Motyl  Dołączył: 05 Paź 2010
P30N na inny
Witam

Zastanwiam się nad zmianą korpusu P30N na inny, ale jestem straszny nowicjusz w analogu (3 klisze dopiero), W P30n przeszkadza mi tylko migawka max 1/1000, przy głównie podpiętym falconem 85, to trochę mało dla mnie. Natomiast wszystko inne jest na plus (wizjer, dobry pomiar światła, matówka, komfort obsługi).
Co byście doradzili?

P.s Przeczytałem w różnych miejscach, że często ludzie naświetlają klisze np. 200 na 100. po co, przecież będą przepały?
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Z body manualnych w najlepszym stanie można kupić chyba superA, najkrótszy czas 1/2000. Dowolne body analogowe z AF ma najkrótszy czas co najwyżej 1/2000 a Z-1, Z-1p, Z-5 i Z-5p nawet 1/8000.
 

Motyl  Dołączył: 05 Paź 2010
Zapomniałem dodać, tylko Manual mnie interesuje
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
To zostaje superA, szukaj egzemplarza z zaślepką sprzęgła i gripkiem. Ewentualnie jeszcze ME F. Będzie większa szansa, że nie jest bardzo wyeksploatowany.
Są oczywiście jeszcze inne - ME Super (chyba trudno już znaleźć w dobrym stanie, może gdzieś w Azji) oraz LX (zużyte i drogie)
 

Motyl  Dołączył: 05 Paź 2010
A jak wypada wizjer/matówka w superA w stosunku do p30n?
 

Penteusz  Dołączył: 28 Mar 2012
plwk napisał/a:
Dowolne body analogowe z AF ma najkrótszy czas co najwyżej 1/2000 a Z-1, Z-1p, Z-5 i Z-5p nawet 1/8000.


Jest jeszcze seria SF. Mój SF1n ma najkrótszy czas 1/4000s.

[ Dodano: 2013-06-02, 10:06 ]
Motyl napisał/a:
Zapomniałem dodać, tylko Manual mnie interesuje


A jest jakiś problem w przełączeniu na manual?
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Pokrycie kadru i powiększenie są identyczne w obu modelach. Są jeszcze manualne modele Cosiny i Ricoha. Aktualnie na allegro jest kilka sztuk z czasem 1/2000.
 

Motyl  Dołączył: 05 Paź 2010
Penteusz napisał/a:


A jest jakiś problem w przełączeniu na manual?


Ponoć wizjer już nie ten...
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006