Cytat
http://egglestonartfoundation.org/
„Przykro mi, że jest więcej ludzi, niż mogę sobie wyobrazić, którzy potrafią zrozumieć tylko prostokątne zdjęcie z jednym przedmiotem umieszczonym dokładnie pośrodku - przedmiotem, który potrafią zidentyfikować. Wszystko, co jest wokół tego przedmiotu, jest im obojętne, chyba że zakłóca percepcję centralnego obiektu. Nawet lekcje Winogranda i Friedlandera niczego ich nie nauczyły. (...) chcą tego, co oczywiste (...). A ja znajduję się w stanie wojny z tym, co oczywiste".
— Mała historia fotografii
„Pierwsze recenzje były bardzo nieprzychylne, lecz się nimi nie przejąłem. Wiedziałem, że wiem co robię i mam rację. Biedni krytycy w ogóle nie rozumieli tych prac. Było mi ich szkoda, ale nie męczyło mnie to wcale".
— Interview Magazine, 2008
„Jedyne zdjęcia, które lubię, to te które sam zrobiłem".
— New York Times Style Magazine, 2016
„Zdjęcie to po prostu zdjęcie. I nigdy nie zauważyłem, żeby coś pomogło gadanie o nim albo odpowiadanie na szczegółowe pytania czy przekazywanie informacji za pomocą słów. Wyjaśnianie, o co w nich chodzi, jest bez senus. Poniekąd im to umniejsza. Ludzie zawsze chcą wiedzieć, kiedy coś zostało zrobione, gdzie zostało zrobione, dlaczego i Bóg wie, co jeszcze. To staje się naprawdę absurdalne".
— Guardian, 2004
„Michael Benson, kurator Candlestar w Londynie: Powieściopisarka Donna Tartt twierdzi, że w twoich najmocniejszych zdjęciach dostrzega 'iskrę zagrożenia'. Czy zgadzasz się z tym twierdzeniem?Eggleston: 'Nie'".
— The Independent, 2013
„Uważam, że tytuły wcale nie pomagają. W zasadzie mogą bardzo rozpraszać w wielu aspektach. Jeżeli zdjęcie przedstawia wystarczająco dużo, to jak taki tytuł może pomóc? Jedyną rzeczą, którą daje to dodatkowa konsternacja".
— Leica World, 2002
„Ludzie, do których mi najbliżej to Stephen Hawking oraz mój zmarły przyjaciel, Carl Sagan. Niestety nie urodziłem się w odpowiednim czasie, żeby poznać pana Einsteina. Chociaż to zabrzmi dziwnie, myślę, że robimy to samo. Po całych tych badaniach i zdjęciach… [fizyka] sprowadza się do prawdopodobieństwa, tak jak [fotografia]. Nie można mylić tego z możliwościami, czy tym co można dokładnie przewidzieć. To po prostu coś, co prawdopodobnie się zdarzy".
— W Magazine, 2016
„Zawsze robię tylko jedno zdjęcie danej rzeczy. Dosłownie. Nigdy dwóch. Dlatego gdy jedno zdjęcie jest gotowe, następne czeka już gdzie indziej".
— The Guardian, 2004
„Nigdy nie myślę o tym zawczasu. Gdy się gdzieś pojawię, coś się stanie i w ciągu tej sekundy powstanie zdjęcie".
— New York Times Style Magazine, 2016
„Mówiłem to już wcześniej: myślę, że mógłbym fotografować na oślep, gdybym musiał… Często nie patrzę przez obiektyw".
— Interview Magazine, 2008
i-D
"W sztuce może być coś dobrze zrobione albo źle, nic więcej." Stanisław Lem
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl