bowie  Dołączył: 12 Mar 2010
awaria Epson V750 wyłącza się samoczynnie
Witam,
Mam problem ze skanerem Epson V750, w tej chwili jest drugi raz w naprawie gwarancyjnej i z tego co mi powiedziano, działa on prawidłowo. Jakaś kobieta z obsługi dzwoniła do mnie celem ustalenia mojego kodu pocztowego i przy okazji podpytałem się dlaczego wg nich skaner jest sprawny. Wspomniała coś o zakłóceniach w mojej sieci elektrycznej (????) Uzasadnienie dostanę prawdopodobnie jutro wraz ze skanerem, więc dam znać.
Bezproblemowo zeskanowałem kilkanaście filmów, ale później skaner zaczął mi się wyłączać samoczynnie, tak mniej więcej po godzinie skanowania, jak gdyby coś się przegrzewało. Lampka start skanera nie świeciła się ani na zielono (prawidłowo), ani na czerwono (symbolizując błąd), poprostu skaner się wyłączał. Nie pomagało naciskanie przycisku start, jedynie odłączenie urządzenia od napięcia i ponowne podłączenie pozwalało zeskanować maksymalnie jedną klatkę więcej, potem skaner znowu umierał. Za pierwszym razem skaner był w serwisie prawie dwa miesiące, nie dość, że nie miałem na czym pracować, to jeszcze gwarancja mi się przez to skróciła. Początkowo mówiono o nienaprawialnej usterce i że dostanę inny, działający skaner (bez sprecyzowania czy to będzie skaner nowy). Potem okazało się, że po wymianie jakiejś części skaner działa prawidłowo. Tego samego dnia jak tylko do mnie dotarł zacząłem skanowanie i oczywiście skaner znowu wyłączał się samoczynnie. Skaner ponownie zgłosiłem do naprawy, ale wg serwisu działa on prawidłowo. Dodam jeszcze, że po pierwszej naprawie na wewnętrznej stronie szyby skanera pojawiły się paprochy, które były widoczne po zeskanowaniu filmów, szczególnie w małym obrazku te paprochu urasatły do gigantycznych rozmiarów... Mam nadzieję, że tym razem ich tam nie bedzie.
Miał ktoś tego typu problemy z Epsonami?
 

gezeb  Dołączył: 26 Maj 2007
Ja bym jeszcze wyeliminował błąd w systemie/sterownikach , z V500 tak miałem na 64bit ( linux sterowniki Avasys , kilka klatek i zawieszenie , pomagało tylko odłaczenie od prądu ) na 32bit systemie wszystko chodziło normalnie .
 

bowie  Dołączył: 12 Mar 2010
W moim przypadku nic się nie wiesza, tylko skaner nagle się wyłącza. Tak, jakbym nacisnął przycisk wyłącz na skanerze. A jeśli chodzi o system to mam W7 64bit

W protokole poreklamacyjnym napisano: "Po testowaniu nie stwierdzono usterki. Wyłączanie może być spowodowane tym, że urządzenie spełnia wymagania ENERGY STAR przez co pozwala w zaoszczędzaniu energii." (sic !!!)

Po cholerę mi oszczędzanie energii, kiedy nie mogę pracować na skanerze? Na pewno tego tak nie zostawię, problem jest techniczny, a nie żaden energo star. A jak energo start, to niech mi wyłączą to g***o. Zaraz napiszę bezpośrednio do Epsona, a nie do wynajętego przez Epsona serwisu LetMeRepair

 

Yeti  Dołączył: 04 Lip 2007
bowie napisał/a:
Wyłączanie może być spowodowane tym, że urządzenie spełnia wymagania ENERGY STAR przez co pozwala w zaoszczędzaniu energii."

to już jest wystarczająca "rekomendacja" tego serwisu :-(

W przypadku 2 miesięcznej naprawy nie powinieneś tracić tego czasu jako gwarancyjnego (w Polsce obowiązują jednolite warunki gwarancyjne i chyba ta kwestia jest ustalona).
Przetestuj dobrze i długo skaner po rzekomej naprawie, spisz wszystkie usterki (łącznie z zabrudzeniem szyby) i żądaj nowego egzemplarza o ile nic się nie zmieniło.
Ale wcześniej zbadaj dobrze czy nie jest to efekt wspomnianego wyżej konfliktu z systemem komputera, tyle tylko że to byłby dziwny konflikt ujawniający się po relatywnie długim czasie pracy.
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Sprawdź w menadżerze urządzeń czy we właściwościach skanera jest zakładka "Zarządzanie energią" i opcja "Zezwalaj komputerowi na wyłączenie tego urządzenia w celu oszczędzania energii". Jeśli nie ma takiej zakładki to opowiadają bzdury.
 

bowie  Dołączył: 12 Mar 2010
plwk napisał/a:
"Zezwalaj komputerowi na wyłączenie tego urządzenia w celu oszczędzania energii". Jeśli nie ma takiej zakładki to opowiadają bzdury.


Nie mam takiej opcji
Za każdym razem kontaktowałem się ze wsparciem technicznym epsona, powinni wiedzieć, że wyłączanie skanera może być spowodowane oszczędzaniem energii, a ich jedyną radą było: wysłać do serwisu
Dzięki za pomoc, chłopaki, trochę mi się rozjaśniło

[ Dodano: 2010-11-29, 23:01 ]
Skaner trafił w końcu do serwisu DEA z Warszawy i szkoda, że nie znalazł się tam od razu. Okazało się, że problem był z zasilaczem. Zrobili mi to w tydzień z wysyłką w obydwie strony. Właśnie piszę do epsona skargę na serwis LetMeRepair z Kalisza. Dali ciała na całego. Nie dość, że naprawiali dobry skaner, za co obciążyli epsona, to jeszcze nie miełam skanera od LIPCA.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach