ultorx  Dołączył: 05 Kwi 2008
Jak kto chce poczytać o moich problemikach z K-7 i wynikających z nich doświadczeniach zapraszam do wątku http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=10899 czyli "Uwaga!!! ostrzeżenie"-sam nie wiem czy płakać czy strzelać.. :evil:
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
ultorx napisał/a:
Jak kto chce poczytać o moich problemikach z K-7
To są raczej problemy ze sklepem.
 

ultorx  Dołączył: 05 Kwi 2008
Front focus z pentaxowymi szkiełkami i bad pixel w jednej puszce, flagowej pono, to są także problemy z jakością, czyli ze sprzętem-sklep to drugi element- choć chyba bardziej wk...
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
ultorx napisał/a:
Front focus z pentaxowymi szkiełkami i bad pixel w jednej puszce, flagowej pono, to są także problemy z jakością

khem
1 bad pixel (którego da radę zmapować samemu z poziomu menu) i FF/BF który występuje u wszystkich producentów, a który można skorygować z menu

hmm
 

ultorx  Dołączył: 05 Kwi 2008
Opiszon poczytaj, potem hmmkaj- mapowanie z menu nic nie dawało-trzykrotnie próbowałem-potem dopiero zgłosiłem. Front focus jest poza skalą kalibracji z menu- zarówno dla kita jak i SMC 55-300 ustawienie na max -10 dla wszystkich nie daje rady dopiero -10 dla wszystkich z dodanym -2 dla każdego daje radę z pentaksowymi szkłami. Kit na -12 to norma w puszce za 5 tysi :?: - i każde pentaxowe szkło tak ustawiać :?: a Sigmy :!: :?: czy Tamrony-jak ff duży to brak szansy gratuluję przemyśleń :-B
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
ultorx napisał/a:
gratuluję przemyśleń :-B

może trochę uprzejmiej na przyszłość

specjalnie dla Ciebie, przeczytałem Twój długi wywód po raz 2gi - no i znów nie widzę ani słowa o tym, że robiłeś mapowanie matrycy z poziomu menu - może ty powinieneś przeczytać to co napisałeś

co do ff/bf - skoro daje się ustawić, to rzeczywiście jest sens narzekania :?:

ja mam na szkłach korekty od -10 do chyba +5 i nie narzekam, a za szkła dałem trochę więcej niż Ty

nie neguję sensu konieczności wysłania aparatu ze szkłami na regulację AFu, tylko nie uważam żeby to była podstawa do rękojmi czy wymiany sprzętu przez producenta

ot, co

nie ma się o co spinać
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
ultorx, ale twój wątek jest o kłopotach ze sklepem. To, ze puszka ma usterkę, zdarza się w każdym systemie. Nawet w Nikonie D3( jest watek o matrycy na ich forum) Miałem w sumie 5 korpusów DSLR Pentaxa. Tylko jeden był w serwisie.
Złe doświadczenia to masz ze sklepem.
Twój cytat:
Cytat
Apollo nawet miło poinformowało mnie, że sprawę załatwią w parę godzin-ale po wakacjach, bo teraz u nich ludzie na urlopach-i w związku z tym termin ustawowy-2 tygodnie.
Czyli zachowali się poprawnie.
ultorx napisał/a:
mapowanie z menu nic nie dawało-trzykrotnie próbowałem-potem dopiero zgłosiłem
Nic o tym nie pisałeś w tamtym wątku.
 

ultorx  Dołączył: 05 Kwi 2008
opiszon, dla mnie jest oczywiste, że jak mam mapowanie to najpierw próbuję- dlatego nie napisałem-sorki-, ale z kalibracją to chyba nie kumasz-po to kupujesz szkła pentaxa-coby nie było problemów z kalibracją-tu wszystkie szkła pentaxa są na -12, a to trochę przesada - Sigma chodząca na -9 normalnie -w mojej puszce nie ma szans-"0" to u mnie -12, więc musiałbym mieć -21 a tu brak skali, a tak mam z Sigmą 24-60, więc powinienem wysłać puszkę z Sigmą do kalibracji, a wszystkie pentaxy ustawiać ręcznie :?: Wybacz za drogi sprzęt na takie problemy. Poza tym jeżeli Apollo nie ma " części niezbędnej do naprawy" tzn. coś jest rzeczywiście mocno nie tak w tym egzemplarzu- serwis ma możliwość kalibracji ustawienia matrycy-dzwoniłem, pytałem-tak więc tu jest coś więcej .
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
ultorx napisał/a:
Wybacz za drogi sprzęt na takie problemy.
To kup Nikona D300 lub Canona 50D. W tym ostatnim to są dopiero problemy z kalibracją w korpusie. Z pewnością są bez FF/BF. Litości.
ultorx napisał/a:
Poza tym jeżeli Apollo nie ma " części niezbędnej do naprawy" tzn. coś jest rzeczywiście mocno nie tak w tym egzemplarzu- serwis ma możliwość kalibracji ustawienia matrycy-dzwoniłem, pytałem-tak więc tu jest coś więcej .
Możesz jaśniej ?
Bo nic nie pisałeś, że Apollo coś takiego mówiło. Nawet jeżeli nie ma części, to serwis nie podaje ci terminu dłuższego niż podany na gwarancji. Są w porządku.
Wg twoich słów, problemem w Apollo jest sezon urlopowy i dlatego nie zrobią ci tego na miejscu.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
ultorx nie, to nie jest oczywiste, a na pewno tego nie napisałeś

z kalibracją kumam, powtórzę więc - IMHO nie jest to podstawa do zwrotu kasy czy wymiany sprzętu - po prostu coś, co można skalibrować, a co nie przeszkadza robić zdjęć - spokojnie mogłeś odczekać do końca września i oddać sprzęt do Apollo na ekspresową kalibrację
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Poza tym, w gwarancji Apollo termin naprawy jest 14 dni roboczych, nie kalendarzowych. Niektóre firmy nawet nie podają terminu naprawy. Wiec chwała Apollo za to.
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
opiszon napisał/a:
z kalibracją kumam, powtórzę więc - IMHO nie jest to podstawa do zwrotu kasy czy wymiany sprzętu
A dlaczego nie jest podstawą do wymiany? Ustawa mówi dość jasno, że jak sprzęt nie działa tak, jak powinien, to klient ma prawo wymienić wadliwy egzemplarz na nowy.
 

ultorx  Dołączył: 05 Kwi 2008
argawen, błagam-nie korzystam z gwarancji tylko z rękojmi-do Apollo pretensji nie mam-gwaracja nie ma nic wspólnego z rękojmią-sprzedawca chciał ekspertyzy Apollo czy nie ja zawiniłem-i miał wymienić puszkę, tymczasem zlecił naprawę, wbrew mojej decyzji co do formy rękojmi, i przy okazji stanowczo wydłużył sprawę, żeby tylko nie wymienić -na rękojmię jest 14 dni kalendarzowych-niezależnie czy naprawa czy wymiana-ale w wypadku potwierdzonej wady to klient decyduje czy chce wymiany, czy naprawy-tak jest w ustawie.
A o braku części w tamtym poście napisałem. Sezon urlopowy był w Apollo w sierpniu- gdy na początku walczyłem tylko z niemapowalnym badpixelem-teraz już nie ma urlopów. :-B
Coby nikt się nie czepiał szczegółów o mapowaniu dopisałem teraz w poście w wątku ostrzeżenia

[ Dodano: 2009-09-09, 20:28 ]
matb napisał/a:
A dlaczego nie jest podstawą do wymiany? Ustawa mówi dość jasno, że jak sprzęt nie działa tak, jak powinien, to klient ma prawo wymienić wadliwy egzemplarz na nowy
I na tej podstawie wystąpiłem o wymianę, korzystając z rękojmi sprzedawcy. Sklep tego nie chce uczynić, uznając jednocześnie wadliwość sprzedanego sprzętu, twierdzi, wbrew ustawie, że to ich decyzja co i jak zrobią

