gorky  Dołączył: 24 Kwi 2006
Obróbka wideo - jak i od czego zacząć?
Tak się złożyło, że przydałoby mi się zrobić rozeznanie w temacie nagrywania i podstawowej obróbki filmów wideo - chodzi o kręcenie i prościutki montaż filmików typu wakacyjnego.

O ile w temacie obróbki foto mniej więcej wiem co i jak, o tyle na filmowaniu i postprocessingu nie znam się w ogóle - nawet nie rozróżniam formatów, rozdzielczości ani kodeków ;)
Jedyne filmy jakie oglądałem to były DivX (takie godzina-póltorej na jednej płytce CD), a od jakiegoś czasu nawet i takich nie oglądam, więc nie wiem czym się od siebie różnią wizualnie DVD, HD i inne bluraje...

Pytań mam więc kilka:
1) Gdzie szukać podstawowych informacji? Kojarzycie jakiś sensowny tutorial, kurs online, coś co pozwoliłoby chociaż trochę liznąć temat? Jakieś forum? :)
2) Rozdzielczość HD to taki 'standard' i takiej kamerki trzeba szukać? Czy trzeba się pchać wyżej albo może wystarczy niższa półka?
3) Są jakieś darmowe programy do montażu?
4) Ile zajmuje minuta surowego materiału w przyzwoitej jakości?
5) Jakie jest minimum sprzętowe żeby zabawa w obróbkę filmów miała sens? Rozumiem że P4 3GHz i 2GB RAM raczej będzie za mało? Rozumiem że zależy to od jakości materiału, ale nie wiem jak dokładnie...

Wiem że trochę to chaotyczne, ale naprawdę nie wiem z której strony zacząć, a dodatkowo chciałbym przynajmniej zgrubnie oszacować koszty (kamera+soft+PC).

dzięki z góry :)

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
gorky napisał/a:
Rozdzielczość HD to taki 'standard' i takiej kamerki trzeba szukać?

Zależy od potrzeb i funduszy.
gorky napisał/a:
Są jakieś darmowe programy do montażu?

Np. Windows Movie Maker
gorky napisał/a:
Ile zajmuje minuta surowego materiału w przyzwoitej jakości?

Od 30 MB
gorky napisał/a:
P4 3GHz i 2GB RAM

Na pewno trzeba dołożyć RAM-u.

Dada  Dołączył: 01 Mar 2007