grohu  Dołączył: 25 Wrz 2006
Helios II 85mm f 1,5 VS Jupiter 9 85mm f2
ktoś ma zdanie na ten temat, ponieważ ostatnio był wysyp szczególnie tego pierwszego na allegro, i cenami się znacznie różniły( nie znam się na marketingu itp. ale czy to nie róźnica w dostepności szkieł)

to tak też w związku, że jutro mam egzamin i mi sie uczyć nie chce, to sobie poczytam forum.
Pozdrawiam

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
grohu, nie zaczynaj znow ;)

dan  Dołączył: 11 Sie 2006
85/1.5 nie podepniesz do Leiki :mrgreen: :-P

dan napisał/a:

Malo tego, w exifie zapisze sie tylko informacja dot. polozenia aparatu, a nie kazdy program potrafi to odczytac.

alez ja o niczym nie wiem, spoko za godzinkę pogadamy, a jutro mam nadzieje że w jakiś plener poleca z aparatem, choć już na jeden plener jestem zaproszony, ale taki po egzaminie z koleżankami ze specjalizacji, w sumie mogę zabrać aparat, będę miał dużo modelek, jak co to będzie link do sampli.

A tak na poważnie to zauważyłem po 15 min użytkowania, że jak robię zdjecia na moim jupiterze, to od przysłony f2 do tak f8 muszę ustawiać na aparacie EV tak na +1,0 do 1,5, gdy zmniejszam przysłona na jeszcze mniejszą(choć nie widzę takiej potrzeby, żeby tak nisko zjeżdżać) to musze nawet ustawić Ev na 2,0 i to za mało czasami.
Jak u was w Jupiterach i Heliosach???
Pozdrawiam i sorry za zjeżdżanie z tematu kategorii

grohu, ale tak to juz jest z manualami, raz dzialaja ok a raz nie, szczegolnie takie problemy wystepuja ze szklami >50mm.

a to pewnie dlatego, że światełko w tunelu jest dalej, a pomiar w centrum kadru, dlatego zawsze jak widzisz światło w tunelu, biegnij w przeciwnym kierunku(tak gdzie ciemniej) :->

grohu napisał/a:
a to pewnie dlatego, że światełko w tunelu jest dalej, a pomiar w centrum kadru, dlatego zawsze jak widzisz światło w tunelu, biegnij w przeciwnym kierunku(tak gdzie ciemniej) :->

No czyli tak jak po paru piwach ;)

Gwiazdor  Dołączył: 05 Mar 2007
milo napisał/a:
dan napisał/a: