CytatADOX ADOLUX APH 09 - 500ml
Wywoływacz negatywowy produkowany na bazie pierwotnej receptury oryginalnego
Rodinala z 1918 roku.
Daje negatywy z ekstremalną ostrością, idealny do materiałów wielkoformatowych i
negatywów drobnoziarnistych.
W zależności od stężenia pracuje kontrastowo bądź miękko, producent poleca
stężenia od 1+10 do 1+400.
Wywoływacze z bardzo dużą zdolnością wyrównawczą takie jak np. ADOX ATM 49
nie są specjalnie polecane do pracy w systemie strefowym, ponieważ mają tendencję do
"wyciągania cieni" i powodują "osłabianie" świateł.
Idealnie sprawdza się to w przypadku filmów typu 135 na których naświetlamy w
bardzo różnych, często mocno różniących się od sibie sytuacjach, na jednej kliszy,
jednak w przypadku pracy z pojedynczą klatką wielkoformatowego materiału powoduje to
niewykorzystanie w pełni jego możliwości.
Rozwiązaniem jest Adox APH09.
1 litr koncentratu w zależności od stężenia roboczego wystarczy na 70 do 200 filmów.
Rozcieńczony koncentrat zachowuje świeżość przez 1 godzinę, jednak stężony pozostaje
świeży bardzo długo (wg. producenta nawet do 50 lat).
Polecany do wywoływania błon ciętych, drobnoziarnistych filmów miniaturowych i
średnioformatowych.
W przypadku filmów o wyższych czułościach oraz tych które nie są produkowane na
bazie drobnoziarnistej emulsji, może powodować efekt dużego ziarna.
CytatADOX ADONAL (Rodinal) - 500ml
Koncentrat wywoływacz negatywowy wykonany według , późniejszej zmodyfikowanej receptury Rodinala.
Daje negatywy z ekstremalną ostrością, idealny do materiałów wielkoformatowych i
negatywów drobnoziarnistych.
Koncentrat nie ma określonego czasu przydatności do użycia
nawet , po otwarciu , mimo że zmieni barwę nadal jest aktywny
nawet kilka lat ( mówi się nawet o 10 latach)
W zależności od stężenia pracuje kontrastowo bądź miękko, producent poleca
stężenia od 1+25 do 1+200.
CytatFomadon R09 0,25 l
Czeska odmiana orwoskiego wywoływacza R 09.
Rozcieńczenie zalecane 1 do 20 lub 40, podane są jednak współczynniki dla wywoływania w większym i mniejszym rozcieńczeniu oraz w różnych temperaturach. Wywoływacz jeśli chodzi o przechowywanie, działanie i opis niewiele różni się od R 09 Orwo i Rodinalu Agfy.
CytatRollei Rodinal/R09 One Shot
Skoncentrowany wywoływacz 0,125 l, 0,5 l 1,25 l. do użytku rozcieńczany standardowo 1 do 25 lub 50. Można stosować rozcieńczenie do 100 i 200 a niektórzy kamikadze stosują rozcieńczenie 1 do 1000 ale tylko do specjalnych celów i w określony sposób.
M.W napisał/a:kontrast, ziarno, wypalone światła.
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd |
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 |
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo!
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
<pozdrawiam>
M.
Zupełnie odpentaksiony
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
<pozdrawiam>
M.
Zupełnie odpentaksiony
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
"Panie, ja to jak kiedyś zdjęcie zrobiłem, to klisza pękła, i ch*j!"
Pentax Spotmatic SP | Pentax 6x7
alkos napisał/a:No nie wiem... to moze jakos rzeczywiscie malo kontrastowo wolasz? Na jakim filtrze robisz najczesciej? Bo u mnie w okolicach 2.
<pozdrawiam>
M.
Zupełnie odpentaksiony
karmazyniello napisał/a:odpowiednik nr.4 w ilfordzie na twardym normalnym papierze foma:
matth napisał/a:Bardzo możliwe, zwykle filtrowałem na 3-4, ale i 5 się zdarzało i wychodziło wcale bez przesady
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
Cytatzwieksz kontrast przy odbijaniu / skanowaniu.
M.W napisał/a:Czy można uzyskać taki kontrast na normalnej gradacji, filtracji, bezpośrednio z negatywu?.
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
alkos napisał/a:M.W napisał/a:Czy można uzyskać taki kontrast na normalnej gradacji, filtracji, bezpośrednio z negatywu?.
Nie na normalnym materiale. Nawet D19 nie daje takiego kontrastu - musi byc specjalny. Kodak takie robil, czulosc 6-12 iso.
modern art = i could do that + yes, but you didn't
M.W napisał/a:Coś takiego nalazłem:
Rollei Retro 400S at 1600 in Agfa R09 One Shot 1+25, 23 minutes, 30 seconds, 20°C
http://filmdev.org/recipe/show/6392
Rollei Retro 100 at 800 in Agfa R09 One Shot 1+25, 25 minutes at 20°C
http://filmdev.org/recipe/show/6607
guerilla napisał/a:A nie wystarczy cały czas mieszać po prostu? Nie powinno być prawie żadnych półtonów wtedy...
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
CytatA skad wiesz jak wygladal negatyw?
CytatNie na normalnym materiale.
CytatNiekoniecznie, ale dales mi do myslenia - musialbys naswietlic tak, zeby nie bylo nic w cieniach. Np. na 1600. A potem wolac do oporu w czyms co nie zadymia, Rodinal moze byc, np. godzine w 1+50.
M.W napisał/a:A taka opcja:
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl