Są tacy, co nie potrzebują nocy. Ciemność promieniuje z nich.
Stanisław Jerzy Lec.
Dwie uwagi do tego odcinka:
- proszę bez ramek
- proszę bez korekcji perspektywy.
Po kliknięciu na małe zdjęcie, otworzy się ono w nowym oknie - w rozmiarze oryginalnym.
Zdjęcia dostępne również pod adresem
http://www.jarekdabrowski.net/prc/rc034.html
1. Adam Slawomir
2. Cezarc
Obrabiałem metodą "na czuja", bawiąc się suwaczkami po kolei.
Obróbka w PS CS3, CR4
Temperatura 2500, tint+20, korekcja ekspozycji na plus, wypełnienie światłem, więcej światła, więcej kontrastu, więcej saturacji.
Korekcja krzywej z lekkim plusem w lights i darks, potem zabrałem sporo nasycenia żółtego, dodałem trochę purpury, zwiększyłem sporo luminancji w żółtym.
Korekcja winietowania i parę mniej istotnych drobiazgów. To wszystko w CR. Potem w PS jeszcze trochę usunąłem fioletu w cieniach, małe korekty krzywej i poziomów, lekkie wyostrzenie.
Jeśli miałbym oceniać stopień zadowolenia z efektów – generalnie otrzymałem, co chciałem. Jak zobaczę inne efekt, może stwierdzę, że zupełnie nie o to mi chodziło
3. Deuter
4. Enzo
5. Jarek Dabrowski
6. Kndr
Zrobione w PSP. Balans bieli na koszulkę kobiety stojącej tyłem do lamp plus korekta. Rozjaśnienie, poziomy, poniesienie jaskrawości, zmniejszenie barwy żółtego, wyostrzenie i usunięcie szumów z zachowaniem krawędzi.
7. Mciej
Silkypix:
- ustawienia ogólne: Sepia,
- Exp: +0.9,
- Kontrast: A little strong contrast,
- Wyostrzanie: Emphatic sharp,
- Podprostowane w prawo o 0,7
- Zapis do tifa z USM 200; 0,5; 1
Neatimage:
- Auto profile with Calibration target (jakość profilu 99%),
- Odszumione o 50%,
- Zapis do tifa,
PS:
- Zmniejszenie z wyostrzaniem do 690px akcją (
http://manyk.deviantart.c...shop-29038461),
- Dodanie białej ramki 5px,
- Zapis małego zdjęcia,
- Zapis dużego zdjęcia,
8. Musical box
9. Pawelb
RAW converter: SILKYPIX
Zastosowane ustawienia:
- Exposure bias na auto.
- White balance (na koszulki tych oświetlonych latarnią).
- White balance adjustment (trochę przyżółciłem, żeby nie było zbyt niebieskie).
- Rotation/digital shift dla wyprostowania perspektywy.
- Tone curve dla dodania kontrastu.
- Fine color controller dla dalszego usunięcia żółto-czerwonej dominanty
na piasku.
Wygładzanie i wyostrzanie w SILKYPIX na zero, bo to zrobiłem w NeatImage: profil na auto, ustawienia: redukcja na 50%, wyostrzanie.
10. Tok'Ra
Pierwsze podejscie do CaptureOne 4.0 beta. Co prawda, program moje samsungowe pefy wyswietla o dziwo zle, to ten byl z prawego loza i moglem sie przekonac, ze wyswietlac pefy jednak program potrafi normalnie
C1 ma taka fajna pipete do ustalania WB. Trafilem nia na powierzchnie ktora uznalem ze powinna byc biala - i cala scena zmienila sie diametralnie - niebo zrobilo sie granatowe, piasek zolty, drzewa zielone. Zapisalem wiec do jpg i wyslalem na konkurs;-)
11. Valdis62
Całość obrabiana w PS-ie - większość modyfikacji na etapie wołania w ACR. Podchodziłem do tego zdjęcia trzy razy, próbując oddać jak najwięcej szczegółów sceny, jednocześnie zachowując silne kontrasty typowe dla scen nocnych z silnym światłem - za każdym razem byłem średnio zadowolony z rezultatów.
12. Zdano
13. Zorzyk