bushto  Dołączył: 31 Lip 2007
Obiektywy do K100D
Wiem, że ten temat pojawiał się już parę razy, ale nie mogę nigdzie znaleźć konkretnej odpowiedzi na moje wątpliwości. Jestem kompletnym amatorem, jeśli chodzi o lustrzanki i nie bardzo wiem, o jakich dokładnie "starych, analogowych obiektywach" do K100D wszędzie jest mowa. Chciałbym w przyszłości na pewno rozszerzyć sprzętowe zaplecze - wiem, że taka optyka jest dużo tańsza i że muszę zastosować adapter M42.
Ale: czy wtedy mogę zamontować już każdy obiektyw z mocowaniem pentaxowym (K,A,KA,KAF itp?), stary, nowy i w ogóle, ale musi być M42? I o jaki konkretnie adapter chodzi bo widziałem wiele nazywających się "M42" ale mowa była o Sony, Canonach itp. Czy to oznacza że aparaty innych firm też mają taką możliwość(i to działa wszystko)?
Najlepiej, gdyby ktoś mógł wskazać obiektywy i adaptery na allegro.pl - wtedy wczytam się w to wszystko i zapoznam się z tematem na konkretnych przykładach.
Frajerskie te pytania, ale trochę to dla mnie czooorna magia na razie.
Z góry wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam!

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
bushto, K, KA, KAF itd, czyli wszystkie te w kategorii "Pentax" na Allegro, montujesz bez żadnego adaptera.

Przejściówka na gwint M42 umożliwia Ci podpięcie starych obiektywów od Zenita, Practiki (Pentacony) - te są w Polsce popularne, choć są też inne, różne różniaste. Wszystkie te, które są w kategorii "M42" na allegro.

A przejściówkę na M42 musisz kupić taką do Pentaxa, bo są do różnych systemów. Różnią się oczywiście mocowaniem od strony puszki. Te do Pentaxa mają tam bagnet K ;-)

To już chyba wszystkie tajemnice :-)

zy  Dołączył: 29 Lis 2006
stare analogowe obiektywy dzielimy na te z gwintem M42 i z bagnetem K (KA, KAF, KAF2 to ten sam bagnet)
do tych z gwintem M42 potrzebujesz adapter (M42->K) , do tych z bagnetem K - nic