Witam,
napisałem androidową aplikację implementującą metodykę GTD w najprostszy sposób jaki potrafiłem. I żeby nie wymyślać od nowa tego samego tekstu, pozwolę sobie wkleić to co napisałem dzisiaj na wykopie:
Jak większość ludzi żyję pod naporem mnóstwa mniejszych i większych spraw do załatwienia; od kupienia soli do zmywarki i oddania samochodu do mechanika, do wyboru szkoły dla dziecka.
Robiłem kilka podejść próbując nad tym zapanować. Szukając sposobu na ogarnięcie chaosu trafiłem na książkę "Getting Things Done" Davida Allena.
Metoda GTD spodobała mi się i zacząłem ją stosować.
Trudniej było o aplikację na androida wspierającą GTD. Albo apka była zbyt skomplikowana, albo miała za mało możliwości.
Wreszcie dojrzałem do tego by napisać własną ;) - jak najprostszą, ale jednocześnie działającą wg podejścia GTD.
Głównym celem było stworzenie aplikacji spełniającej moje wymagania:
- szybkie dodawanie notek/zadań do skrzynki spraw przychodzących.
- proste przypisywanie spraw ze skrzynki spraw przychodzących do jednej z kategorii:
* Najbliższe działania,
* Oczekujące,
* Zadania terminowe,
* Kiedyś/może,
* Archiwum,
* Kosz
- przypisanie kontekstu, projektu, tagów
- oznaczenie czy zadanie jest ważne,
- oznaczenie czy zadanie jest pilne,
- ustawienie daty i czasu dla zadań terminowych
- czytelne wyświetlenie zadań terminowych,
- łatwe filtrowanie wg. kontestu, projektu, tagów, ważności i pilności.
Na toolbarze pokazywany jest aktualnie zastosowany filtr, wg schematu
Kontekst/Projekt/tagi*!
"*" oznacza "pilne", a "!" - "ważne"
Apka posiada swój widżet do dodawania notek lub zadań.
Zachęcam do ściągania, używania i do zadawania pytań!
Proszę też o info, jeśli coś nie działa jak powinno, albo brakuje jakiejś potrzebnej
funkcjonalności.
Aplikacja dostępna jest za darmo w Google Play:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dudziks.gtd
(a tutaj link do wykopu:
http://www.wykop.pl/ramka...g-things-done/)
Pozdrawiam!
Michał