 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
ultorx napisał/a:
sprzedawca chciał ekspertyzy Apollo czy nie ja zawiniłem-i miał wymienić puszkę, tymczasem zlecił naprawę, wbrew mojej decyzji co do formy rękojmi, i przy okazji stanowczo wydłużył sprawę, żeby tylko nie wymienić
To nadal jest problem ze sklepem.
Cytat
Sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych
Jeżeli tego nie zrobił, trzeba było od razu iść do rzecznika. To działa.
Twoim problemem są przeprawy ze sprzedawcą. Nie neguje tego.

ultorx napisał/a:
Coby nikt się nie czepiał szczegółów o mapowaniu dopisałem teraz w poście w wątku ostrzeżenia
Chwała ci za to.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
matb, ok, ustawa ustawą, ale napisałem

dla mnie (jako klienta) to by nie była podstawa do zwrotu puszki, tylko oddałbym ją do kalibracji najpierw

nic więcej nie miałem na myśli :-B
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
ultorx napisał/a:
I na tej podstawie wystąpiłem o wymianę, na podstawie rękojmi sprzedawcy
Bardzo dobrze. Ty decydujesz o sposobie załatwienia rękojmi.
Oczywiście reklamowałeś na piśmie ?

[ Dodano: 2009-09-09, 20:36 ]
Jeszcze coś zacytuje ze strony Federacji konsumentów:
Cytat
Czas na udzielenie odpowiedzi przez sprzedawcę nie oznacza, że towar w tym właśnie czasie będzie naprawiony lub wymieniony. Powinno być to zrobione w odpowiednim czasie, a to zależy od rodzaju towaru i celu jego nabycia. Często jest to pole koniktów między sprzedawcami i konsumentami, bo przepisy nie są wystarczająco precyzyjne.
 

ultorx  Dołączył: 05 Kwi 2008
ultorx napisał/a:
Jak kto chce poczytać o moich problemikach z K-7 i wynikających z nich doświadczeniach zapraszam do wątku
tak napisałem-i nie myślałem,że taką dyskusję tu wywołam -dla mnie to problem ze sprzętem (wady) oraz ze sklepem
Czy wady egzemplarza nie są "problemami ze sprzętem" :?: nie rozumiem-to, że dyskusja w tym przypadku zeszła na sklep-jakby nie moja wina ni intencja, mnie raczej chodziło o jakość wykonania flagowego okrętu Pentaxa

[ Dodano: 2009-09-09, 20:45 ]
argawen napisał/a:
Jeszcze coś zacytuje ze strony Federacji konsumentów:

Dlatego napisałem o wykładni Sądu Najwyższego,który doprecyzował interpretację ustawy - dając sprzedawcy 14 dni kalendarzowych na dostarczenie klientowi sprzętu bez wad i dając prawo do żądania zwrotu pieniędzy przez klienta jeśli termin ten nie zostanie dotrzymany
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
ultorx napisał/a:
Dlatego napisałem o wykładni Sądu Najwyższego,który doprecyzował interpretację ustawy
Możesz podać źródło ? Przyda się.
 

izbkp  Dołączył: 15 Gru 2008
Także poproszę o konkrety takiej wykładni SN bo do tej pory pewien byłem, że takiej nie było ;)
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
ultorx napisał/a:
mnie raczej chodziło o jakość wykonania flagowego okrętu Pentaxa
Znam 3 troje użytkowników. Z ich sprzętem jest wszystko OK.
Możliwe, że niższa cena w tym sklepie była z powodu sprzedawania egzemplarza z reklamacji. Zamiast go odesłać, sprzedali taniej.
Druga sprawa, że pierwszym partiom nowego sprzętu zdarza się więcej usterek. Dzisiaj rządzi marketing.
Co mają powiedzieć Nikoniarze o odklejających się gumach w D300 ? :-P To topowy model APS-C :mrgreen:
W każdym systemie znajdą się wadliwe egzemplarze. Nawet te z najwyższej półki

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach