Templer  Dołączył: 26 Maj 2015
[K-50] nowy, wada fabryczna: różowe zdjęcia
Od niedawna jestem posiadaczem aparatu K50. Zauważyłem jednak niepokojące objawy – co któreś włączenie aparatu wiąże się z problemem w postaci wykonywania przez aparat zdjęć silnie nasyconych różem. Objaw wiąże się dodatkowo z tym, że przy korzystaniu z podglądu wyświetlacz obrazu jest mocno różowy – przez parę chwil praktycznie nie widać nic tylko róż. I delikatne białe pionowe paski (jakby gęsty wykres EKG). Reset aparatu do ustawień startowych, zmiana karty nie pomagają. Aparat robi też zdjęcia prawidłowe – jednak częściej powstaje problem z tym różem. I to coraz częściej. Nim oddam aparat (świeżo kupiony) do serwisu/sklepu chciałbym się upewnić czy to nie jest aby wynik jakiegoś błędu ustawiania przeze mnie aparatu – jednak problem pojawia się bez względu na wybrany tryb czy kombinację ustawień oraz bez względu na użyty obiektyw (mam dwa kitowe) i bez względu na używaną kartę SD.
W załączeniu przesyłam przykładowe zdjęcia z problemem i zdjęcia samego aparatu z różową poświatą zrobione innym aparatem.
(Na ostatnim zdjęciu mimo ze bliższe normalności jedna widac pionowe różowiejące smugi)



 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Serwis
 
Templer  Dołączył: 26 Maj 2015
OK. A coś więcej. Naprawa czy żądac wymiany na nowy (jakaś niezgodność towaru). Czy standardowo gwarancja? Zakup w RTVEUROAGD.
 

kojut  Dołączył: 13 Kwi 2011
Wymień na inną sztukę. Najlepiej jak na karcie będziesz miał zdjęcia z tą wada zrobione zaraz przed udaniem się.do sklepu.
 

Enzo  Dołączył: 20 Gru 2006
Templer napisał/a:
A coś więcej.

Muszą ci oddać furę i samolot.
 
Templer  Dołączył: 26 Maj 2015
haha... a tak ogólnie "nima śmichu:... zobaczymy jak podejdą do tematu "dajcie nowy" - prawo prawem ale kto wie co mnie tam spotka za historia w sklepie...
 
plis  Dołączył: 12 Paź 2011
Enzo napisał/a:
Templer napisał/a:
A coś więcej.

Muszą ci oddać furę i samolot.

Taka nowa tradycja. "Extra" - dycja...

A poważniej, to nie muszą wymieniać. Wyślą do serwisu i się zobaczy. Chyba, że jeszcze nie minął czas rękojmi, albo mają taki gest, że wymienią.
 

dybon  Dołączył: 05 Gru 2007
plis napisał/a:
Chyba, że jeszcze nie minął czas rękojmi,


Chyba już nie ma takiej instytucji - w ustawie o sprzedaży konsumenckiej.

[ Dodano: 2015-07-30, 09:09 ]
Albo kolega powołuje się na niezgodność towaru z umową i wtedy stroną w sporze jest sprzedawca, albo decyduje się skorzystać z gwarancji producenta.

W pierwszym przypadku mają zastosowanie przepisy z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej - warto poczytać bo dotyczy to wszystkiego co kupujemy jako klient indywidualny. W drugim zdajemy się na zapisy gwaranta, również warto poczytać i wtedy zdecydować z jakiej drogi skorzystać.
Nie dać się zbić z tropu sprzedawcy, w razie czego swoje żądania dołączyć na piśmie w wyszczególnieniem na którą drogę się decydujemy.
Pan ze sklepu nie jest wyrocznią.
 

dybon  Dołączył: 05 Gru 2007
Templer napisał/a:
OK. A coś więcej. Naprawa czy żądac wymiany na nowy (jakaś niezgodność towaru). Czy standardowo gwarancja? Zakup w RTVEUROAGD.


Daj znać jak Cię potraktowali, bo może mojego K-50 również oddam.

[ Dodano: 2015-07-30, 09:15 ]
Templer napisał/a:
Naprawa czy żądac wymiany na nowy (jakaś niezgodność towaru)


W myśl ustawy mają doprowadzić towar do zgodności z umową, wcale nie ma obowiązku wymiany. Warto pilnować terminów - nie dotrzymanie terminu ODPOWIEDZI na żądanie w myśl ustawy jest akceptacją żądania konsumenta (aczkolwiek jak obeznany sprzedawca i nie boi się sądu - ale nie ma co gdybać.)
 
Templer  Dołączył: 26 Maj 2015
W sklepie odbyło się bez większych kłopotów - po prostu spisany został taki protokolik zgłoszenie reklamacji - na razie zażądałem wymiany na nowy i zaznaczony został kwadracik, że nie zgadzam się na naprawianie. Mają 14 dni na ustosunkowanie się - i zasadniczo danie nowego lub oddanie zepsutego... Mimo wszystko jestem dobrej myśli.
 

Adam  Dołączył: 12 Sty 2010
dybon napisał/a:
W pierwszym przypadku mają zastosowanie przepisy z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.


Od 25 grudnia 2014 ta ustawa nie obowiązuje.
 

dybon  Dołączył: 05 Gru 2007
Adam napisał/a:
dybon napisał/a:
W pierwszym przypadku mają zastosowanie przepisy z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.


Od 25 grudnia 2014 ta ustawa nie obowiązuje.


A to ci, czas nadrobić zaległości, dzięki.
 
Templer  Dołączył: 26 Maj 2015
Więc tak. Euro-net (RTVEUROAGD) wymienił aparat na nowy. Nie obyło się bez małych nieporozumień (typu przekroczone 14dni itp.) ale ok. Mam całkiem nową puszkę + dwa kitowe obiektywy. Nie dowiedziałem się jaka była wada. Natomiast fajnie bo: mam nowy aparat i nowy paragon - a to oznacza możliwość skorzystania z 3 letniej gwarancji.
 

x4rd  Dołączył: 07 Mar 2012
Templer napisał/a:
Euro-net (RTVEUROAGD) wymienił aparat na nowy. Nie obyło się bez małych nieporozumień (typu przekroczone 14dni itp.) ale ok. Mam całkiem nową puszkę + dwa kitowe obiektywy. Nie dowiedziałem się jaka była wada. Natomiast fajnie bo: mam nowy aparat i nowy paragon - a to oznacza możliwość skorzystania z 3 letniej gwarancji.


Euro załatwia w miarę szybko takie sprawy, zdarzyło mi się reklamować u nich różne rzeczy. Bardzo dobrze, że jesteś zadowolony z rozwiązania problemu. Teraz tylko robić zdjęcia bez zafarbów ;)
 
Templer  Dołączył: 26 Maj 2015
...taaa, dopiero się uczę lustrzanki...:) z forum pójdzie lepiej.
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
Cytat
z forum pójdzie lepiej
Cytat
Zielony z ambicjami
Cytat
różowe zdjęcia
kolorowe wejście! Oby jesienne liście łapały ładne barwy w nowym aparacie! Powodzenia :-D

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach