomostem nad niby rzeką w niby świecie umiejscowionym na dywanie salonu). Szkicowanie to przeważnie wstęp do wszelkich artystycznych działalności w wielku starszym. A co do samej fotorgrafii, to nawet sceny się rozrysowuje, żeby na sesji wiedzieć co i jak i czegoś nie spaprać [wszelkie info od Fafniaka]Cytatto już w rozważania, w którym miejscu kończy się fotografia, a zaczyna grafika.
ostatnio się to trochę przemieszało. Oczywiście, proces ręczny pozwala na bardzo wiele, możemy pod powiększalnikiem kadrować, dłużej świecić, itp. ale to już jakby wyższa szkoła. Pojawienie się cyfry pozwala wszystkim na w miarę swobodne poruszanie się po obrazie i modyfikowanie go w dowolny sposób, dzięki czemu czasem powstają ciekawe wariacje na temat (wiem co ś o takich seriach, jeden obraz wyjściowy i 10 wersji końcowych...ala Andy W. ) Idea zdjęcia moze być rozumiana szeroko. Jedni chcą, by zdjęcie pozostawało takie, jak narysował je ostatni promyk docierający przez szczelinę migawki, inni zaś, by było takie, jak widać w galerii na ścianie. Oba podejścia są dobre, oba mają swoje słabe i mocne strony. Grunt - sztuką jest zrobić coś, co ludzie chcą oglądać!Cytatidea "zdjęcia w momencie pstryknięcia"
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd |
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 |
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo!
tref napisał/a:Grunt - sztuką jest zrobić coś, co ludzie chcą oglądać!
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd |
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 |
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo!
| Samsung GX-1S | Nikon D300 | mała szklarnia | statyw GoldPhoto YH-324 | Kata 3N1-30
Tok'Ra napisał/a:czasu. A zatrzymywanie czasu, swiatla - tego nie snilo się najwiekszym filozofom
k-r, Program A
SMC Pentax: M 28 2.8, M 40 2.8, M 50/4 Macro, M 100/4 Macro, M 135 3.5, K 300 F4, DA 18-55 f/3.5-5.6, F 1:4-5.6 35-80, FA 28-200 mm 1:3.8-5.6 AL (IF)
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl