gin z tonikiem  Dołączył: 17 Paź 2007
P K10d + DA 16-45 vs. N D80 lub C 30D + Tamron 17-50
Witam serdecznie,

Jestem nowicjuszem na tym forum i chciałbym podzielić się moimi dylematami w kwestii zakupu pierwszej lustrzanki cyfrowej (z krótkim zoom'em na początek). Po długiej analizie ( okrutnie męczącej dla mnie, rodziny ...) testów i rozmaitych dyskusji na forach foto, przymierzyłem się do Pentaxa K10. Jednak wątpliwości pozostały i cały czas zastanawiam się nad alternatywą ze stajni "wielkiej dwójcy" (jak w temacie). Poniższe argumenty za i przeciw, obrazują moje dylematy:

Za zestawem - Pentax + DA 16-45 i systemem Pentaxa przemawiają, jak dla mnie:

1. Bardziej funkcjonalny, uszczelniony korpus, ze stabilizacją, czyszczarką i największym wizjerem w stosunku do konkurencji.
2. Współpraca ze starszymi obiektywami (lepsza niż u konkurencji).
3. Oryginalność systemu ;-) (niektórzy wolą np. Saaba niż BMW). Bardzo mi się spodobała seria szkieł Limited (to tak na przyszłość).
4. B. dobra jakość zdjęć z K10.
5. Ciekawe forum użytkowników - nie chodzi mi o podlizywanie się, ale po prostu na stronach nikoniarzy i kanonierów, z racji popularności systemów, znaczna część osób na forum to ludzie pytający czy w lustrzankach można wymieniać obiektywy, albo dlaczego nie ma podglądu na żywo w D80. Na tym forum, widać, że większość ludzi zna się na rzeczy i łatwiej znaleźć potrzebne informacje.
Ciemna strona zakupu Pentaxa:
1. Mniejsza niż u konkurentów pewność i szybkość działania w praktyce (ponoć wolniejszy AF, wysokie iso mniej użyteczne niż u C, problemy z balansem bieli). Choć ja tam ślubów nie robię, więc chyba nie będzie to dla mnie odczuwalne.
2. Mniejsza dostępność do szkieł i akcesoriów (choć jak czytam ostatnie tematy na forum, jest już lepiej?).
3. Opanowanie K10 może być dla mnie trudniejsze niż N lub C - jak dotąd używałem analogowego Eosa 300 i jakieś hiprekompakty w pracy.
4. Ciemniejszy obiektyw na starcie.