elektrorelax  Dołączył: 05 Mar 2010
[lampa] jak zrobić błysk wypełniający?
Serwus.
Mam taki oto problem.
Próbuję w słoneczny dzień zrobić błysk dopełniający lampą metza 48 i 54 na puszcze k7, na najmniejszej przysłonie sigmy np 30 lub 85 . Palnik ostawiony w górę, siła błysku najmniejsza a i tak zdjęcia zupełnie przepalone.
Jak temu zaradzić, pozbyć się cieni na twarzach, lub robiąc pod słońce do świetlić dość blisko stojący obiekt; używając lampy czas rośnie do 0,180 i to jest pewnie powodem że migawka jest za długa na taką pogodę, a zależy mi żeby zdjęcie zrobić na pełnej dziurze, przy niewielkiej odległości od modela - np 2 metrów. Działam na pttl.
Dzięki za rady lub odesłanie na post, gdzie temat ten mógł być już poruszony ( nie udało mi się przynajmniej takowego odszukać).
Pozdrawiam

thrackan  Dołączył: 08 Lut 2007
Nie znam się, bo żadna z moich lamp nie działa z automatyką, ale jako ostateczne wyjście... może po staremu - załóż na lampę filtr szary/ kilkukrotnie złożoną kalkę techniczną/kubek po serku homogenizowanym itp.? ;-)

RiddlerPL  Dołączył: 19 Sty 2008
#1. Czy włączyłeś HSS (synchronizację z krótkimi czasami migawki)? Bo jak nie to najkrótszy czas jakim dysponujesz to 1/180 sekundy. To zaś w słońcu może być stanowczo za długo nawet dla niskich ISO i zdjęcia będą wychodzić przepalone (szczególnie jak chcesz z małymi wartościami przysłony działać). Oczywiscie wsio w trybie P-TTL. W innych trybach HSS nie działa.
#2. Czy używasz AUTO ISO czy ustawiasz czułość na konkretne wartości. W pierwszym przypadku (AUTO) aparat potrafi czasami dobrać dziwne parametry co efektuje drastycznie złą ekspozycją zdjęć.