aalan  Dołączył: 29 Mar 2013
jaka ogniskowa w ustawieniach po założeniu pierścieni pośred
Witam !
Jestem początkującym więc proszę o wyrozumiałość.
Chodzi mi o ustawienia ogniskowej w aparacie po założeniu pierścieni pośrednich.
Gdy włączam aparat z pierścieniami zamocowanymi do obiektywu to jest pytanie o ustawienie ogniskowej aparatu i o ile bez tych pierścieni sprawa jest w zasadzie prosta to jednak nie wiem jak ustawić ogniskową kiedy obiektyw jest z pierścieniami.

jeden obiektyw to:

SMC PENTAX-DA 1:3.5-6.3 18-250 mm ED AL (IF)

a drugi to:

MC -44K-4 HELIOS 58mm 1:2 M 52x0,75

Jaką podać ogniskową w przypadku mocowania ich z pierścieniami do K20 D?

PK  Dołączył: 24 Maj 2008
ile tych pierścieni?
Jeśli uzyskasz skale odwzorowania umiarkowane, to ustaw ogniskową obiektywu. Jeśli 1:2 i większe proponuję zrezygnować ze stabilizacji.

Mam 3 szt. pierścieni ale zwykle zakładam jeden z nich.
Są to odpowiednio:
13 mm
21 mm
31 mm

W przypadku Heliosa o stałej ogniskowej to bez pierścieni wybieram ogniskową 58 mm bo ta jest najbliższa tej faktycznej tego obiektywu ale czy po założeniu na niego pierścienia pośredniego ta ogniskowa ma być podana inna?

No i jaką ogniskową podać w przypadku obiektywu tego drugiego o zmiennej ogniskowej 18-250 mm po założeniu pierścienia pośredniego któregoś z tych w/w?

Podaj taką, na jaką ustawiłeś zooma. Po zmianie musisz podać drugi raz.

Załóżmy że założę pierścień 13 mm i obiektyw mam ustawiony na 18 ogniskową to jaką wartość ogniskowej mam ustawić przy włączanym aparacie?

A co jeżeli nieco obrócę obiektyw do wartości np 100 mm?

Czy muszę go ponownie wyłączyć i właczając podać tym razem jakąś inną wartość ogniskowej z tym samym pierścieniem 13 mm?

Nie. musisz wejść do menu i podać ogniskową (sprawdź w instrukcji jak)
Jak masz 13mm pierścienia i 18mm ogniskowej może się okazać, że ostrość ustawia się wewnątrz obiektywu.