Po kliknieciu na male zdjecie, otworzy sie ono w nowym oknie - w rozmiarze oryginalnym.
Zdjecia dostepne równiez pod adresem
http://my.pentax.org.pl/RC/rc587.html
Tak wyglada ten plik bez obróbki, czyli jpg wyciagniety z rawa.
Link do spakowanych wszystkich malych plików:
http://my.pentax.org.pl/RC/zip/rc587.zip
1. Blesso
2. galex
3. jakaranda
poległam na tym pliku ale wysyłam, żeby zabawa trwała
4. m-yordan
Jak coś jest technicznie spieprzone, to na pewno ma jakąś wartość artystyczną!
5. mh2012
Generalnie nie mam pomysłu na takie zdjęcia.
Słońce przeszkadza, ale wydobywa z wody dodatkowe elementy odblaskowe. Spadek kontrastu nie jest tak znaczny jak mógłby być.
Załoganci są odwróceni plecami a więc nie musimy ich rozpoznawać po charakterystycznych cechach twarzy a nazwy na łódce są widoczne (sponsora też). Nie powalczyłem z zafarbami przy krawędziach bo chyba za późno je zauważyłem...
A więc moim pomysłem na to zdjęcie jest przekonanie, że słońce nisko pod chmurami świeci bo ciężkie chmury burzowe się zbierają i należy tym żeglarzom wskazać drogę do portu a nie zachęcać do dalszego pływania...
6. mr.ra66it
Przyglądając się obrazkowi zapisanemu w pliku RAW i wersji wywołanej w kolorze doszedłem do wniosku, że kadr robi światłocień, któremu kolor tylko przeszkadza.
PS RC to taka zabawa, w której próbuje wielu a na końcu i tak wygrywa Blesso.
7. newt
8. powalos
9. rafi
Moja pierwsza reakcja, gdy pisałem, że
może być "ciekawie", miała miejsce po podglądzie pliku - wtedy jeszcze nie wiedziałem, że przepalenia są w zasadzie nie do usunięcia (przynajmniej w akceptowalny dla mnie sposób).
Jak więc obrabiać? Odrzuciłem od razu dążenie do "naturalnych" kolorów, a jednocześnie stwierdziłem, że te przepalenia pozwalają na... więcej, znaczy na mocniejszą obróbkę. Co było do wyboru? Paradoksalnie niemal wszystko (czarno-białe, pójście w jasne czy ciemne tonacje), co będzie "mocną" obróbką. Ale trzeba było wybrać jedną wersję, więc postawiłem (trochę pod wpływ chmur) na opcję "ciemną" i tak właśnie postanowiłem to zdjęcie obrobić.
Parametry obróbki (Silkypix)
Ekspozycja - Auto (-0,93)
WB - 5441K (+100 w stosunku do RAW)
Shadow: -50
Color burn: +90
Black Level: +5
Clarity: +5
Dehaze (
): +10
Contrast center: 0,55
Dynamic range: +1,0
Colors - blue: saturation: -15, lightness: -30.
Na koniec tradycyjnie: Automatic level correction.