Hubolsky  Dołączył: 13 Lis 2007
Witam!

Ja osobiście posiadam Slika Pro 500DX, sprzęt nie należy do lekkich, ale jeśli chodzi o stabilność to naprawdę polecam! Nie bez znaczenia są jego walory obronne ;-)
A tak serio to jeśli nie przeszkadza dość duży rozmiar i nie mała waga to kawał dobrego sprzętu z którego osobiście jestem bardzo zadowolony!
 
kari  Dołączył: 23 Cze 2007
Mam jeszcze pytanie o płytkę mocującą przy głowicy. Czym się różnią w praktyce płytki 6cio boczne od standardowych, 4ro bocznych? W czym płytka 6cio boczna może być lepsza?
 

JackDeJack  Dołączył: 21 Gru 2007
To może i ja się podepnę. W macalni dla idiotów obejrzałem sobie kilka statywów. Większość to totalna kicha - kiwa się przy najlżejszym dotyku.
Jeden był jednak inny Velbon Sherpa 600 - ten stał jak na statyw przystało stabilnie - po prostu nogi się nie uginały przy próbie kolebania nim. Zajefajny bajer z blokowaniem wszelakich ruchów głowicy jednym ramieniem/manetką/pokrętłem (czy jak to nazwać).

Poczytałem wątki i inne stronki i tu pierwsze pytanie - chyba do Czesia (u nich najtaniej :-D ):
Czy Sherpa 200 różni się grubościa nóg od 600 ? Wiem że nie ma skracanej kolumny głowicy (nie jestem sniperem MI6 i na leżąco focić nie będę) i jest minimalnie niższy jeśli chodzi o max. wysokość (nie mam wzrostu Jordana więc nie wadzi).

Pytanko numer dwa:
Czy ktoś zna głowicę jak w Sherpie z tą jednak różnicą by aparat można było obrócić do pozycji pionowej/portretowej, lecz w kierunku odwrotnym do wskazówek zegara?

Sherpa wydaje mi się bardzo-bardzo, lecz nie rozumiem czemu obrócenie aparatu o 90stopni ustawia go w pozycji gdzie spust migawki jest na dole - naturalne jest że obracamy aparat tak by prawa ręka była na górze. A tu mamy opję gdzie w pozycji pionowej aparat leży tak jakoś dziwnie - nie wsponę już, że z dodatkowym gripem to już totalna kicha (nawet jak grip ma spusty po lewej i prawej to oba wychodzą od strony statywu) Na STRONCE widać tą głowicę PH-157Q - lepiej zobrazuje to o co mi chodzi.

P.S. Pytanko numer 2 to takie ponadprogramowe - jakby sie komus rzuciło w oczy. I oczywiście wersja cenowa "Studencka" :mrgreen:
 
marucha  Dołączył: 22 Kwi 2006
JackDeJack - najważniejszą różnicą miedzy 200 a 600 jest brak regulacji kąta odchylenia poszczególnych nóg w 200. W Sherpie 600 każdą nogę możesz odchylić o 3 różne kąty, a w 200 masz tylko jeden kąt. Mam nadzieję, że zrozumiesz, o co chodzi...
 

JackDeJack  Dołączył: 21 Gru 2007
THX - i stąd ta różnica w minimum wysokości. Muszę macnąć oba to się zdecyduję.
 

Slava  Dołączył: 25 Kwi 2006
a.d.a.m napisał/a:
, jak statywy wykonane z włókna węglowego (np. Slik Pro 713 CF II) sprawdzają się w praktyce tj. w terenie (plener)?

Wspaniale! :evilsmile:
Nie jest to tanie rozwiązanie, ale stabilność jest świetna przy niskiej wadze. Ja swojego jeszcze nie połamałem, więc chyba nie jest specjalnie delikatny. :mrgreen:
 

djack  Dołączył: 22 Kwi 2006
Cytat
naturalne jest że obracamy aparat tak by prawa ręka była na górze.
U mnie to takie naturalne wcale nie jest :-)
 

Throwend  Dołączył: 26 Kwi 2007
Nie wiem o czym jest dyskusja, ale zgadzam się z przedmówcą Hubolsky :mrgreen:

Mam Slika PRO 300DX, jest to spore i ciężkie bydle, ale naprawdę fajny statyw i głowica również fajna z nim ;-) Ale to sa raczej studyjne statywy chyba... Chociaz udaje mi sie swoj przyczepić do plecaka i pomykać po lesie na ptaszory ;-)

Z Velbonów tylko Sherpy chyba nadają się do czegoś więcej niż małpka.

Tak samo nie jestem pewien czy Goldphoto, czyli jak niektórzy mówią 'Manfrotto dla ubogich' jest az tak fajne żeby nie pozbierać troszkę i nie kupić czegoś lepszego. Statywy sa ciężkie a pokrowce śmierdzą... Natomiast całkiem fajne są głowice tej firmy. I ciężkie :mrgreen:
 

tomos  Dołączył: 18 Sty 2007
Tez przymierzam sie do kupna nowego statywu, stary velbon df-50 :oops: zaczyna sie sypac.

Najbardziej do gustu przypadl mi wlasnie goldphoto yh324 chociaz SLIK 330dx tez jest czesto polecany.. jednak te 1.6kg wagi nie wzbudza we mnie zaufania :P
GP jest z kolei ciezki, z glowica ponad 3.5kg to nie malo wiec powinno byc stabilnie ale targanie go ze soba nie bedzie nalezalo do przyjemnosci.
Co do glowicy to tu mam wiekszy dylemat. czytalem, ze w przypadku GP YH-410 zdarzaly sie lipne egzemplarze, gdzie po dokreceniu ramion/manetek/pokręteł* byly luzy. Co prawda wymieniali je w sklepach bez dyskusji ale mimo wszystko nienajlepiej to swiadczy o produkcie i dlatego korci mnie manfrotto 804rc2 albo 141rc (jesli znajde).

* - JackDeJack All rights reserved :-P
 

Throwend  Dołączył: 26 Kwi 2007
Bo Goldphoto to tania podróbka i nic więcej - 2x tańsza od Manfrotto i 2x cięższa i do tego mniej stabilna w jakiś dziwny sposób. Na moim Sliku mógłbym stać (może przesadzam ;-) ) natomiast Goldphoto po lekkim przyciśnięciu rozjeżdża się...

A co do lipnych egzemplarzy... to tania, chińska produkcja - tam 'kontrola jakości' jest trudnym słowem...

Sliki dx można śmiało brać jak nie przeszkadza waga/pasują do zastosowań. Manfrotto wszyscy znają. Omijałbym szerokim łukiem jedynie serię National Geographic poza tymi najdroższymi statywami i o ile pamiętam jest nowa seria (tzn w tamtym roku była nowa) które mało mnie przekonały jak je widziałem na targach... NIe wiem czy to nie były XPRO, ale tu jednak zaznaczam, ze nie jestem pewien bo to było dawno i mogę cos mylić.

Ok, tym razem wole zdążyć na busa więc dobrej nocy ;-)
 

JackDeJack  Dołączył: 21 Gru 2007
tomos napisał/a:
ramion/manetek/pokręteł*

tomos napisał/a:
* - JackDeJack All rights reserved


No bo jak to ustrojstro nazwać ?
WOLMANŚRUZA :-D - bo jest to połączenie - wolantu, manetki i śruby zaciskającej i mi osobiście takie rozwiązanie najbardziej się podoba - jedną ręką można odblokować/zablokować/pozycjonować głowicę.
 

tomos  Dołączył: 18 Sty 2007
hm sam juz nie wiem.
Faktycznie ten Slik 300 nie wyglada zle i swoje wazy, ale 155cm max... i to z wysunieta kolumna, co raczej nienajlepiej wplywa na stabilnosc.
GP z glowica jest wyzszy bez wysuwania kolumny.
Druga sprawa to minimalna wysokosc, GP mozna 'rozplaszczyc' co tez moze sie w przydac.
 

Throwend  Dołączył: 26 Kwi 2007
No tak, 330 jest chyba troszkę nizszy od 300...
W Slikach można zamontować odwrotnie kolumnę ;-) Nie wiem jak z 'rozpłaszczaniem', ale nie narzekam ;-)
 
pczarnul  Dołączył: 15 Lut 2007
Używałem długo Manfrotto 055 Pro + 488RC2 - bardzo stabilny zestaw i dosyć ciężki do chodzenia w plener tym niemniej długo to robiłem. Statyw ten jest świetny również do kwiatów - możliwość położenia kolumny poziomo.

Ostatnio zmieniłem nogi na Velbona 630 CF (ok. kilogram lżejsze z tego co pamiętam). Jest to odczuwalne, głowica ta sama. Stabilność OK. Nie żałuję - polecam.

Paweł

[ Dodano: 2008-03-03, 21:46 ]
kari napisał/a:
Ok, przejrzałem wszystko i doszedłem do następującego wniosku: Velbon Sherpa 600R, lub GoldPhoto – YH324. Na korzyść Sherpa przemawia waga (razem z głowicą 2,3kg) a GF obstawiam, że razem z głowicą będzie mieć około 4kg :/. Poza tym Sharpa ma głowicę olejową i czasami przydała by mi się do kamery. GF jest za to o wiele wyższy (mój wzrost to 183cm), ma kolce i można go bardziej opuścić chyba. Poza tym statywu będę używać głównie w plenerze, czasami długie wędrówki. Heh, to mam problem ;) Może jest gdzieś jakieś porównanie (choć wątpię), lub któryś z forumowiczów miał okazję używać obydwu statywów. A może znajdzie się jeszcze coś innego ;) ?


4 kg na chodzenie w plener to dużo. Dobrze się zastanów. Wydaje mi się, że moje Manfrotto 055 + 488RC2 ważyło ok. 3.5 kg. Teraz Velbon CF 630 + głowica to chyba ok. 2.2-2.3 kg. Jest różnica.
Na długie wędrówki polecam statyw z włókien.

Pozdrawiam
 

JackDeJack  Dołączył: 21 Gru 2007
Świeżo po zakupie.
Sherpa 450R/F.
Stabilny, wysoki (podnoszę głowicę na max i najcieńszej sekcji nóg nie rozkładam - mi styka), niezbyt ciężki do noszenia, dość ciężki dla stabilności ;-)
Głowica blokowana jednym przekręceniem ramienia/manetki - ciekawostaką jest to, że najpierw jest zwalniany ruch poziomy, dopiero mocniejsze odkręcenie zwalnia ruch góra dół - czyli połączenie 3D i kuli.

Wachałem się pomiędzy 200R i 600R. 600R odpadło, bo nie potrzebuję roztawianych na żabę nóg. I dopiero oględziny 450R rozwiały moje wątpliwości. Nie chciałem korbek bo bałem się że kolumna będzie się bujać. Okazuje się że wszystko jest spasowane cacy. Dodatkowo podnoszenie kolumny jest blokowane dubeltowo:
-1 śrubka motylek z boku,
-2 śruba w dolnej części uchwytu kolumny - można nią regulować opory podnoszenia/opuszczania kolumny, lub baaardzo stabilnie zablokować kolumnę.

Jestem pod wrażeniem :mrgreen:

Jednak nie ma to jak pojechać i pomacać. A jak to mówią: "Towar macany należy do macanta". Pomacałem i należy do mnie. :mrgreen:
 
Hihip
[Usunięty]
  Manfrotto DIGI 725b
A czy ktoś z was używał Manfrotto DIGI 725b z głowicą kulową ?
Moim skromnym zdaniem to najlepszy kompromis między ceną, jakością, wagą i rozmiarami. Chociaż dobrze wiem, że 500 zł to czasami za dużo. :-?
 

Arczibandit  Dołączył: 25 Maj 2007
JackDeJack napisał/a:
Świeżo po zakupie. Sherpa 450R/F.

JackDeJack napisał/a:
Wachałem się pomiędzy 200R i 600R. 600R odpadło, bo nie potrzebuję roztawianych na żabę nóg. I dopiero oględziny 450R rozwiały moje wątpliwości.


JackDeJack, skoro jesteś na bieżąco może przybliżyłbyś różnice między Sherpą 450 a 550 i 600... Te dwa ostatnie mają chyba właśnie funkcję 'żabich nóg" o których wspominałeś... ale czy coś jeszcze?
Specyfikacje na stronach foto e-sklepów podają sprzeczne informacje co do wysokości tych sprzętów... Który byłby najwyższy?

[ Dodano: 2008-04-25, 19:23 ]
Dobra... doczytałem... zostawię więc dla potomnych krótkie porównanie:

Velbon Sherpa 450:
- najwyższy z serii (173cm + 30cm)
- wysokość kolumny regulowana korbką
- brak możliwości płaskiego rozstawienia nóg

Velbon Sherpa 550:
- jeden z niższych z serii (155cm + 30cm)
- wysokość kolumny regulowana korbką
- możliwość płaskiego rozstawienia nóg
- regulowany kąt rozłożenia każdej z nóg

Velbon Sherpa 600:
- jeden z najwyższych z serii (170cm + 30cm)
- wysokość kolumny regulowana śrubą - brak korbki
- możliwość płaskiego rozstawienia nóg
- regulowany kąt rozłożenia każdej z nóg

Velbon Sherpa 750:
- jeden z niższych z serii (155cm + 26cm)
- wysokość kolumny regulowana korbką
- możliwość płaskiego rozstawienia nóg
- cztero-sekcyjne nogi (krótszy po złożeniu)


Poprawcie jak coś naknociłem ....
 

JackDeJack  Dołączył: 21 Gru 2007
Wszystko ładnie pięknie ;-)

Dodałbym że 550 i 600 mają rozkręcana kolumnę centralna co pozwala właśnie na ustawienie ich na "żabę". Jak dla mnie zbyt kłopotliwe w obsłudze i wolałbym dodatkowy mini statyw do talkich opcji (fotki z poziomu kolan i niżej), ew można kolumnę zamontować do "góry nogami". Najprościej jest w 200 bo nie ma korbki i wystarczy zluzować kolumnę, wyjąć/ włożyć i hajda.
W modelach z korbką odwrócenie kolumny centralnej jest wykonywalne ale bardziej kłopotliwe. Oczywiście rozłożenie nóg na "żabę" wymaga sporo miejsca.

Jak ktoś potrzebuje
-prosty/tani/stabilny - to 200R
-prosty/tani/stabilny/wysoki :-D /i z pokrowcem - to 450R/F (ta literka "F" to właśnie FUTERAŁ) - taki nabyłem :mrgreen:
-wypas - 600R/F

Jak napisałem wcześniej korba nie destabilizuje układu, jest praktyczna, szybka i wygodna. Nie mam zamiaru obracać kolumny - te minimalne 65cm mi starcza.

No i super głowica. Metal a nie jakieś plastiki, no i praca miodzio.

Kupiony u naszego forumowego dostawcy Czesia to już tylko dodatkowo/reklamowo wspomnę.
 

motaba_virus  Dołączył: 16 Mar 2008
to i ja sie nikczemnie podepne pod dyskusje :-P tylko ze w troszke innym przedziale cenowym. Znalazlem takie cuda wygladaja nawet calkiem solidnie no ale...
mial ktos moze do czynienia z nimi albo cos o nich wie? no i jeszcze pytanko: ktory byscie polecali?

1) http://www.funsports.pl/p...w+wt+6662a.html

2) http://afe.pl/catalog/pro...products_id=893

dodam jeszcze ze to raczej max cenowy bo wiecej nie uciulam ;-)
 

piter_76  Dołączył: 23 Kwi 2007
To cos z drugiego linku jest blizniaczo podobne do tego co ja mam. Ja akurat kupilem go z glowica kulowa, w czasach gdy mialem kompakt wystarczylo, ale dla lustrzanki zmnienilem glowice na Manfrotto 804RC2 i jestem z tego zestawu zadowolony, jedynie te zatrzaski a wlasciwie sruby w tych zatrzaskach zaczely mi rdzewiec (sporo biegam po plazy i mocze je w slonej wodzie :-) ) ale poza tym nie moge narzekac, konstrukcja jest solidna, niezbyt ciezka i na tyle uniwersalna, ze moge z powodzeniem stosowac go zarowno do makro, jak i w sposob klasyczny.
To co mnie przekonalo do zakupu tego statywu to przede wszystkim metalowe zatrzaski, ktore sa bardzo solidnei pomimo rdzewiejacych w nich srubek w dalszym ciagu spelniaja swoje zadanie a mam go juz bez mala 4 lata.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach