tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
TKT REGULAMIN
..............................................Tygodniowy Konkurs Tematyczny
........................................................................................
___________________________________________________________________________
.........................................................REGULAMIN
______________________________________________________________>>>WYNIKI<<<

1) Konkurs trwa przez tydzień (tj. od środy rano do wtorku godz. 0.00 czasu polskiego)
[Zdjęcia można nadsyłać do wtorku do północy. Prace na kolejne edycje można przesyłać z wyprzedzeniem -tematy będą znane wcześniej].

2) Każda edycja konkursu będzie posiadała odrębny temat (w przypadkach szczególnych ogłoszona zostanie seria edycji powiązanych tematycznie, ale to później).

3) Zdjęcia można wykonywać dowolną techniką i sprzętem.
Można: Operować na warstwach, kolorach, rozjaśniać/przyciemniać... Dopuszcza się abstrakcyjne przemiany kolorystyczne.
Zabroniony jest fotomontaż i zniekształcenia obiektów (przekształcenia typu rozciąganie, pochylanie! Jeśli zdjęcie będzie przedstawiało architekturę można wyprostować ściany, ale nie wolno ingerować w inne elementy).

4) Zdjęcia należy przysyłać na adres:
.........................kontaktZforum[małpa]poczta[kropka]fm
..........................................w temacie podając: TKT_xxx_nick

5) Zdjęcia proszę nazywać TKT_xxx_nick.jpg, gdzie xxx to numer kolejnej edycji konkursu.

6) W każdej edycji konkursu uczestnik może nadesłać maksymalnie jedno zdjęcie

7) Zdjęcia powinny mieć szerokość dłuższego boku nie większą niż 700px i być formatu .jpg Proszę o odciążanie plików, żeby nie ważyły zbyt dużo.

8) Rozstrzygnięciem konkursu będzie ankieta trwająca 72 godziny (wyniki tajne, aż do zakończenia głosowania!). Na czas jej trwania zdjęcia pozostają anonimowe! [Zasady komentowania podczas trwania ankiety->patrz aneks do regulaminu poniżej]

9) Na czas trwania zdjęć temat pozostaje zamknięty, otwieram go w momencie upłynięcia czasu do realizacji. Wtedy też wstawiam Wasze zdjęcia, tworzę ankietę i możemy dyskutować.

10) PUNKTACJA: W każdej edycji przyznawane są punkty za zajęte w ankiecie miejsce. Za pierwsze miejsce przyznawana jest ilość punktów odpowiadająca liczbie uczestników danej edycji konkursu. Za miejsce drugie o jeden punkt mniej, itd. Każdy z uczestników otrzymuje punkty w każdej edycji. Dodatkowo za udział w edycji przyznawane jest 0.5 pkt [podliczane na koniec konkursu].


Punkty uzyskane przez uczestnika w kolejnych edycjach sumują się. Po zakończeniu edycji 10 komisja przeprowadzi skomplikowane obliczenia i wyłoni osoby zajmujące cztery pierwsze miejsca! Za miejsca 1,2,3 przyznawane będą nagrody (mile widziani sponsorzy). Miejsce nr 4 będzie wyłącznie honorowe!
W przypadku, gdy miejsce nagradzane zajmie sponsor nagrody, gadżet przechodzi na miejsce kolejne, natomiast dla sponsora przypadnie wielki honor bycia "na pudle".

Nie ma przymusu brania udziału we wszystkich edycjach. Zdobyte przez uczestnika punkty będą sumowane, zatem potencjalne laury po zakończeniu edycji 10 są bliższe osobom startującym w większej ilości edycji.

Jeśli zdarzy się, że kilka osób otrzyma taką samą ilość głosów wszyscy otrzymują punkty za najwyższe z zajmowanych miejsc. A jaśniej:
udział brało 5 uczestników (zatem max można zdobyć 5pkt).
uczestnik A - 3 głosy
uczestnik B - 10 głosów
uczestnik C - 3 głosy
uczestnik D - 3 głosy
uczestnik E - 2 głosy
Tabela końca edycji będzie wyglądać następująco:
M1 - uczestnik B - 5punktów
M2 - ex aequo uczestnicy A,C,D 4punkty
M3 - uczestnik D - 3punkty
itd.


11) Każda edycja konkursu będzie przyklejona w dziale Fotografia i tam należy szukać tematu.


12) TEMATY KONKURSÓW:

Temat edycji ma na celu zasugerowanie uczestnikom myśli przewodniej danej edycji. Dopuszcza się swobodną interpretację słowa tytułowego! Dopuszcza się odmienianie tytułu, chodzi o to, by temat mniej więcej wskazywał kierunek pracy!
Przykład: ŚWIATŁO można interpretować jako oświetlenie, ale także oświecenie (w sensie rozjaśnienia umysłu-odkrycia).

Ponieważ przez kilka ostatnich dni toczyły się spory jakie i skąd powinny brać się tematy oraz kto będzie je ustalał postanowiłem poszukać tematu wg. algorytmu:

A) ze strony głównej kliknij losowo na nick osoby obecnej na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

B) wyszukaj posty wylosowanego użytkownika, wejdź na zakładkę o wartości cechy wyniku dzielenia C = n/2 (gdzie: n -zakładka ostatnia (max))

C) wybierz post o numerze 2* C licząc od dołu strony [jeśli post ma mniej niz 10 wyrazów wybierz post nr 4*C licząc od dołu strony]

D) szukaj wyrazu, który wystąpi jako pierwszy po siódmym z kolei wyrazie w zdaniu (pozwala na wyeliminowanie np. partykuł, spójników, nazw własnych, itp.). Licz od początku postu, nie zważając czy jest tam cytat, czy nie!

Kolejnym rozwiązaniem wyboru tematów może być ankieta trwająca przez poprzedającą edycję konkursu. Forumowicze zgłaszają mi na PW propozycje tematów (w temacie wiadomości proszę wpisać ZPT). Tworzę ankietę, głosujemy... Ankieta wchodzi w grę, gdy otrzymam powyżej czterech tematów (z jej rozpisaniem czekam do czasu zgromadzenia takiej ilości propozycji).

___________________________________________________________________________
TEMATY SERII DRUGIEJ:
JEDENASTA EDYCJA EDYCJA KONKURSU nosi tytuł: KORZYŚĆ. Termin nadsyłania upływa 25.09.2007r.
DWUNASTA EDYCJA EDYCJA KONKURSU nosi tytuł: ZROZUMIEĆ. Termin nadsyłania - 02.10.2007r.
TRZYNASTA EDYCJA EDYCJA KONKURSU nosi tytuł: RZUT. Termin nadsyłania upływa 09.10.2007r.
CZTERNASTA EDYCJA EDYCJA KONKURSU nosi tytuł: KTOŚ. Termin nadsyłania upływa 16.10.2007r.
PIĘTNASTA EDYCJA EDYCJA KONKURSU nosi tytuł: ZAKUP. Termin nadsyłania upływa 23.10.2007r.

___________________________________________________________________________
Aneks do regulaminu
ZASADY KOMENTOWANIA
1) Ankieta pozostanie 72-godzinna.
2) Ankieta będzie tajna [zdjęcia anonimowe]
3) Zniesiona zostaje cisza wyborcza, każdy może dowolnie wypowiadać się na temat zdjęć.




___________________________________________________________________________
PIERWSZA EDYCJA KONKURSU nosiła tytuł: PODGLĄD. Termin nadsyłania upłynął 22.02.2007r.
DRUGA EDYCJA KONKURSU nosi tytuł: INFO. Termin nadsyłania upływa 01.03.2007r.
TRZECIA EDYCJA KONKURSU nosi tytuł: BYĆ. Termin nadsyłania upływa 13.03.2007r.
CZWARTA EDYCJA KONKURSU nosi tytuł: ŚWIATŁO-CIENIA. Termin nadsyłania upływa 20.03.2007r.
PIĄTA EDYCJA KONKURSU nosi tytuł: POST. Termin nadsyłania upływa 27.03.2007r.


__________________________________________________________________________
WYNIKI KOLEJNYCH EDYCJI I PRZYZNANE PUNKTY
PUNKTACJA
__________________________________________________________________________

 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
o, fajnie, że startujemy

moje 3 grosze
1. Nie doczytałem (albo Ty nie dopisałeś) ile czasu będzie trwać ankieta. 1 tydzień powinien wystarczyć - czyli byłoby tak jak w RC - równolegle przez tydzień wystawione są ostatnie prace i robimy następne.
2. Dlaczego 550pix? Protest. Forum umożliwia linkowanie plików do 700pix i tego się trzymajmy. No chyba, że konkurs ma mieć zabarwienie filatelistyczne ;-)
3. Nagrody. Powinny byc nagrody. Będzie dreszczyk emocji i większa motywacja do uczestnictwa. Moja propozycja jest taka, że punktujemy miejsca w poszczególnych odcinkach (1pkt za ostatnie, 2pkt za przedostatnie itd). No i oczywiście punkty sumujemy, a powiedzmy po 10 odcinkach mamy pierwsze trzy miejsca. Mam na oku dwa fajne gadżety Pentaksa do kupienia (w ciągu kilku dni) i jak najbardziej mogę robić za fundatora. Trzecią nagrodą może być kubek, albo jak jeszcze się coś nawinie. Ponieważ ciężko będzie ocenić, która nagroda jest najlepsza - zwycięzca ma prawo do wyboru spośród trzech, drugi z dwóch pozostałych, trzeciemu pozostaje trzeci gadżet.
4. Jeśli pomysł z nagrodami przejdzie - chyba wypadałoby prezentować prace do głosowania anonimowo.
5. Jeśli pomysł z nagrodami przejdzie - a jakimś cudem fundator (czyli ja) znajdzie się wśród nagrodzonych (ale to raczej mało prawdopodobne), to nie uwzględniamy go (czyli mnie), i do trzeciej nagrody prawo zyskuje czwarty uczestnik w tabeli.
6. Tak średnio podoba mi się pomysł z nadsyłaniem dwóch zdjęć... poza tym chyba czegoś nie zrozumiałem, jeśli jednak nadeślę dwa zdjęcia, to jak mam nazwać zipa ZPTxxx_1... czy 2? zip chyba powinien być bez Y, a jpgi powinny mieć to w nazwie.
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
Po pierwsze: extra! Dzięki :-B

Teraz moje .3pln:
1. Algorytm to super pomysł, ale trzeba wyeliminować nazwy własne i nicki, bo co, jeśli następnym razem wyjdzie "Bronek"? Albo "Sątopy-Samulewo"? :shock:
2. Przychylam się do 700 pix
3. Przychylam się do jednego zdjęcia / osobę
4. Przychylam się do nagród (choćby symbolicznych czy honorowych, np tytuł "master of disaster") i do anonimowości prac (koniecznie!)
3. Koniecznie rówież trzeba ukrywać wyniki ankiety aż do czasu rozwiązania
4. Na przyszłość otworzyłbym możliwość wybrania tematu również przez ankietę, przez uczestników, z zestawu zgłoszonego przez tychże w dyskusji pod poprzednim odcinkiem.
 

Zdano  Dołączył: 23 Paź 2006
Pomysł bardzo fajny, ze swojej strony chętnie dorzucę jakieś drobne nagrody związane z Pentaksem.
 

macioh  Dołączył: 28 Gru 2006
sa jakieś ograniczenia dotyczące obróbki/montażu zdjęć?

tref, mogłeś utworzyć wątek z regulaminem i wątek z daną edycją konkursu, tak jak jest w rc. byłoby to bardziej przejrzyste.
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
Cytat
sa jakieś ograniczenia dotyczące obróbki/montażu zdjęć?

Właśnie - ja bym jednak dołożył zakaz fotomontażu oraz dorysowanek, jestem za czystą fotograficzną formą. Oczywiście korekta, choćby na warstwach - jak najbardziej. Tak jak w przypadku RC, trzeba postawić gdzieś granicę ingerencji w obraz...
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
Powyższe uwagi naniosłem do regulaminu. Proszę o ponowne zapoznanie się z nim i rozpoczęcie działań fotograficznych.
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
tref, świetnie, dzięki :-) Tak więc od dziś rozpoczynam działania. Punkt pierwszy - myślenie ;-)
 

macioh  Dołączył: 28 Gru 2006
nie za krótka ta ankieta? :roll: może by tak dać te 48h..
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Jeszcze dwa grosze:
1. Ankieta za krótka.
2. Punktowanie. Przy obecnej propozycji, jeśli ktoś przed ostatnią edycją będzie miał ponad 4 pkt przewagi, to już po ptakach, punktowanie w zależności od ilości uczestników w danej edycji będzie ciekawsze i może trochę nawet sprawiedliwsze - jeśli pokonałeś 9 oponentów, to masz 10 pkt, jeśli 2 - to 3.
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
Jarek Dabrowski, masz rację! Zwiększymy dramaturgię, jeśli w ostatniej edycji wystartuje 30 użyszkodników i za pierwsze miejsce można dostać większą ilość punktów niż za wszystkie poprzednie edycje razem. :-P
ankieta 48h wystarczy czy na 72h? (weekend cały?)
Punktacja już poprawiona.
 

Przemas  Dołączył: 11 Gru 2006
No no robi się ciekawie ;). Czekam na pierwsze ZPT :D
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
Przemas, już jest, info tutaj: LINK
 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
Kochani,
ZPT czyli Zdjecie Przez Tydzien, powstalo jako pewien rodzaj prezentacji swojej tworczosci. Ograniczonej ilosciowo do jednego zdjecia w tygodniu, ale nigdy nie pojawial sie tam motyw narzuconego tematu.
Potem pojawila sie idea ZPM bodajze czyli konkursu miesiecznego na zadany temat. W galerii sa jeszcze fotki ze starych edycji. Zdechlo to smiercia naturalna przez zaniechanie.
Ja jestem calym sercem za pomyslem cyklicznego konkursu na zadany temat, ale czy musi on zajmowac miejsce ZPT? Mimo ze o ZPT nikt juz nie pamieta...
Moze niech istnieje jako byt niezalezny? Dlaczego mamy sie ograniczac do prezentacji zdjec tylko na jeden temat?
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Arti, wydaje mi się, że po prostu tylko z nazwą trochę tref nie trafił, bo rzeczywiście ZPT jest zajęte dla prezentacji zdjęć w galerii. I, że spokojnie obydwa twory moga istnieć koło siebie.
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
Macie rację, zmieniam nazwę na TKT (Tygodniowy Konkurs Tematyczny)
........................................................................................
 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
tref napisał/a:
Macie rację, zmieniam nazwę na TKT (Tygodniowy Konkurs Tematyczny)

O! Brawo dla tego pana! O to się mnie rozchodziło...
Dzięki.
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
Arti, dziękuję!
 

cotti  Dołączyła: 20 Kwi 2006
post przeniesiony z innego wątku [przyp. tref]
tref napisał/a:
Chodu zdjęcia robić, konkurs TKT trwa!

no co Ty, poooowoli, mój proces produkcyjny jest zbyt długotrwały, żebym się załapała ;-) musiałabym mieć w tej chwili końcówkę filmu :)
 

PiotrR  Dołączył: 03 Maj 2006
cotti napisał/a:
mój proces produkcyjny jest zbyt długotrwały, żebym się załapała

Mam to samo. To nie są terminy dla niecyfrowych. Ale dzięki nadanemu tempu nie będzie się nudziło, więc nie protestuję.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach