Robert K.  Dołączył: 24 Lip 2008
Na patrz Pan :)
Zobaczyłem w nazwie "AC2100" i nie klikałem, wychodząc z założenia, że to ten model bez USB.
Ale nie ważne - Tenda zamówiona i pojutrze powinna dotrzeć.
Dziś tp-link znowu nawalił - żona została z dziećmi na nauce zdalnej i musiała przepinać na stareńskiego linksysa, więc czas najwyższy na zmianę.
 

Robert K.  Dołączył: 24 Lip 2008
Tak informacyjnie: Tenda została odesłana do sprzedawcy w dniu jej otrzymania.
Nie dało się jej w ogóle skonfigurować; nie tyle ja (bo można by podejrzewać brak umiejętności), co technik/serwisant dostawcy sieci, któremu trudno odmówić wiedzy i doświadczenia.

Teraz podpięty jest Archer C6U - rzekomo wyróżniający się zasięgiem spośród innych.
Wstępnie: na piętrze, w pokoju, w którym poprzednio miałem jedną, max 2 kreski, teraz mam 3. Jest dobrze :)
Zobaczymy, jak będzie ze stabilnością...
 

bakulik  Dołączył: 20 Kwi 2013
Robert K. napisał/a:
Tak informacyjnie: Tenda została odesłana do sprzedawcy w dniu jej otrzymania.
Nie dało się jej w ogóle skonfigurować; nie tyle ja (bo można by podejrzewać brak umiejętności), co technik/serwisant dostawcy sieci, któremu trudno odmówić wiedzy i doświadczenia.

To ciekawe… Z opisu konfiguracji na http://www.greenfiber.pl/internet/ wynika, że trzeba było Twój router ustawić w tryb Acces Pointa (połączenie LAN-LAN z routerem światłowodowym) tak, by utworzyć jedynie sieć bezprzewodową (opcja dostępna w zakładce WiFi Settings interfejsu webowego Tendy i opisana w instrukcji obsługi na ss. 59-64).
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Nie wiem jak monterzy u ciebie ale ja dotychczas nie spotkałem takiego który znał by się na czymś i innym niż podstawowa konfiguracja oficjalnego sprzętu dostawcy...
 

Robert K.  Dołączył: 24 Lip 2008
bakulik napisał/a:
router ustawić w tryb Acces Pointa

Ano. Sęk w tym, że po podłączeniu nie dało się do tego routera dostać.
Nie działał standardowy 192.168.0.1 ani 192.168.1.1. Nie mogłem go po prostu skonfigurować; zadzwoniłem do serwisu dostawcy: on też nie był w stanie wejść na router, nawet po MAC. Jego system widział jakieś urządzenie, ale nie dające się zidentyfikować, jakby "zawieszone". Po resetach bez zmian.
Na pozostałe moje dwa routery wbijał się bez problemu.
Trzeci (obecny) też bez jakiegokolwiek kłopotu...
 

bakulik  Dołączył: 20 Kwi 2013
Robert K. napisał/a:
Ano. Sęk w tym, że po podłączeniu nie dało się do tego routera dostać.

W instrukcji jest napisane:
Cytat
Start a web browser on a device connected to the router and visit tendawifi.com to log in to the web UI of the router.

Próbowaliście?

Po włączeniu AP router zapewne dostał od DHCP adres IP z puli przypisanej przez dostawcę sieci.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Wiem że to nie po męsku, ale od dawna czytam najpierw instrukcję, używam mapy, płaczę gdy sytuacja tego wymaga...

;-)
 

bakulik  Dołączył: 20 Kwi 2013
Panie, czasy takie, że często można sobie przeczytać instrukcję, nie mając (jeszcze) danego sprzętu kupionego, z czego czasem korzystam, zapewne nie tylko ja.
 

Robert K.  Dołączył: 24 Lip 2008
Połączenia z tendawifi nie było. Sprawdzałem u siebie. Nie wiem, czy technik u siebie sprawdzał.
Co do instrukcji: zwykle też jestem - cytując opiszona - nie męski ;-) Może nie analizuję szczegółowo, ale przeglądam zawsze.

C6U kupiłem zupełnie "w ciemno", nie przetrząsając sieci pod kątem setek opinii. Organoleptycznie i subiektywnie (odnosząc się jedynie do wskaźnika siły sygnału na smartfonie) - wydaje się być BARDZO przyzwoity.
Nie znam wiarygodności strony, ale na ithardware.pl znalazłem testy dające się porównać, i tam różnica siły sygnału pomiędzy archerem a tendą ac21 (nie znalazłem ac19) dla niektórych przypadków przekracza 20%. Więc wieje optymizmem :)
 

PiotrR  Dołączył: 03 Maj 2006
Żona się że mnie zawsze śmieje, że czytam instrukcje...
 

bakulik  Dołączył: 20 Kwi 2013
Dla potomnych: kupiłem dla teściów Tendę AC10. Podłączam, wchodzę na tendawifi.com – pusta biała strona. Hmm… Wchodzę przez 192.168.0.1 – tak samo… Hmmmm… Zaglądam do źródła strony – wszystko jest na swoim miejscu. No to wyłączam css. Jest! Czyli coś się blokuje. Wszystko dzieje się w Firefoksie. Spróbowałem przez Edge – działa. Wracam więc do FF i odpalam konsolę. Wyskakuje jakiś błąd bezpieczeństwa przy połączeniu z dodatkiem, ale nie ma podanej jego nazwy, tylko jakieś hasze. Wyłączam więc wszystkie i sprawdzam po kolei. Winowajcą okazał się być Disable HTML5 Autoplay. Bez niego wszystko śmiga jak należy.
Robert K. napisał/a:
Połączenia z tendawifi nie było.

Teraz już możemy tylko gdybać, ale może u Ciebie było podobnie?
 

Ryszard  Dołączył: 04 Paź 2006
Łomatko, jak dobrze, że mi TP-Linki takich numerów nie robią, bo bym nie ogarnął. A może? Po dodatkowych paru kwadransach (godzinach...) na G, YT, elektrodaPL... ?
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Ech ech ech.
Tryb incognito z wyłączonymi dodatkami to podstawa ;-)

Aż z ciekawości sprawdzę na swojej tendzie jak działa w ff.
 

Robert K.  Dołączył: 24 Lip 2008
bakulik napisał/a:
Teraz już możemy tylko gdybać, ale może u Ciebie było podobnie?

Być może... Ja korzystam z Chrome; nie wiem, na czym pracuje technik od dostawcy.
Najbardziej dziwił mnie brak możliwości wejścia na 192.168.0.1, bo brak tendawifi.com wynikał - tak obstawiam - prawdopodobnie ze specyfiki podłączania routera u mojego dawcy sieci, czyli nie przez WAN, lecz przez LAN. Być może po "normalnym" połączeniu po WANie to by działało.
Tak jak piszesz: teraz możemy gdybać.
Ostatecznie jestem zadowolony z kupionego Archera C6U: właśnie żona siedzi przy laptopie na piętrze ("po drodze" jest ściana i strop (po przekątnej)) i szkoli się przez Teamsa (albo skype - nawet nie wiem) z Photoshopa. Zamówiła sobie kurs online :)
Więc routerek działa tak, jak tego chciałem: mam sieć na piętrze.
Być może Tenda też dałaby radę, ale wyszło, jak wyszło...
 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
Robert K. napisał/a:
Najbardziej dziwił mnie brak możliwości wejścia na 192.168.0.1, bo brak tendawifi.com wynikał - tak obstawiam - prawdopodobnie ze specyfiki podłączania routera u mojego dawcy sieci, czyli nie przez WAN, lecz przez LAN. Być może po "normalnym" połączeniu po WANie to by działało.
Tak jak piszesz: teraz możemy gdybać.

Podłączenie po LANie zamiast WAN powoduje, że router przestaje być tak naprawdę routerem a jest degradowany do switcha. Bardzo dziwna konfiguracja, żeby ISP wpinał Cię do swojej sieci. Wejście na routery z zewnątrz, raczej chyba jest domyślnie blokowane. U mnie tak zawsze chyba było, także podłączenie po LANe do ISP mogło mu dać możliwość wejścia, no ale wtedy na raczej nie po domyślnym IP i musiałby mieć wyłączone DHCP.
Mi się zachciało przekonfigurować u siebie sieć, żeby cały Smart Home był na oddzilnej sieci i nie bolkował pasma i żem zapomniał DHCP włączyć... I nie mogłem dojść czemu mi sieci nie widzi... o jeden klik za szybki byłem. Dobrze, że to tylko domowy router tym razem a nie jak kiedyś, zarządzanie stacji bazowej gdzieś w Alpach... :oops:

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach